Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Mijn vriendin is nu 19 weken zwanger, vorige week heeft ze een weekje in het ziekenhuis moeten blijven nadat ze premature weeën had. Deze waren zo pijnlijk dat we in het midden van de nacht naar daar zijn gereden. Na enkele dagen zijn ze daar dan begonnen met antibiotica te geven om een mogelijke infectie te stoppen, eigenlijk wisten ze de oorzaak niet echt. Voor de rest was er eigenlijk geen enkele aanwijzing naar een vroeggeboorte. Het ging dan dag per dag beter en nu is ze terug thuis maar natuurlijk zeer ongerust met het minste dat ze voelt.

Die pijn nu is volledig weg, nog wel de gebruikelijke zwangerschapskwaaltjes (wat ook nog altijd wel lastig zal zijn). Ze moet nu al minstens 3 weken zoveel mogelijk rusten.

Iemand hier ooit nog ervaring mee gehad?

3j en drie maand, voor de 1ste keer kennismaken met de tandarts.
Die zegt natuurlijk dat de tut niet goed is voor de tanden: cold turkey met zijn tut (voorlopig) (y)

3j en drie maand, voor de 1ste keer kennismaken met de tandarts.
Die zegt natuurlijk dat de tut niet goed is voor de tanden: cold turkey met zijn tut (voorlopig) (y)
Hier is het ook zo gegaan. Naar de tandarts en die zegt hetzelfde. Die middag komen we thuis: ale middagdutje en we gaan dan zoals de tandarts zegt zonder tutje doen he.
Goed gegaan. En sindsdien wil hem geen middagdutje niet meer doen want zonder tutje is er ook niets aan blijkbaar. 😆

Iemand tips voor natuurlijke wasmiddelen?
Wat bedoel je precies met natuurlijke wasmiddelen?
Je hebt er die zelf Marseille zeep raspen, wasnoten gebruiken, enkel eco-labels gebruiken,...?

Persoonlijk fan van neutral: vrij van geparfumeerde stoffen die allergieën kunnen veroorzaken, in tegenstelling tot "le chat baby sensitive" etc, maar wél efficiënt om kleding proper te krijgen in tegenstelling tot wasnoten, eco egg,...

Wat bedoel je precies met natuurlijke wasmiddelen?
Je hebt er die zelf Marseille zeep raspen, wasnoten gebruiken, enkel eco-labels gebruiken,...?

Persoonlijk fan van neutral: vrij van geparfumeerde stoffen die allergieën kunnen veroorzaken, in tegenstelling tot "le chat baby sensitive" etc, maar wél efficiënt om kleding proper te krijgen in tegenstelling tot wasnoten, eco egg,...
Een standaard wasmiddel dat handig en efficiënt is maar dan wat zachter voor de kinderhuid. Niet te speciaal of hipster. We hebben een zalf die goed werkt maar de droge huid, de jeuk en het krabben blijft terugkomen.

We zullen Neutral eens proberen, bedankt!

Onze dochter is dan toch inderdaad zeer weinig bijgekomen (+-100gr). 9 weken en "maar" 4.88kg.

Al 4 dagen geen stoelgang maar hier panikeer ik nog niet over, zo te zien vrij normaal als ik even Google maar..

De laatste tijd drinkt ze ook zéér moeilijk, 5min aan één borst en dan stopt ze met drinken/gaat ze de andere weigeren en is het echt intens huilen tot we ze sussen/fopspeen aanbieden, waar ze dan wel goed gaat aan zuigen (echt frustrerend)

Al geprobeerd om af te kolven en via een flesje te geven (al verschillende flesjes getest) maar ook hier is het drama na een +-50/60ml binnen te hebben. (Zelfde verhaal bij kunstvoeding, ook al eens proberen geven uit miserie)

We gaan toch deze week eens naar de kinderarts gaan denk ik, ook het fopspeen gebeuren is echt frustrerend al geven wij die niet vaak. Toch hebben we het gevoel dat wij net de "malchance" hebben en slecht hebben gedaan door te beginnen met een fopspeen te geven.

Mijn vriendin let zeer goed op haar voeding, is nu ook al een maand bezig met koemelk vrij te eten/drinken dus daar kan het ook niet aan liggen

Sorry moest even ranten :)

De laatste tijd drinkt ze ook zéér moeilijk, 5min aan één borst en dan stopt ze met drinken/gaat ze de andere weigeren en is het echt intens huilen tot we ze sussen/fopspeen aanbieden, waar ze dan wel goed gaat aan zuigen (echt frustrerend)

Al geprobeerd om af te kolven en via een flesje te geven (al verschillende flesjes getest) maar ook hier is het drama na een +-50/60ml binnen te hebben. (Zelfde verhaal bij kunstvoeding, ook al eens proberen geven uit miserie)

Mijn vriendin let zeer goed op haar voeding, is nu ook al een maand bezig met koemelk vrij te eten/drinken dus daar kan het ook niet aan liggen
Ik denk dat 60ml per voeding op zich geen probleem is, ze heeft misschien een kleinere maaginhoud? Of je nu 6x60 geeft of 3x120 (willekeurige getallen ) op dezelfde tijdspanne, komt op hetzelfde neer :) Ze moet natuurlijk wel goed bijkomen en groeien maar bij sommige gaat dit gewoon wat trager in het begin en daarna loopt dat wel los.

Ter illustratie van hoeveelheden: wij gaven onze 2 jarige toen mijn vrouw borstvoeding afbouwde flesjes van 150ml.

Een tut kan zeker geen kwaad, gewoon op tijd mee stoppen voor de tanden (maar dat is nog ver weg) ;) Het kan bijvoorbeeld zijn dat ze een hele grote zuigbehoefte heeft en dat dit niet lukt aan de borst omdat er dan melk uitkomt maar ze heeft wel genoeg gegeten en dat ze daarom begint te wenen?

Mijn 2 kinderen hadden ook allebei een koemelk allergie, je moet niet alleen letten op effectief melk maar ook alles waar weipoeder in zit bijvoorbeeld (en dat zit in veel in).

De oudste is zijn eerste melktandje kwijt. Weg schattige lach binnenkort :( alle kinderen die ik ken die met hun echte tanden lopen, lopen precies met van die oversized konijnentanden rond. Groeit dat direct op volwassenengrootte en groeit het kinderlijfje er dan naartoe? :(

Laatst bewerkt:
De oudste is zijn eerste melktandje kwijt. Weg schattige lach binnenkort :( alle kinderen die ik ken die met hun echte tanden lopen, lopen precies met van die oversized konijnentanden rond. Groeit dat direct op volwassenengrootte en groeit het kinderlijfje er dan naartoe? :(
Bugs Bunny in da house. Toch een beetje kindertijd aan de deur.

3 jarige krijgt de opdracht om speelgoed op te ruimen.

1ste antwoord dat gaat niet ik heb er geen tijd voor.

2de antwoord als eerste antwoord niet heeft gewerkt, ik kan niet opruimen er ligt teveel rommel!

2de antwoord als eerste antwoord niet heeft gewerkt, ik kan niet opruimen er ligt teveel rommel!
Het klinkt misschien dom, maar er zit volgens mij wel waarheid in. Voor een kind kan zo een hele hoop overweldigend zijn, waardoor hij niet weet hoe er aan te beginnen.

Van het weekend getest op corona want ik was echt niet goed. Negatief resultaat. Nu voel ik mij beter maar de dochter heeft het beestje dat ik heb/had overgenomen. Koorts, vies hoestje en een slechte nacht. Straks naar de dokter.

Het klinkt misschien dom, maar er zit volgens mij wel waarheid in. Voor een kind kan zo een hele hoop overweldigend zijn, waardoor hij niet weet hoe er aan te beginnen.
Klopt, het is vooral een uitspraak van de mama die hij overneemt.

En hij is nog te jong om dit al volledig zelfstandig te doen.

Onze dochter is dan toch inderdaad zeer weinig bijgekomen (+-100gr). 9 weken en "maar" 4.88kg.

Al 4 dagen geen stoelgang maar hier panikeer ik nog niet over, zo te zien vrij normaal als ik even Google maar..

We gaan toch deze week eens naar de kinderarts gaan denk ik, ook het fopspeen gebeuren is echt frustrerend al geven wij die niet vaak. Toch hebben we het gevoel dat wij net de "malchance" hebben en slecht hebben gedaan door te beginnen met een fopspeen te geven.

Sorry moest even ranten :)

Al eens gedacht aan verborgen reflux? Hierbij komt de melk terug omhoog in de slokdarm, maar niet zo ver dat ze effectief teruggeeft. Dit is wel nog altijd pijnlijk voor de baby. Je kan hiervoor Gaviscon baby eventueel proberen om wat te verzachten. Een kinderarts raadplagen is alleszins nooit een slecht idee.

Terug
Bovenaan