Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ons dochter is 9 maand geworden . Ik zou graag de autostoel beginnen gebruiken, zo ziet ze wat meer dan die zwarte zetel die ze anders ziet in de maxi cosi. Myn vriendin is echter geen voorstander en wil uit veiligheid zolang mogelijk maxi cosi gebruiken. Wat was jullie ervaring hiermee ?

Waarom zou dat minder veilig zijn?

Bij onze 2 zonen was de maxi cosi op 9 maanden echt wel te klein geworden dus gewoon overgeschakeld. Isofix en daar zitten ze goed in vast. Ook wat leuker op naar voor te kijken ipv naar een rugleuning.

Waarom zou dat minder veilig zijn?

Bij onze 2 zonen was de maxi cosi op 9 maanden echt wel te klein geworden dus gewoon overgeschakeld. Isofix en daar zitten ze goed in vast. Ook wat leuker op naar voor te kijken ipv naar een rugleuning.
Omdat elk onderzoek aantoont dat het minder veilig is? Zelfs in een autostoel moeten ze eigenlijk nog achteruit kijken;
"i-Size-richtlijnen beschrijven dat kinderen door moeten gaan met achterwaarts reizen totdat ze ten minste 15 maanden zijn. Maar veel expert adviseren een langere tijdsduur."

Ons dochter is 9 maand geworden . Ik zou graag de autostoel beginnen gebruiken, zo ziet ze wat meer dan die zwarte zetel die ze anders ziet in de maxi cosi. Myn vriendin is echter geen voorstander en wil uit veiligheid zolang mogelijk maxi cosi gebruiken. Wat was jullie ervaring hiermee ?
Aan 6 maand overgeschakeld naar een 0-1 stoel, heel tevreden van!
Eerst nog achterstevoor en dan mee met de rijrichting. Ze mogen niet boven hun Maxi-Cosi komen met hun hoofd en ze zat er gewoon veel makkelijker in.

Meestal zeggen ze: maxicosi zolang ze erin passen.
Wij zijn op 9 maanden overgeschakeld naar autostoel omdat we moesten (net 9 maanden toen we op reis vertrokken, huurauto....)

Meestal zeggen ze: maxicosi zolang ze erin passen.
Wij zijn op 9 maanden overgeschakeld naar autostoel omdat we moesten (net 9 maanden toen we op reis vertrokken, huurauto....)
Dochter van 19 maanden zit nog altijd in haar maxi-cosi.

Is wel op het laatste en gaan binnenkort uitkijken voor een autostoel

Omdat elk onderzoek aantoont dat het minder veilig is? Zelfs in een autostoel moeten ze eigenlijk nog achteruit kijken;
"i-Size-richtlijnen beschrijven dat kinderen door moeten gaan met achterwaarts reizen totdat ze ten minste 15 maanden zijn. Maar veel expert adviseren een langere tijdsduur."
Ja achterwaarts is wel langer dan die 9 maanden natuurlijk maar betwijfel dat we het bij onze eerste 15 maanden hebben uitgehouden. Na een tijd zit dat kind zijn knieën toch in zijn nek? De jongste is nu 10 maanden, zit nog achterwaarts maar dat is al serieus moeilijk aan het worden. (Nu hebben we wel bmw en wat een rotstoelen voor een autozit)

Ja achterwaarts is wel langer dan die 9 maanden natuurlijk maar betwijfel dat we het bij onze eerste 15 maanden hebben uitgehouden. Na een tijd zit dat kind zijn knieën toch in zijn nek? De jongste is nu 10 maanden, zit nog achterwaarts maar dat is al serieus moeilijk aan het worden. (Nu hebben we wel bmw en wat een rotstoelen voor een autozit)
Ik heb nu ook een BMW, en onze 14-maand oude dochter die in percentiel 95 zit qua lengte zit toch nog wel vrij comfortabel achterwaarts :P Zal eerder van de autostoel dan van de autozetel afhangen, denk ik :P

Ik heb nu ook een BMW, en onze 14-maand oude dochter die in percentiel 95 zit qua lengte zit toch nog wel vrij comfortabel achterwaarts :p Zal eerder van de autostoel dan van de autozetel afhangen, denk ik :p

Denk combinatie hellingshoek zitbank + hellingshoek rugleuning + autostoel + lengte kind :)

Moeilijk om op leeftijd dingen te bepalen, want sommige kinderen zijn nu eenmaal een stuk groter dan anderen.
Gewoon kijken wanneer ze met hun hoofd uit de stoel aan het groeien zijn, dan overschakelen.

Ben ik eigenlijk de enige die een hekel heeft aan mensen die blijven tellen in maanden? :D
"Onze dochter van 18 maanden", "onze zoon van 26 maanden".
Vanaf 1 jaar vind ik dat je moet stoppen met in maanden te tellen :p

Even een stoef momentje: oudercontact van de twee oudsten en alles dik oké.

Beiden zijn in de klas zoals we ze kennen thuis. Dochter licht wat voor qua ontwikkeling (taal en tellen), alleen bepaalt ze zelf heel graag wat ze doet. Als er iets wordt opgelegd, dan doet ze het wel maar ook ni meer dan dat. Zo moeten ze elke maand een mannetje tekenen in een boekje en da's elke keer heel basic. Wanneer ze uit vrije wil ééntje tekent dan zijn dat mensjes met handen, wimpers, haren in allerlei kapsels, kroontjes en hoedjes. Maar in dat boekje was het pure minimum om aan de opdracht te voldoen.
Ook dikke complimenten over de zoon: heel jongensachtig en wat pit maar ook heel lief en braaf. Hij is één van de weinigen die al echt kan spelen met "open einde" speelgoed. Iets dat blijkbaar nog moeilijk is voor instappertjes.

Heel trotse papa (en mama uiteraard) dus :)

Ik heb nu ook een BMW, en onze 14-maand oude dochter die in percentiel 95 zit qua lengte zit toch nog wel vrij comfortabel achterwaarts :p Zal eerder van de autostoel dan van de autozetel afhangen, denk ik :p
Dan mag je is in mijne 3 serie komen kijken en zeggen hoe ik het beter moet doen. De stoel die we hebben is niets mis mee. De helling van het zitvlak van de achterzetel van een 3-serie is gewoon belachelijk. En kan de zetel niet verhogen achteraan om hem wat rechter te hebben want dan geraakt hij niet meer in de isofix.

Ben ik eigenlijk de enige die een hekel heeft aan mensen die blijven tellen in maanden? :D
"Onze dochter van 18 maanden", "onze zoon van 26 maanden".
Vanaf 1 jaar vind ik dat je moet stoppen met in maanden te tellen :p
Ik snap uw hekel eraan, alleen is er echt héél veel regelgeving/adviezen/... die bij jonge leeftijden nog gelden vanaf x maand. En dan wordt het lastig natuurlijk als je dat elke keer terug moet gaan omrekenen.
Een voorbeeld: "Kinderen schakelen over van 2 dutjes naar 1 dutje tussen 15 en 18 maand", dan moet ge in uw hoofd al gaan rekenen dat dat 1 jaar en 3 maand en 1.5 jaar is, terwijl elk boek het over die maanden heeft.

Even een stoef momentje: oudercontact van de twee oudsten en alles dik oké.

Beiden zijn in de klas zoals we ze kennen thuis. Dochter licht wat voor qua ontwikkeling (taal en tellen), alleen bepaalt ze zelf heel graag wat ze doet. Als er iets wordt opgelegd, dan doet ze het wel maar ook ni meer dan dat. Zo moeten ze elke maand een mannetje tekenen in een boekje en da's elke keer heel basic. Wanneer ze uit vrije wil ééntje tekent dan zijn dat mensjes met handen, wimpers, haren in allerlei kapsels, kroontjes en hoedjes. Maar in dat boekje was het pure minimum om aan de opdracht te voldoen.
Ook dikke complimenten over de zoon: heel jongensachtig en wat pit maar ook heel lief en braaf. Hij is één van de weinigen die al echt kan spelen met "open einde" speelgoed. Iets dat blijkbaar nog moeilijk is voor instappertjes.

Heel trotse papa (en mama uiteraard) dus :)
Met uw nick, kan ik mij alleen dit inbeelden:

435-4359713_cartoon-network-billy-y-mandy-hd-png-download.png

Dochter gaat sinds vorige week maandag naar het instapklasje joepie.
Sinds vorige week zondag last van een stevige valling, sindsdien thuis en nu is er ook een mail van de school uit gestuurd dat er windpokken zijn gesignaleerd in de school. En dochterlief heeft plekjes in haar aangezicht. Minder joepie.

@shellshock elke fucking ochtend opnieuw: "kleren nog steeds niet aan? Okee, dan vertrekt mama alleen naar school!"
*Zie Jr in 5de versnelling schieten*
Awel vanochtend ging het omkleden super vlot en was het op een minuut of drie klaar. Dankzij u.
Ik zat gisteren in de zetel en moest plots aan u denken. Uw bericht welteverstaan. :unsure: Deze aanpak lukt nog niet helemaal, maar er schoot me wel te binnen dat ik kon zeggen dat ik mij eerst ging omgekleed hebben en zij laatste zou zijn.
Deze ochtend dat dus gewoon gezegd met het gewenste resultaat.

De oplossing lag dus heel de tijd gewoon open en bloot voor mij, maar ik had dus uw bericht nodig om het te zien. :smile:

Ik maak van vele dingen wedstrijdjes hier.
Dat werk ALTIJD bij mijn dochter van 45 maanden :fingerguns_r:

Hier is het wel geregeld een gedoe met het eten. Vroeger at die alles, nu kan ze echt zo spelen met haar eten zonder ook maar 10 happen op een kwartier te doen en dan daarbij nog klagen dat ze het niet lust.
Als ik haar 2x zo zie prikken in haar eten, zonder echt door te prikken zodat er ook niks op haar vork hangt (jullie kennen het wel), dan is mijn geduld al op. Nu 2 dagen na mekaar dat we iets specialer klaar hadden gemaakt met allemaal dingen die ze nochtans wel graag eet en al 2 dagen dat het eten zo stroef gaat.
M.a.w. na het eten in bad en meteen bed in. Ze vraagt dan wel nog om een boterham, maar die geef ik niet.

Ze heeft deze morgen beloofd om goed te eten, dus ik ben benieuwd. Maar ik geef niet af, 't is dat of honger lijden! :unsure:

Terug
Bovenaan