Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

- oké schattie, als dat gedaan is op tv, gaan we naar boven!
- maar waarom?
- omdat we altijd om 19u naar boven gaan.
- maar de wijzer staat al op de 7!
- klopt. De kleine wel. Maar de grote staat nog niet op de 12.
- maar ik wil niet naar boven als hij op de 12 staat! Wel als hij... Op de 10 staat!
- oké, we gaan als de wijzer op de 10 staat!

😈Later, peepz! 🥳
Update: ze was tot 21u45 wakker.. 😔 en dat deed ze niet bepaald in stilte! 👿

Hoe doen jullie het met het tanden poetsen? Doen jullie altijd zelf of laten jullie gewoon jullie kind doen?

Hier een 3 jarige en zijn tanden poetsen is allemaal geen probleem maar zelf doet hij maar wat, dus het is toch wel nodig dat ik er nog is over ga. Probleem is dan dat de tandpasta natuurlijk weg is tegen dan :unsure:
Initieel ook zij eerst en dan wij.
Dan haar goed geleerd hoe te poetsen, zelf laten doen terwijl wij ook poetsen, en wat corrigeren. En sindsdien poetst ze sochtends alleen (wat ze niet perfect doet uiteraard, maar goed genoeg), en savonds poetsen wij.
Volgens de tandarts is het op die leeftijd trouwens belangrijker dat de tandpasta overal wat komt, en minder de borstel die goed poetst. Ze is nu 4j trouwens.

Wat wel hielp bij haar is dat ze heel veel problemen met tanden heeft (basically heeft ze geen glazuur op ~1/4e van haar tanden). Hierdoor zitten we vaak bij de tandarts en al 2 keer onder narcose in het ziekenhuis. Het belang van tanden poetsen is er dus wel al in gedrild en snapt ze wel... "als ik niet goed poets moet ik terug naar het ziekenhuis hé", en "mijn robottandjes* moeten goed blinken" :laugh:.

*robottandjes = Een aantal van haar tanden zonder glazuur hebben een volledige cap erover in zilverkleur. Als we die niet goed poetsen vervagen die snel.

Hier ondertussen 3 zware nachten op rij. Dochter is volgens ons wat ziek aan het worden, en de nachten naast haar bestaan ondertussen uit stukjes slaap van pakweg 1u. Dan schiet ze ff wakker, paar huiltjes en terug in slaap. Of ze wil meer nabijheid en kruipt tegen u aan.
Allemaal schattig enzo, dat ze dicht bij mij wil liggen, maar ik lig wel quasi een hele nacht wakker...

Nog twee dagen en onze dochter mag uit quarantaine. Sinds half december is ze nog maar vier dagen naar school kunnen gaan. Ondanks haar jonge leeftijd gaat ze er heel goed mee om, maar zal toch blij zijn als ik ze aan de schoolpoort kan afzetten.
Gabby's Poppenhuis kan ik intussen niet meer horen of zien. :sop:

Het is natuurlijk nog een grote maand maar in maak mij al een beetje zorgen over het feit dat onze dochter naar de crèche moet.

Niet omdat we ze moeten achter laten, volste vertrouwen in die mensen maar onze dochter wilt dus overdag écht niet alleen slapen, altijd in de armen van mama/papa. Als we ze wegleggen slaapt ze maar een 10-15min alvoor ze terug klaarwakker is.

Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat gaan id crèche..

Het is natuurlijk nog een grote maand maar in maak mij al een beetje zorgen over het feit dat onze dochter naar de crèche moet.

Niet omdat we ze moeten achter laten, volste vertrouwen in die mensen maar onze dochter wilt dus overdag écht niet alleen slapen, altijd in de armen van mama/papa. Als we ze wegleggen slaapt ze maar een 10-15min alvoor ze terug klaarwakker is.

Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat gaan id crèche..
Het feit dat ze met 3 op een kamer lagen, maakte verschil voor onze dochter. Daar sliep ze ook effectief ipv dutjes thuis en als ze niet sliep, lag die doodstil in het donker = ook geen prikkels, wel rust. Dat is toch wat ze zeiden op de crèche. Naar t schijnt een paar keer een verzorgster de stuipen op het lijf gejaagd door daar gewoon doodstil met de ogen open te liggen. 🤣

Zelfevaluatie van mijn zoon op school, hij zit in de klas van zijn mama (en daarnaast nog een co-leerkracht). Duidelijk dacht hij aan het feit dat hij op zijn verjaardag (vandaag) een cadeautje ging krijgen en dat hij mss nog best eens extra zijn mama blij moest maken :p.

1643186416023.png

Afgelopen maandag ging ik dochterlief afhalen van de crèche. Ik rij op, stap uit en zie haar aan het raam staan. Ze herkent mij, begint heel luid te lachen en steekt haar hand op. Dan ga ik naar de deur en ze stapt met uitgestrekte armen naar mij, terwijl ze "papa, papa, papa!" roept en mij een dikke knuffel geeft.

Héérlijk. :love:

Afgelopen maandag ging ik dochterlief afhalen van de crèche. Ik rij op, stap uit en zie haar aan het raam staan. Ze herkent mij, begint heel luid te lachen en steekt haar hand op. Dan ga ik naar de deur en ze stapt met uitgestrekte armen naar mij, terwijl ze "papa, papa, papa!" roept en mij een dikke knuffel geeft.

Héérlijk. :love:
Hier is het nu de fase dat als ik de deur van bureau open doe (buiten haar zicht, maar ze hoort die deur wel), dat ze mega-enthousiast "MAMA MAMA MAMA" roept (terwijl ze bij de mama zit, we zijn voorlopig allebei "mama" :p). En vol gas komt aangekropen. Zijn inderdaad leuke momenten!

Zelfevaluatie van mijn zoon op school, hij zit in de klas van zijn mama (en daarnaast nog een co-leerkracht). Duidelijk dacht hij aan het feit dat hij op zijn verjaardag (vandaag) een cadeautje ging krijgen en dat hij mss nog best eens extra zijn mama blij moest maken :p.

Bekijk bijlage 7196
ZA-LIG :love::love::love::love:
Alsook: "ik kan goed luisteren" => 1 :laugh:
Hoe oud is hij?

Er komt nog een fase dat het eerder neigt naar: papa, papaaaaaaaaaa, paaaaaaaapa, paaaaaaaaaaaaaaaaaaaapaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

En bij voorkeur 's morgens vroeg, echt genieten dan :unsure:
1643192631206.png

Elke. Fucking. Ochtend.

En daarna komt nog PAPPPPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA want ik ben niet zo ne snelle opstaander.

*heel diepe zucht*

Die nachtmerrie blijft maar duren.

Dit zal niet nieuw zijn maar het feit dat zowel mama als papa volledig doodop zijn, zal de zaak enkel erger maken in dat het kind aanvoelt dat er stress/oververmoeidheid aanwezig is. Daar reageert dat kind dan op door nog meer van streek te zijn.
Is er een mogelijkheid om jullie kindje langer dan 1 nacht ergens anders onder te brengen? Ik versta volledig dat je daar weigerachtig zal/kan tegenover staan maar het is niet de bedoeling van aan jong ouderschap onderdoor te gaan. Je zou je dan op een week thuis kunnen laten zetten, gewoon voor een paar nachten ononderbroken slaap. Dat maakt al een levensgroot verschil, ook al is er dan nog geen oplossing voor wat de baby zelf zou plagen.
Of iemand die je vertrouwd om een paar dagen bij jullie thuis te verblijven en de zorg op te nemen. Dan is kindje nog thuis en jullie voelen je daar beter bij maar de nachten zijn voor een ander.
Het eerste lijkt mij nu écht rust voor jullie.

ZA-LIG :love::love::love::love:
Alsook: "ik kan goed luisteren" => 1 :laugh:
Hoe oud is hij?
8 jaar .

Hij kent zichzelf goed. Doet gewoon rekeningoefeningen in de les zonder naar de uitleg te luisteren en is dan kwaad als hij het mis heeft en zegt dan dat ze maar beter uitleg moet geven :p

Hier heeft ze een goed spelletje uitgevonden. Mama en kindje Schattebolleke. Het spel bestaat dat zij de moeder speelt en (één van de) ouders het kindje dat moet slapen. Dan moeten wij in de zetel gaan liggen en doen alsof we slapen. Als we langer dan tien seconden slapen, dan krijgen we commentaar dat we moeten huilen/roepen en dan komt moeder de vrouw kijken bij het kindje waarom het weent. Je moet dan iets verzinnen als honger, wil nog een verhaaltje, knuffel kwijt, slecht gedroomd, te warm, te koud,... Kortom alles waarvoor ze 's avonds zelf zeurt. Is reuzeschattig om te zien hoe ze ons dan nadoet en zegt dat het nu wel écht de allerlaatste keer is dat ze komt zien, want anders wordt ze boos. Maar wij vijftien seconden 'slapen' is het ook niet goed. :unsure:

Een ideaal spelletje als je eens gewoon eens een kwartiertje wil rustig in de zetel wil hangen. Het is immers van de moetes.

@mac-bc, het is al meermaals gezegd, maar neem een deel ouderschapsverlof op.
In het eerste jaar van onze dochter heb ik ook 1 volledige maand full-time ouderschapsverlof genomen. Dat was echt nodig voor zowel mezelf als mijn vrouw, anders gingen we er onderdoor. Ik had / heb ook "een job waar ik niet zomaar dagen er tussenuit kan knijpen, en waar ze mij echt nodig hebben, en een werkgever die dat nooit zou toestaan, en bladiebladiebla".
Maar gewoon duidelijk gesteld: "het lukt mij niet mannen, ik heb een break nodig, asap, ik moet hier alles laten vallen, ofwel supporteert ge ofwel is het sowieso gedaan".
Ik ben op verrassend veel begrip gestoten, HR heeft direct alles aan gevraagd en ik ben mijn ouderschapsverlof 3 werkdagen later begonnen ... full time voor de volledige maand.

Hier heeft ze een goed spelletje uitgevonden. Mama en kindje Schattebolleke. Het spel bestaat dat zij de moeder speelt en (één van de) ouders het kindje dat moet slapen. Dan moeten wij in de zetel gaan liggen en doen alsof we slapen. Als we langer dan tien seconden slapen, dan krijgen we commentaar dat we moeten huilen/roepen en dan komt moeder de vrouw kijken bij het kindje waarom het weent. Je moet dan iets verzinnen als honger, wil nog een verhaaltje, knuffel kwijt, slecht gedroomd, te warm, te koud,... Kortom alles waarvoor ze 's avonds zelf zeurt. Is reuzeschattig om te zien hoe ze ons dan nadoet en zegt dat het nu wel écht de allerlaatste keer is dat ze komt zien, want anders wordt ze boos. Maar wij vijftien seconden 'slapen' is het ook niet goed. :unsure:

Een ideaal spelletje als je eens gewoon eens een kwartiertje wil rustig in de zetel wil hangen. Het is immers van de moetes.
Dat is bij ons al 2,5jaar het spelletje, ik ben ondertussen wel al uit geslapen :unsure:.

Terug
Bovenaan