Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Onze dochter heeft leren rollen, alleen kan ze nog niet doorrollen en vindt ze het na vijf minuten wel genoeg op haar buik. Nu begint ze ook 's nachts te rollen, met veel geween tot gevolg :sop:. Hopelijk een fase waar ze snel uitgroeit ...

Onze dochter heeft leren rollen, alleen kan ze nog niet doorrollen en vindt ze het na vijf minuten wel genoeg op haar buik. Nu begint ze ook 's nachts te rollen, met veel geween tot gevolg :sop:. Hopelijk een fase waar ze snel uitgroeit ...
Dat gaat inderdaad wel weer over. Het gaan korte nachten worden, hopelijk is ze er snel weer uitgerold :unsure:

Dat kan wel een tijdje duren (heeft hier 3 weken geduurd). En je hebt nog iets soortgelijk voor met zitten en staan... Je kan "oefenen" op doorrollen, maar ik weet niet of je daar effectief iets mee bereikt.

Wij gebruikten het voeding/zwangerschaps kussen om dat te verhinderen. Maar je hebt ook speciale kussens daarvoor.

Kleine domper vandaag. Na het miskraam van mijn partner in december, en nasleep aan complicaties en een operatie, vorige maand terug "groen licht" gekregen om er aan te beginnen. De eisprong mooi getimed, en veel "gewerkt". Helaas zijn de Russen in 't land :(.

Nog eens een podcast van een slaapcoach met een andere visie dan "Snuggles & Dreams":

Wel even door het (vrij irritante) Nederlandse accent ploeteren :P

Hehe, soms is het heerlijk truukjes te gebruiken. :unsure:

"Ik wil niet opruimen. Dat is zo saaaaai. :cry:"
"Ik moet de keuken nog opruimen. Papa zal wel eerst klaar zijn."
"Neeee, ik ga eerst zijn. :eviltongue:"
*vliegt naar haar speelhoekje en ruimt vliegensvlug op terwijl ik wat met de potten en pannen aan het rommelen ben*

"Ik wil pizza. Ik lust geen koesjette"
"Ha, maar dan heb ik hier een verrassing. :woohoo:"
*trekt grote ogen*
"Hier zie. Courgettepizza. Speciaal voor u gemaakt." (gewoon schijfjes courgette gebakken in een beetje olijfolie en kruiden en dan een stukje van haar vlees erop. Best lekker nog)
"Wauw, echt lekker. Ik vind dat wel lekker koesjette."

"Maar ik wil niet naar boven gaan slapen. :headshake: Ik wil nog spelen."
"Euh ok. Wil je verstoppertje spelen?"
"Jaaaa!! Leuk!"
"Ok, ik ga mij boven verstoppen, jij komt mij zoeken"
*Vervolgens gewoon naar boven gaan, haar bad laten lopen en dan ergens achter een deur gaan staan*

1344074235058_7464160.png

@shellshock elke fucking ochtend opnieuw: "kleren nog steeds niet aan? Okee, dan vertrekt mama alleen naar school!"
*Zie Jr in 5de versnelling schieten*
Aan die fase zijn we nog niet helaas. Zelf aankleden is soms nog wat moeilijk. Elke schooldag is het nu een gedoe, want ze wilt altijd in pyjama en badjas naar beneden -mag enkel in het weekend. :sop: Misschien ook wel eens proberen.

Aan die fase zijn we nog niet helaas. Zelf aankleden is soms nog wat moeilijk. Elke schooldag is het nu een gedoe, want ze wilt altijd in pyjama en badjas naar beneden -mag enkel in het weekend. :sop: Misschien ook wel eens proberen.
Ze heeft ook nog hulp nodig, vooral met uitkleden, maar de intentie is er dan tenminste. 💪

🥳

Sinds maandag fiere vader van ons 2de kindje, een zoontje. De grote zus is ondertussen al op bezoek geweest. Hij moet jammer genoeg nog blijven tot zondag 😞

Ons dochter is 9 maand geworden . Ik zou graag de autostoel beginnen gebruiken, zo ziet ze wat meer dan die zwarte zetel die ze anders ziet in de maxi cosi. Myn vriendin is echter geen voorstander en wil uit veiligheid zolang mogelijk maxi cosi gebruiken. Wat was jullie ervaring hiermee ?

Ons dochter is 9 maand geworden . Ik zou graag de autostoel beginnen gebruiken, zo ziet ze wat meer dan die zwarte zetel die ze anders ziet in de maxi cosi. Myn vriendin is echter geen voorstander en wil uit veiligheid zolang mogelijk maxi cosi gebruiken. Wat was jullie ervaring hiermee ?

Wij gingen naar autostoeltje over wanneer de achterkant van het hoofd over de bovenrand heen begon te komen.

Ik zou niet te vroeg overschakelen, met het oog op bescherming van hoofd en nek.

Terug
Bovenaan