Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Na exact 1u geslapen te hebben (zij, niet ik) hoor ik bijna hysterisch gekrijs door de babyfoon klinken. Snel naar boven, maar het duurde tot wanneer ik haar op mijn schoot tilde eer de sirene wat zachter klonk.
Ik vermoed een nachtmerrie, want ik kreeg er geen woord uit. Enkel harder gegil toen ik vroeg of het een stoute droom was.
Op mijn schoot natuurlijk direct dit beeld:
mom_and_baby_sloth_snuggling_800x.JPG

Na 10 minuten geprobeerd haar terug in bed te leggen maar de sirene ging natuurlijk direct terug af.

Long story short: raad eens wie er een snurkende, hoestende bedgenoot bij heeft?!? :unsure:

Dit zal niet nieuw zijn maar het feit dat zowel mama als papa volledig doodop zijn, zal de zaak enkel erger maken in dat het kind aanvoelt dat er stress/oververmoeidheid aanwezig is. Daar reageert dat kind dan op door nog meer van streek te zijn.
Is er een mogelijkheid om jullie kindje langer dan 1 nacht ergens anders onder te brengen? Ik versta volledig dat je daar weigerachtig zal/kan tegenover staan maar het is niet de bedoeling van aan jong ouderschap onderdoor te gaan. Je zou je dan op een week thuis kunnen laten zetten, gewoon voor een paar nachten ononderbroken slaap. Dat maakt al een levensgroot verschil, ook al is er dan nog geen oplossing voor wat de baby zelf zou plagen.
Of iemand die je vertrouwd om een paar dagen bij jullie thuis te verblijven en de zorg op te nemen. Dan is kindje nog thuis en jullie voelen je daar beter bij maar de nachten zijn voor een ander.
Het eerste lijkt mij nu écht rust voor jullie.

We hebben beslist om dit weekend alles aan de kant te schuiven en naar de schoonouders te gaan. Dat betekent normaal gesproken 2 keer uitslapen.

@mac-bc, het is al meermaals gezegd, maar neem een deel ouderschapsverlof op.
In het eerste jaar van onze dochter heb ik ook 1 volledige maand full-time ouderschapsverlof genomen. Dat was echt nodig voor zowel mezelf als mijn vrouw, anders gingen we er onderdoor. Ik had / heb ook "een job waar ik niet zomaar dagen er tussenuit kan knijpen, en waar ze mij echt nodig hebben, en een werkgever die dat nooit zou toestaan, en bladiebladiebla".
Maar gewoon duidelijk gesteld: "het lukt mij niet mannen, ik heb een break nodig, asap, ik moet hier alles laten vallen, ofwel supporteert ge ofwel is het sowieso gedaan".
Ik ben op verrassend veel begrip gestoten, HR heeft direct alles aan gevraagd en ik ben mijn ouderschapsverlof 3 werkdagen later begonnen ... full time voor de volledige maand.

Dat is bij ons al 2,5jaar het spelletje, ik ben ondertussen wel al uit geslapen :unsure:.

Ik heb intussen aangegeven aan mijn baas om 4/5 te willen werken. Voor hem geen probleem, hij neemt dit nu op met het management en HR. Met de vraag hoeveel anderen er binnen gans onze Business Unit 4/5 (of gewoon minder dan full-time) werken was het antwoord: 0. Iedereen full-time.

Zo zie je maar hoe "taboe" dat nog altijd is in Vlaanderen. Geen taboe in de zin van dat er niet over gesproken mag worden, maar blijkbaar nog altijd zeer weinig mensen (althans binnen onze branche) die effectief de stap (durven) zetten. Zeer benieuwd naar de impact op carrière/promotie/opslag. Maar dat is momenteel het laatste van mijn zorgen.

Om 2u: "mama ik wil OOK op jouw kussen liggen... 🤨" Dan was ze ongeveer 20 Minuten wakker.
Om 7u, toen ik beneden was: "MAMAAAAA! Ik wil je!" Toch eerst efkes gegniffel vooraleer te roepen: "Ik kom!" 🤪

'S avonds goed op de lappen geweest en 's morgens de dochter met de fiets naar school gebracht. Het is me wat zo met kinderen. In de ochtend Disney TV en de jolige dochter die supergoed geslapen heeft, droppen je wel weer instant into reality.

Onze 6-jarige is deze week jarig en morgen blijven zijn 2 beste vrienden slapen.
Voorlopig hebben we op de planning Paw Patrol de film, Stef Stuntpiloot, toiletpret duel en Mario Party.
Soms iemand nog ideeën wat leuk zou zijn voor gastjes van 6 jaar?

'S avonds goed op de lappen geweest en 's morgens de dochter met de fiets naar school gebracht. Het is me wat zo met kinderen. In de ochtend Disney TV en de jolige dochter die supergoed geslapen heeft, droppen je wel weer instant into reality.
Zoals oud op nieuw doorgaan tot 3u, serieus begaaid en dan om 7.30u één van de 2 mannen hier wakker (ook al later dan meestal, gelukkig), ik had nog het geluk dat de oudste langer had mogen opblijven en daardoor ook later wakker was, maar ik verzeker u dat het pijn doe.

Onze 6-jarige is deze week jarig en morgen blijven zijn 2 beste vrienden slapen.
Voorlopig hebben we op de planning Paw Patrol de film, Stef Stuntpiloot, toiletpret duel en Mario Party.
Soms iemand nog ideeën wat leuk zou zijn voor gastjes van 6 jaar?
Ik had een muzikaal pak gemaakt voor de eerste communie van mijn metekind en volgens mijn zus zijn ze er bijna 4u mee bezig geweest.
Opdrachten genre: maak 2 teams, wie maak de langste klerenketting op 2 minuten, teken geblinddoekt een hond,...

Ik had een muzikaal pak gemaakt voor de eerste communie van mijn metekind en volgens mijn zus zijn ze er bijna 4u mee bezig geweest.
Opdrachten genre: maak 2 teams, wie maak de langste klerenketting op 2 minuten, teken geblinddoekt een hond,...
Nog nooit van gehoord, maar dat is wel een hele leuke!
Op internet ook heel veel voorbeelden van te vinden. :)

Manou heeft windpokken sinds zondag. In haar klas is er nog een kindje, dus ik vermoed dat dat kind ook meteen de dader is.
Nu mocht ze van de dokter niet naar school deze week, maar dat ander kind gaat wel gewoon :unsure:
Ik vroeg mij nu af, van wanneer weet je nu of je kind terug haar normale leven weer kan oppakken. Zaterdag heeft ze dansen en dat mist ze allesbehalve graag, ik denk wel dat ze het goed zou doen zonder problemen, maar 6 dagen is misschien te vroeg?

Manou heeft windpokken sinds zondag. In haar klas is er nog een kindje, dus ik vermoed dat dat kind ook meteen de dader is.
Nu mocht ze van de dokter niet naar school deze week, maar dat ander kind gaat wel gewoon :unsure:
Ik vroeg mij nu af, van wanneer weet je nu of je kind terug haar normale leven weer kan oppakken. Zaterdag heeft ze dansen en dat mist ze allesbehalve graag, ik denk wel dat ze het goed zou doen zonder problemen, maar 6 dagen is misschien te vroeg?
Dit staat op de site van Kind en gezin: Je kind kan naar de opvang van zodra alle blaasjes volledig opgedroogd zijn en ten vroegste 6 dagen na het verschijnen van de eerste blaasjes. Je kind moet zich ook fit gedragen/voelen.

Via de site van K&G kan je zo een checklist downloaden met de meest voorkomende kinderziektes en wanneer je daarmee thuis moet blijven en zo.

Ale dochter hoest zich verloren en de paaaaapaaaaaaa heeft het ook zitten. Zelftesten waren gelukkig negatief, 'gewoon' ziek zijn kan dus ook nog steeds :laugh:

Ale dochter hoest zich verloren en de paaaaapaaaaaaa heeft het ook zitten. Zelftesten waren gelukkig negatief, 'gewoon' ziek zijn kan dus ook nog steeds :laugh:

Yep, ondertussen is moeder de vrouw ook uitgeteld met buikgriep. Dus tegen vanavond of morgen zal het ook aan mij en de dochter zijn, en morgen is het normaal verjaardagsfeestje voor mijn dochter met mijn ouders en zus en broer. Fan-tas-tisch.

Yep, ondertussen is moeder de vrouw ook uitgeteld met buikgriep. Dus tegen vanavond of morgen zal het ook aan mij en de dochter zijn, en morgen is het normaal verjaardagsfeestje voor mijn dochter met mijn ouders en zus en broer. Fan-tas-tisch.
Hopelijk hebben jullie twee toiletten in huis dan :unsure:

Wij zijn er gisteren mee naar de pediater geweest. De nacht voordelen koorts beginnen maken en hoesten. Ze heeft een pcr-test afgenomen bij ons 15-maanden oude zoontje. Achteraf voelden we er ons beiden echt slecht bij want ze stelde ons eigenlijk voor een voldongen feit. Zonder test: quarantaine, met positieve test: quarantaine en met negatieve test mag hij volgende week naar de onthaalmoeder. Vooral ook de manier waarop: ja, als ge gene pcr laat doen, kan ik niet in eer en geweten zeggen dat hij volgende week naar de onthaalmoeder mag.

Gisterenavond voor bed had hij 39,9 maar hij is zodanig kranig dat je er niks aan merkte, liep nog gewoon te spelen.

Hopelijk is hij niét positief. Ikzelf zit al sinds vorige week dinsdag thuis en mijn vriend sinds deze week, we hebben beiden corona gehad maar zouden toch graag eens terug aan het werk kunnen gaan.

Terug
Bovenaan