Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Iemand leuke, gemakkelijke outfit ideeën om een tweejarige in naar de crèche te sturen met carnaval?
Ik wil hem wel verkleed sturen maar geen zin om veel geld uit te geven aan een kostuum wat hij waarschijnlijk maar 1 of 2 keer gaat dragen.
Op tweedehands heb ik al zitten kijken maar voorlopig nog niets leuk in zijn maat tegen gekomen.
Schminken (niet zo moeilijk zelf te doen) en dan wat attributen (kroon, hoed, diadeem met voelsprieten, toverstaf, cape) is een low cost manier, die ook nog praktisch is voor degenen die hem moeten verzorgen.

Zijn echt van die dingen waar je niet verwacht je zorgen over te maken tot er effectief kinderen zijn. Zoals dat groot zijn van Eniac zijn dochter.

Het klinkt idioot om zelfs maar aan te denken, maar ik hoop dat de onze mijn vriendin haar boezem niet geërfd hebben of mijn gebit. We weten hoe kinderen zijn en ik weet niet of de ene het karakter zou hebben om daar mee om te gaan.

Persoonlijk maak ik me er niet echt zorgen in, het is gewoon een knappe meid die nu eenmaal groot is. En ik leer ze vooral ook dat dat ok is en dat je jezelf nu eenmaal moet aanvaarden zoals je bent.

Ik maak me misschien nog het meest zorgen in het mannenvolk waarvan ik vrees dat ze ze sneller gaat aantrekken 😬

Iemand leuke, gemakkelijke outfit ideeën om een tweejarige in naar de crèche te sturen met carnaval?
Ik wil hem wel verkleed sturen maar geen zin om veel geld uit te geven aan een kostuum wat hij waarschijnlijk maar 1 of 2 keer gaat dragen.
Op tweedehands heb ik al zitten kijken maar voorlopig nog niets leuk in zijn maat tegen gekomen.
Hier is het dit jaar carnaval in de eerste kleuter klas. Mijn vriendin gaat een patroon voor een prinsessemskleed uittekenen en dan snel wat in mekaar flansen op de naaimachine tegen 23 februari. Ben eens benieuwd 😊

Wut?!? Ik was op mijn 12j ook al mijn "definitieve" lengte.
Ik had wel een klasgenootje (V) van 1m90 toen, die is idd in het UZ verder opgevolgd hiervoor.
Mijn schoonmoeder was in het eerste middelbaar de grootste van de klas. Mijn schoonmoeder is nu nog steeds maar net 1m50 :p

Wut?!? Ik was op mijn 12j ook al mijn "definitieve" lengte.
Ik had wel een klasgenootje (V) van 1m90 toen, die is idd in het UZ verder opgevolgd hiervoor.
Mijn schoonmoeder was in het eerste middelbaar de grootste van de klas. Mijn schoonmoeder is nu nog steeds maar net 1m50 :p
Ja, allemaal goed en wel, maar @eniac zijn dochter is op haar 11 dus wel al groter dan het huidig gemiddelde voor vrouwen, en groter dan haar moeder. 😅

Ja, allemaal goed en wel, maar @eniac zijn dochter is op haar 11 dus wel al groter dan het huidig gemiddelde voor vrouwen, en groter dan haar moeder. 😅
Jaja, dat is natuurlijk uitzonderlijk he :P

Wij hadden in het lager ook zo iemand zitten. Op de klasfoto van het tweede leerjaar steekt die boven de juf uit.

Hier onze 3,5 jarige nog altijd niet zindelijk. Als hij aan het spelen is of moe is, is het in de broek.

Gaan we op uitstap lukt het wel beter.

De oudste 2 was het gemakkelijker, die waren op 2 maanden eindelijk, juist voor ze 2,5 waren. De hele dag in hun bloot gat laten rondlopen hielp.
Zelfde hier, de jongste heeft dagen waarop hij geen enkel accident heeft maar ook dagen (vermoeidheid, geen aandacht, ...) dat hij een keer of 7 pipi in zijn broek doet. Hij is 3 jaar.
Oudste dochter eens gemeten gisteren.

1m71. 11 jaar.

🥲
Holy shit.
Kind, hoofd, hoek van de tafel.

Mijn hart stond stil. Voel me zo slecht nu terwijl ik er bagger weinig aan kon doen..

Het is gelukkig met een plakker opgelost. Klein puntje als wonde, we hebben geluk gehad.
U slecht voelen haalt echt niks uit, ge kunt er niks aan doen, dat gebeurt gewoon.
Onze oudste zijn eerste verjaardagsfeestje bij een vriendje is geëindigd met dat hij door zo een betonnen buis in een speeltuin kroop en te snel recht ging staan, gat in zijn hoofd dat geplakt moest worden.
Misschien gewoon een onesie van iets was hij leuk vindt? Paw Patrol, Spiderman, ...

Zelfde hier, de jongste heeft dagen waarop hij geen enkel accident heeft maar ook dagen (vermoeidheid, geen aandacht, ...) dat hij een keer of 7 pipi in zijn broek doet. Hij is 3 jaar.
Het betert wel eens ze in de kleuterklas zijn. Althans zo was dat toch bij mijn dochter. Van tijd heeft ze natuurlijk nog eens een accidentje, maar die komen nu ze 3.5 is minder en minder voor.

Onze oudste zijn eerste verjaardagsfeestje bij een vriendje is geëindigd met dat hij door zo een betonnen buis in een speeltuin kroop en te snel recht ging staan, gat in zijn hoofd dat geplakt moest worden.
Stevig zeg. Verder nog iets aan overgehouden? We hebben hier thuis wel zo van die bumpers aan de tafel, maar niet iedereen heeft dat natuurlijk. Een ongeluk is vrij snel gebeurd.

Zijn echt van die dingen waar je niet verwacht je zorgen over te maken tot er effectief kinderen zijn. Zoals dat groot zijn van Eniac zijn dochter.

Het klinkt idioot om zelfs maar aan te denken, maar ik hoop dat de onze mijn vriendin haar boezem niet geërfd hebben of mijn gebit. We weten hoe kinderen zijn en ik weet niet of de ene het karakter zou hebben om daar mee om te gaan. Niet dat ik daar van wakker lig of zo, maar het zijn zo van die dingen die af en toe eens in mijn gedachten passeren. Als ik hoor hoe mijn vriendin daar geen fan van was 25 jaar terug, dan wil ik er niet aan denken wat voor zaken dat met zich mee kan brengen in de huidige sociale media wereld.

Maar goed net zoals ik zou hopen dat ze sommige van mijn trekken niet hebben geërfd maar dat kan je ook al zien soms.
Mijn eerste bedenking was dat ik 180 cm ben en mijn vrouw 150 cm. Ik denk dat mijn grootste schoonzus 160 cm meet ofzo en mijn schoonbroer ook zoiets of zelfs wat minder. Als het een jongen zou worden hoop ik dan toch dat hij mijn lengte krijgt.

We hebben hier thuis wel zo van die bumpers aan de tafel, maar niet iedereen heeft dat natuurlijk. Een ongeluk is vrij snel gebeurd.
Wij ook bumpers maar tis een echte wildebras en durfal dus is al een stuk tand kwijt, regelmatig blutsen en builen. Soms ook denk ik doordat zijn oogje afgeplakt is en hij het dan minder goed kan inschatten.

Mijn eerste bedenking was dat ik 180 cm ben en mijn vrouw 150 cm. Ik denk dat mijn grootste schoonzus 160 cm meet ofzo en mijn schoonbroer ook zoiets of zelfs wat minder. Als het een jongen zou worden hoop ik dan toch dat hij mijn lengte krijgt.

Ik hoop ook dat onze zoon de lengte van de papa krijgt. Manlief is een 1m85, mijn papa en broer ook rond de meter 85 maar mijn schoonpa en schoonbroer zijn amper een meter 75. En voorlopig is onze zoon nog heel gemiddeld qua lengte dus we zullen zien later 🤷🏼‍♀️🤞

Ik vermoed dat het normaal is dat je van overal hoort dat je kinderopvang moet beginnen regelen, terwijl infeite alles qua timing (datum bevalling, dagen dat je thuis bent, ouderschapsverlof, ...) op dit moment nog onzeker is?

Ik vermoed dat het normaal is dat je van overal hoort dat je kinderopvang moet beginnen regelen, terwijl infeite alles qua timing (datum bevalling, dagen dat je thuis bent, ouderschapsverlof, ...) op dit moment nog onzeker is?
Klopt. Als je dat gaat doen op de dag na de bevalling dan kijk je aan tegen ellenlange wachtlijsten. Je hebt dan ook nog de crèches volgens inkomenstarief en deze die gewoon doorrekenen wat ze willen.

Ga zeker ook langs bij de crèches. De ene is de andere niet. We hebben 13 crèches gedaan voor we ons goesting vonden.

Hier beginnen kijken op 6 weken zwangerschap (dus we wisten het nog maar pas) en we hadden al niet overdreven veel keuze meer. Wel het geluk gehad dat we bij de eerste die we bezochten al direct een goeie klik hadden, al een chance. Enige waar we inderdaad ook wat mee zitten is hoe je alles moet inplannen naar verlof enzo. Vanaf 1 januari naar de crèche in principe met een bevalling uitgerekend eind augustus. Als het dus (veel) vroeger is gaan we even moeten puzzelen. Staat sowieso op het lijstje om te vragen, desnoods is het een week onbetaald verlof oppakken worst case.
Ga blij zijn eens we het tegen iedereen kunnen zeggen en al die praktische zaken geregeld hebben :p

Hier beginnen kijken op 6 weken zwangerschap (dus we wisten het nog maar pas) en we hadden al niet overdreven veel keuze meer. Wel het geluk gehad dat we bij de eerste die we bezochten al direct een goeie klik hadden, al een chance. Enige waar we inderdaad ook wat mee zitten is hoe je alles moet inplannen naar verlof enzo. Vanaf 1 januari naar de crèche in principe met een bevalling uitgerekend eind augustus. Als het dus (veel) vroeger is gaan we even moeten puzzelen. Staat sowieso op het lijstje om te vragen, desnoods is het een week onbetaald verlof oppakken worst case.
Ga blij zijn eens we het tegen iedereen kunnen zeggen en al die praktische zaken geregeld hebben :p
Ja het is dat dus hé, we hebben gisteren de eerste mails/registraties gedaan, zo'n 8 weken zwanger. Wel kennelijk veel créches/onthaalmoeders in de buurt dus ik denk dat het wel goed komt. Maar op zich zijn dan zo'n mails van "ja ongeveer in die maand, maar het kan ook later of vroeger zijn". De grote vraag is al wat met de moederschapsrust, mijn vrouw werkt in een grootkeuken dus die gaat echt niet tot de laatste week met grote potten sleuren.

Dan moet met de werkgever nog gekeken worden wat de opties zijn voor ouderschapsverlof en of ze met haar normaal uurrooster ze een vaste vrije dag per week kan krijgen (nu wordt dat random bepaald begin van elke maand).

Idem hier, mijn vriendin was begot 3-4 weken zwanger en toen hadden we maar keuze tussen 2 crèches. Al de rest was al volzet en we gingen 6-7 maanden moeten kunnen overbruggen.

Grappig om aan die periode terug te denken, nauwelijks beseffen dat ze effectief zwanger is en al dergelijke zaken moeten regelen

Hmmm, wij gaan ook eens in actie moeten schieten geloof ik :unsure: . Dat wisten we uiteraard wel, maar ben nog aan het wachten wat de kosten gaan zijn indien ik Vaderschapsverlof ga nemen (volgens de Nederlandse wet). Waarschijnlijk hebben we maar 1 dag opvang nodig.

Kind, hoofd, hoek van de tafel.

Mijn hart stond stil. Voel me zo slecht nu terwijl ik er bagger weinig aan kon doen..

Het is gelukkig met een plakker opgelost. Klein puntje als wonde, we hebben geluk gehad.

Hier gelijkaardig een paar weken geleden.

Kleine zit op stoeltje. Normaal kan ze daar achterwaarts af klauteren, maar nu probeert ze eraf te komen langs voor. Door verkeerde gewichtbalans kantelt die stoel en valt ze met haar voorhoofd recht op de punt van de salontafel.

Heeft 5 minuten toch stevig gebloed, daarna was het gestopt. We hadden ondertussen al gezien dat het een klein wondje was, dus paniek was al voorbij. Ik zag het in mijn hoofd al een beetje zo gebeuren, maar ik was er te laat bij om het te voorkomen :(

2 dagen later was dat genezen, gewoon niet meer te zien. Ongelofelijk.

Hier ook veel geluk gehad dat er een plaatsje vrijkwam in de crèche van onze keuze.

Van velen mochten we horen dat ze pas 12+ maanden na het opstarten van de crèche voor onze dochter de eerste vrije plaatsjes gingen hebben.

Terug
Bovenaan