Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Jup, it's not her, it's you!

Als ALLES klaar is, staat de valies klaar, de luiertas is gemaakt, de Maxi-Cosi staat in de auto, de wieg met lakens en al klaar, het park met de mobiele, de luiertafel vol luiers en doekjes, DAT is "alles is klaar" 🙈
Haar valies wou ze absoluut zelf maken. ik denk dat dat voor morgen is want haar ouders komen. Al de rest is nu toch echt niet nodig allez :laugh: Die luiertas zou ze zelf ook op voorhand willen, al versta ik ook niet waarom. Om van de kliniek naar huis te bollen op dag 4? 't Is niet dat die kleine de 1e maanden buiten gaat komen. Zelfs die valies vind ik niet dringend. Worst case bevalt ze en rij ik daarna efkes naar huis im wa bazaar in een valies te gooien.
Je zal nooit 100% voorbereid zijn. Doe wat je kunt, en nadien de problemen oplossen als ze zich voordoen.
Dat denk ik er dus ook over.
Ja alles is eigenlijk geregeld (en dat komt dus in orde), maar tegelijk staat er eigenlijk nog niks en zit ge zelfs nog te schilderen.
Ik snap niet veel van vrouwen, maar hier snap ik dus wel dat ze rustiger zal zijn wanneer alles op zijn plaats staat en ze daadwerkelijk ziet dat alles er is.
Dat schilderen is idd nog nodig, maar da's letterlijk morgen gedaan. 's Avonds zet ik de tv terug en de meubels en het zit er op. Haar pa helpt schilderen dus dat is sowieso klaar morgen.

Haar valies wou ze absoluut zelf maken. ik denk dat dat voor morgen is want haar ouders komen. Al de rest is nu toch echt niet nodig allez :laugh: Die luiertas zou ze zelf ook op voorhand willen, al versta ik ook niet waarom. Om van de kliniek naar huis te bollen op dag 4? 't Is niet dat die kleine de 1e maanden buiten gaat komen. Zelfs die valies vind ik niet dringend. Worst case bevalt ze en rij ik daarna efkes naar huis im wa bazaar in een valies te gooien.

Dat denk ik er dus ook over.
Kelder in? :unsure: Je mag gerust buitenkomen met een pasgeborene. Het is er zelfs goed voor 😝

Die luiertas zou ze zelf ook op voorhand willen, al versta ik ook niet waarom. Om van de kliniek naar huis te bollen op dag 4? 't Is niet dat die kleine de 1e maanden buiten gaat komen. Zelfs die valies vind ik niet dringend. Worst case bevalt ze en rij ik daarna efkes naar huis im wa bazaar in een valies te gooien.
.
Wel verstaanbaar dat ze dit allemaal verwacht / "klaar" wilt hebben :)
Het gaat haar peace en quiet geven, al zal alles waarschijnlijk niet meteen nodig zijn. Is een kleine "moeite"
je kan idd even over en weer rijden (ik dacht ook zo vlak voor de bevalling) maar het belangrijkste is dat ge bij uw madam blijft gedurende de periode IMO en het gaat toch altijd anders lopen dan verwacht etc

En IDD met dergelijk weer zou ik toch echt wel buiten komen met de kleine :)

Vandaag de tweede week crèche achter de rug. Wij zijn normaal gezien nooit ziek, ik was vorige week out met de griep en nu mijn madam met een virale maag en darm infectie :crazy::tongue:

NIPT-test was in orde, en het wordt een vrouwtje!
image.png

Misschien even een lans breken voor deze toekomstige papa : er bestaan ook wel vrouwen die een zwangerschap misbruiken om minder/niets te moeten doen thuis. Zeker niet te veralgemenen, maar die vrouwen bestaan echt wel. Hij bracht de boodschap wel niet echt tactvol, maar de angst besloop hem misschien zo een exemplaar te hebben en nog 9 maanden lang alles op zijn nek te krijgen.
Tegen de tijd dat je besluit om samen met een vrouw een kind op de wereld te zetten zou je haar karakter wel al mogen kennen? Dus ofwel ben je een type dat maar wat raak schiet bij de eerste de beste, ofwel beledig je de persoon die jou het meest vertrouwt en op je rekent. Bemerk hoe je in beide situaties nog steeds een lul bent.

Ja, laten we vooral een lompe reactie verdedigen omdat er misschien een angst is voor een potentieel misbruik zoals door een absolute minieme minderheid wel eens gebeurd.. :wtf:
Dit hé, en dit is gebaseerd op de inschatting van de niet-zwangere persoon. Hoe kan een ander nu weten wat ze voelt? Ook zonder duidelijke uiterlijke tekenen (zoals overgeven) kan het net heel zwaar zijn. Misschien vraagt ze meer steun dan strikt noodzakelijk maar zou je daar mee inzitten als ze iets gebroken had of ziek was? Nee, want dan snapt ge dat het wel kunnen doen nog steeds komt met een meerkost in moeite en energie die ze daarna zou moeten compenseren 🤷‍♀️

En amai ik krijg stress in uw vrouw haar plaats @Muscleduck :'). Alles is klaar! Behalve *volledige lijst met dingen die ge nodig hebt bij een pasgeborene*

En ik ben niet zwanger :unsure: (en absoluut, achteraf beseft ge hoeveel ge nog niet nodig hebt).
Maar: die tas voor naar het ziekenhuis te gaan, doe dat toch maar al. Ge weet het moment nooit en gegarandeerd vergeet ge gerief (+vaak ook niet de moment om uw vrouw achter te laten, kan allemaal heel emotioneel vallen).
Dat + maxi cosi beschikbaar (en geoefend) + wieg/co-sleeper/park klaar en aangekleed is wel zowat het minimum. (En wat pampers en eerste kledingmaten maar of dat nu in een doos zit of een kast 🤷‍♀️ )

Hier was alleen de koffer voor het ziekenhuis klaar.
Ik heb de cosleeper enz pas in elkaar gezet na de geboorte, toen mijn vriendin in't ziekenhuis lag.

Bwaah al die dingen die je opnoemt zijn gewoon klaar of ten laatste volgende week.

Ma soit, het zal dus aan mij liggen als ik da hier allemaal lees :laugh: In mijne kop heb ik als ze bevallen is in 't slechtste geval nog een 3-tal dagen om dingen in orde te maken.

Nee? Voor mijn vrouw was de zwangerschap ook een feest van aanhoudende misselijkheid, ik heb daar nooit zulke sneren over gegeven of haar vergeleken met anderen, nam haar wel zo veel mogelijk uit handen en heb onze "menu" gewoon gereduceerd tot wat ze wel nog binnenkreeg. Eigen lof stinkt, maar ik lieg niet. Uw vriend is een dick.
Dit dus. Mijn vriendin was ook ongelofelijk misselijk in het eerste trimester, zelfs in die mate dat ze een paar dagen in het ziekenhuis moest met uitdrogingsverschijnselen. Maar ik heb gewoon zoveel mogelijk uit haar handen genomen als ik kon in de tijd, en ze gewoon zoveel mogelijk proberen steunen om erdoor te geraken.

Ondertussen zitten we aan week 29 en vandaag de groei-echo gehad, alles zeer goed in orde nu.
Wij hebben dus wel nog een paar weken te gaan, maar voorlopig zijn we absoluut nog niet voorbereid :unsure: Maar komt ook wel omdat we nog bezig waren met renovatiewerken in ons huis, die pas 2 weken terug gedaan zijn. Dus nu kunnen we langzamerhand de kinderkamer beginnen voorbereiden etc.

Spannende tijden :unsure:

Mijn vrouw is eentje die goed is voorbereid, wat positief is aangezien ik zelf een chaoot ben. Dus bij ons is die zwangerschap vrij vlot verlopen wat de organisatie betreft. Die nacht alleen thuis slapen heb ik wel gekoesterd omdat ik me mentaal had voorbereid op een lange periode van slapeloze nachten, maar gelukkig slaapt de dochter zeer goed door.

Hier was alleen de koffer voor het ziekenhuis klaar.
Ik heb de cosleeper enz pas in elkaar gezet na de geboorte, toen mijn vriendin in't ziekenhuis lag.
Mjah, ik was er (emotioneel) slecht aan toe na mijn eerste bevalling dus mijn man heeft zo goed als geen tijd besteed buiten het ziekenhuis. 🤷‍♀️
En toen was naar huis konden, waren we beide ook helemaal op dus als we dan nog iets hadden moeten doen weet ik niet hoe plezant het zou geweest zijn :unsure:

Bwaah al die dingen die je opnoemt zijn gewoon klaar of ten laatste volgende week.

Ma soit, het zal dus aan mij liggen als ik da hier allemaal lees :laugh: In mijne kop heb ik als ze bevallen is in 't slechtste geval nog een 3-tal dagen om dingen in orde te maken.
En uw vrouw ziet dat als 'in het slechtste geval gaat hij mij daar alleen laten zitten om rap rap dingen in orde te maken terwijl hij nu te tam is'

Soit ik heb het park op de tweedehands website gekocht terwijl we in de kliniek zaten >.>

Hier voor het eerst zwanger. Ik zit nog in het eerste trimester en heb fel last van misselijkheid en overgeven. Ik dacht dat er begrip was van mijn man om het feit dat ik niet tegen allerlei geuren kan en constant moe ben, want hij probeert wel te helpen daar waar hij kan. Maar vandaag krijg ik toch wel een opmerking naar mijn hoofd geslingerd die ik moeilijk te verteren vind. "Je bent niet de enige die zwanger is, mijn zussen zijn zwanger geweest, onze moeders zijn zwanger geweest, en konden toch nog altijd koken, en andere (huishoudelijke) taken verrichten". Ik wist even niet wat ik hoorde, en dat op de dag dat we voor het eerst een doktersafspraak hadden voor mijn zwangerschap. Wanneer ik mensen rond mij hoor, hoor ik ze zeggen: 'Ja maar mannen snappen het niet'. Dus oké het is wel een algemeen feit maar ik vond het toch kwetsend op de een of andere manier. Soms wou ik dat mannen ook zwanger konden zijn, gewoon om eens te voelen wat het is om constant op de toiletpot te hangen en over te geven...
Misschien was hij zelf wat over zijn toeren waardoor hij wat verkeerd reageerde. Ik zie dien van mij ook in staat zo te reageren na een slechte meeting/mail op't werk maar gegarandeerd is dat den eerste om te helpen als ik mij minder voel. Probeer het rustig uit te praten. En wijs hem erop dat velen u de negatieve kanten niet gaan komen vertellen, met de roze wolk loopt men vaak te pronken, de waslijst aan kwaaltjes/negatieve kanten gaat men u vaak niet delen.
Mijn beste vriendin heeft onlangs een kindje gekregen, zij blijft herhalen 'ik ben lastig op diegenen die tijdens een eerste kraambezoek steeds antwoordden hoe goed het met hun ging, waarom hebben die nooit gedeeld hoe ze zich echt voelden. Vandaag zeggen die wel rechtuit in mijn gezicht 'ah ja daar kunnen wij ook van meespreken, dat was bij ons ook het geval'.
Daarnaast is lang niet elke zwangerschap dezelfde.

Ik ben eens benieuwd hoe anderen hier de stap gezet hebben. Hebben jullie medische informatie ingewonnen alvorens te beginnen? (hoe stoppen met de pil, noodzakelijke vaccinaties, eventueel voedingssupplementen, verwachtingen/kwaaltjes, wat zijn de te volgen stappen bij positieve test etc)
We hebben de vraag gesteld aan onze huisarts, die raadde ons aan eens een afspraak met de gynaecoloog te maken, al vind ik dat zo raar om een algemene 'infosessie' in te plannen :p. Nu vrienden van ons hebben dat blijkbaar ook wel gedaan, heb volgende week met die vriendin afgesproken om eens te luisteren hoe zij dat hebben aangepakt.

Misschien was hij zelf wat over zijn toeren waardoor hij wat verkeerd reageerde. Ik zie dien van mij ook in staat zo te reageren na een slechte meeting/mail op't werk maar gegarandeerd is dat den eerste om te helpen als ik mij minder voel. Probeer het rustig uit te praten. En wijs hem erop dat velen u de negatieve kanten niet gaan komen vertellen, met de roze wolk loopt men vaak te pronken, de waslijst aan kwaaltjes/negatieve kanten gaat men u vaak niet delen.
Mijn beste vriendin heeft onlangs een kindje gekregen, zij blijft herhalen 'ik ben lastig op diegenen die tijdens een eerste kraambezoek steeds antwoordden hoe goed het met hun ging, waarom hebben die nooit gedeeld hoe ze zich echt voelden. Vandaag zeggen die wel rechtuit in mijn gezicht 'ah ja daar kunnen wij ook van meespreken, dat was bij ons ook het geval'.
Daarnaast is lang niet elke zwangerschap dezelfde.

Ik ben eens benieuwd hoe anderen hier de stap gezet hebben. Hebben jullie medische informatie ingewonnen alvorens te beginnen? (hoe stoppen met de pil, noodzakelijke vaccinaties, eventueel voedingssupplementen, verwachtingen/kwaaltjes, wat zijn de te volgen stappen bij positieve test etc)
We hebben de vraag gesteld aan onze huisarts, die raadde ons aan eens een afspraak met de gynaecoloog te maken, al vind ik dat zo raar om een algemene 'infosessie' in te plannen :p. Nu vrienden van ons hebben dat blijkbaar ook wel gedaan, heb volgende week met die vriendin afgesproken om eens te luisteren hoe zij dat hebben aangepakt.

Hier gewoon gestopt met de pil toen de strip op was en foliumzuur beginnen pakken.
Eerste maanden gewoon ons sexleven gehouden zoals het daarvoor was (in die zin van doen wanneer we goesting hebben en niet in functie van de eventuele vruchtbare dagen en zo).
Na een half jaar begonnen met ovulatie testen en dan wel iets meer gepland beginnen vrijen rond de vruchtbare periode.
Om dan na een jaar zonder resultaat naar de gynaecoloog te stappen voor een eerste gesprek.

Het wordt wel aangeraden om eerst langs de gynaecoloog te passeren (voor algemene check-up en info) maar de meeste mensen doen dat niet.
In principe is er weinig aan int begin natuurlijk: stoppen met de pil en foliumzuur nemen (0,2mg als ik me niet vergis. Dat is belangrijk te nemen reeds voor de conceptie. Voor de rest zijn voedingssupplementen voor tijdens de zwangerschap en meestal niet nodig). En realistische verwachten hebben. Als ik me niet vergis is 50% zwanger na 6 maand proberen en moet ge pas na 1 jaar proberen professionele hulp inschakelen (vroeger indien reeds gekende of duidelijke problematiek natuurlijk).

Ik ben gewoon gestopt maar ik wist al dat er waarschijnlijk moeilijkheden gingen zijn. Uiteindelijk 7 maand na pilstop bij gynaecoloog gegaan.

Terug
Bovenaan