Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Waarom zou je in godsnaam zoveel je kind wegen buiten de eerste week, wanneer de vroedvrouw dat toch gewoon elke week komt. Je ziet dat hoor, als hij/zij niet goed bijkomt of afvalt :)
Soms is dat wel nuttig om evolutie op te volgen. Hier is ze bvb dik een half jaar niets gegroeid/verdikt rond haar 2de.
Had toen wel weer enkele hospitalisaties gehad dus kan puur daaraan liggen, dat de energie ging naar genezen ipv groeien, maar als je dan bij de arts moet zeggen: geen idee wat ze woog of hoe groot ze was, kan je ook geen problemen signaleren.

Ik ging trouwens gewoon naar kind en gezin om haar te wegen en meten, die zitten daar wekelijks op hetzelfde moment met steeds dezelfde materialen en meten en wegen met plezier als het niet druk is!

Wij wogen ons kind door mét en zonder haar op de weegschaal te staan. Aangezien ze goed at en dronk hadden we niet het gevoel dat we moesten investeren in een babyweegschaal.

Zo deden wij dat ook en dat was dan eerder uit curiositeit dan uit bezorgdheid. Tenzij er gezondheidsproblemen in het spel zie ik niet waarom dat allemaal zo belangrijk is.

Rookie mistake begaan met mijn tweejarige vandaag, namelijk niet gaan kijken toen hij al tien minuten muisstil in een hoekje aan het spelen was...
Meneertje had zijn restjes cornflakes (droog) op de grond gegooid, alle stukjes geplet daar had hij zijn klei in zitten rollen en kneden en toen ik ging zien had hij net de dop van zijn verfstift afgedaan om de brokken klei/cornflakes te beschilderen.
🤦

Rookie mistake begaan met mijn tweejarige vandaag, namelijk niet gaan kijken toen hij al tien minuten muisstil in een hoekje aan het spelen was...
Meneertje had zijn restjes cornflakes (droog) op de grond gegooid, alle stukjes geplet daar had hij zijn klei in zitten rollen en kneden en toen ik ging zien had hij net de dop van zijn verfstift afgedaan om de brokken klei/cornflakes te beschilderen.
🤦
Lekker creatief toch.

🤦

Dat valt - denk ik - onder mixed materials kunst, daar is wel een markt voor, hoor! Vooral als het dan ook nog door een geniale peuter gemaakt is.

Ons dochter ligt al vanaf dag 1 dat ze in haar groot bed slaapt, met haar gezicht tegen dat bedhekje geplakt, gelukkig is dat een zacht netje maar aan de overzijde komt ze niet :laugh:

Ik had beter gezwegen, ze is er deze nacht uit gedonderd. Een jaar lang ligt dat kind met een hekje aan één kant zonder problemen en de dag dat ik de anecdote vertel op een forum besluit ze om er eens uit te vallen 🤦‍♂️

Op vlak van taal begint mijn dochter ook serieuze vooruitgang te maken. Gisteren gaan zwemmen en daar kwam de schoonzus met haar zoontje aan en ze wees naar hem en zei zijn naam. Uit dat brabbelende babytaaltje (die "praat" veel) worden stilaan echte woorden gevormd.

Laatst bewerkt:
Wij hebben gewoon een babyweegschaal gekocht. Dat kost u 1x 60€ en verkoop je nadien gewoon opnieuw. Dan kan je tenminste opvolgen, want 1x wegen elke 3 maand, dat zegt niet veel he... Het verschil de ene dag met de andere al vaak een halve kg (afhankelijk van uur/volle pamper/...)

én, je hebt dan een apparaat dat altijd hetzelfde is, want de weegschaal bij K&G gaat niet hetzelfde geven als de weegschaal bij de kinderarts.
Dit.

Wij hebben dat ook gekocht. 2de hands denk ik zelfs.

Ik ben voornamelijk lurker op dit forum maar wou toch ook even onze eigen ervaringen meegeven op het gebied van slapen/voeding bij baby's.

Onze dochter is geboren in november en mijn vrouw gaf borstvoeding. Na ongeveer 2 weken stond ze helemaal vol met uitslag. Volgens de dokter bij K&G was dit baby acne, volgens onze vroedvrouw overduidelijk koemelkallergie. Aangezien ik dit als kind ook had volgden we het vermoeden van de vroedvrouw. Aangezien mijn vrouw borstvoeding gaf, moest zij dus alle koemelk uit haar voeding gaan schrappen. Niet normaal in welke producten allemaal koemelk zit, bijna overal. Nadat mijn vrouw haar voeding aangepast had verdween de uitslag binnen de week. De baby werd ook veel rustiger, lijkt me duidelijk dat ze veel pijn/last had door die koemelkallergie. Ze sliep ook niet vast en de nachten waren heel zwaar (wat ook niet heel abnormaal is bij zo jonge baby's maar toch) Na 2 maanden was mijn vrouw helemaal op en werd het dieet te zwaar en besloot ze over te schakelen op flesvoeding. Hierbij hebben we dan gekozen voor Novarice van Novalac, zoals de naam het zegt op basis van rijst. De baby verdraagt dit zeer goed, al moeten we de melk wat verdikken omdat ze ook last heeft van reflux.

Ze eet nu zeer goed, haar gewicht is perfect en slaapt nu zo goed als elke nacht van 23u tot 6u. Dus gelukkig was de vroedvrouw er om ons te wijzen op de koemelkallergie. Misschien dat dit sommige ouders kan helpen die problemen met voeding en slapen hebben, om ook eens in die richting te kijken.

🤦
Dat heet creatief zijn. En zou aangemoedigd moeten worden door anderen buiten het gezin.

Dat is hier degelijke kost mijn ons diva van 1,5 jaar

Op vlak van taal begint mijn dochter ook serieuze vooruitgang te maken. Gisteren gaan zwemmen en daar kwam de schoonzus met haar zoontje aan en ze wees naar hem en zei zijn naam. Uit dat brabbelende babytaaltje (die "praat" veel) worden stilaan echte woorden gevormd.
Hier begint het ook. "Mama" zegt ze al een tijdje (met wijzen), maar nog niks "Papa".
Gisteren is ze dan even met een bumba verkleedpakje aan het spelen (ze kijkt geen tv, dus ze kent die naam eigenlijk niet. Maar grootouders dus half uurtje bezig over bumba). Hoor ik daar ineens eentje roepen "Bumba!"

En ik maar oefenen op "Papa" :P

Hier begint het ook. "Mama" zegt ze al een tijdje (met wijzen), maar nog niks "Papa".
Gisteren is ze dan even met een bumba verkleedpakje aan het spelen (ze kijkt geen tv, dus ze kent die naam eigenlijk niet. Maar grootouders dus half uurtje bezig over bumba). Hoor ik daar ineens eentje roepen "Bumba!"

En ik maar oefenen op "Papa" :p
Geduld. Bij ons was het ook eerst "mama". Nu soms een hele autorit "papaaaaaa".

Dat heet creatief zijn. En zou aangemoedigd moeten worden door anderen buiten het gezin.

Dat is hier degelijke kost mijn ons diva van 1,5 jaar
Ik heb niets tegen creativiteit en ben fan van open end play en het vrij laten spelen en kliederen maar bijvoorbeeld dat de chabranten van de badkamerdeur ondertussen kunstwerken zijn en dat de klei om weg te gooien is omdat ik de restjes cornflakes er niet uit krijg vind ik wel jammer.

Ik heb niets tegen creativiteit en ben fan van open end play en het vrij laten spelen en kliederen maar bijvoorbeeld dat de chabranten van de badkamerdeur ondertussen kunstwerken zijn en dat de klei om weg te gooien is omdat ik de restjes cornflakes er niet uit krijg vind ik wel jammer.
Je moet dat zien als ‘totaalproject’. Binnen vijftig jaar is uw huis erfgoed!

Maar in alle serieux, ik begrijp u absoluut. Ze slagen er echt wel in om plaatsen of dingen te vinden die je echt niet meer proper krijgt. 50 wasbare markers en net die ene Sharpie gaat op de sofa.
Ik dacht als naïef jong moederke dat Play-Doh en klei echt niet duur waren. Nu weet ik dat je gewoon om de vijf voet nieuwe moet aanschaffen en hun betaalmodel logisch is.

Terug
Bovenaan