Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Meneer van 3 met veel agressie met momenten. Tis soms te. Vragen waarom boos? Geen reactie.. dan maar afkoelen in de hoek.
En dan het moment later weer poeslief. Leuke 'fase'

Voor wie nog aan kinderen moet beginnen, toevallig vandaag de planning gemaakt van de kampen en dit is het resultaat (als we morgen kunnen inschrijven):

Pasen:
met stad Ieper: week ski&omnisport (€ 145) / week snowboard&omnisport (€ 145)

Zomer:
Sportival: 2 x 3 dagen teamspelen (2 x € 86)
Stad Ieper: week kookkamp (95 euro)
Stad Ieper: week sport & computer (95 euro)
Picolini: 2 x 6 dagen circuskamp (internaat - 515 samen voor beide)

Samen € 1.167 voor 2 kinderen hun vertier te geven... en dan valt alles best mee gezien wat ze zullen doen. (week = 5 dagen overdag, dus enkel circuskamp is langer, ski/snowboard is ook gewoon skilessen op een indoorpiste, dus geen reis ofzo)

Voor wie nog aan kinderen moet beginnen, toevallig vandaag de planning gemaakt van de kampen en dit is het resultaat (als we morgen kunnen inschrijven):

Pasen:

Zomer:

Samen € 1.167 voor 2 kinderen hun vertier te geven... en dan valt alles best mee gezien wat ze zullen doen. (week = 5 dagen overdag, dus enkel circuskamp is langer, ski/snowboard is ook gewoon skilessen op een indoorpiste, dus geen reis ofzo)
Uiteindelijk maak je het allemaal zo duur als je zelf wilt natuurlijk. Onze dochter van tegen dan bijna 4 gaat een weekje op kamp en dat zijn dan nog maar 4 dagen aan 120 euro min 10 euro van het ziekenfonds.

De rest van de weken vangen we op samen met de grootouders.

Uiteindelijk maak je het allemaal zo duur als je zelf wilt natuurlijk. Onze dochter van tegen dan bijna 4 gaat een weekje op kamp en dat zijn dan nog maar 4 dagen aan 120 euro min 10 euro van het ziekenfonds.

De rest van de weken vangen we op samen met de grootouders.
Da's tof als dat lukt, maar niet iedereen heeft die optie natuurlijk.

Hier zal het speelpleinwerking worden 10km verderop, de enige waar ze -op 2 weken na- de ganse vakantie terecht kan.
Elke week een andere plek, andere mensen,.. dat zou niet zo goed lukken voor haar.

Pasen:

Zomer:

Is het dan echt nodig om in de zomer 28 dagen op kamp gaan? Lijkt mij echt wel beetje te veel van het goede imo.

Hier zal het +- dit zijn (3 en 5 jaar)
- krokus: 5 dagen sportkamp (geen overnachting), € 60 x 2 (maar 5 euro per dag terug via mutualiteit)
- Paasvakantie: eigen opvang
- zomer: 2 keer sportkamp voor 5 dagen, € 60 x 2 x 2 (maar 5 euro per dag terug via mutualiteit) en wss 6 à 10 dagen speelplein, 6 euro per dag (2,5 terug via mutualiteit) - wij nemen een maand ouderschapsverlof

Valt nog wel mee qua prijs. Voor ons nog meer omdat ik via mijn werk ook nog iets terugkrijg waardoor de kostprijs van bovenstaande dingen eigenlijk in zijn totaliteit wordt terugbetaald. Zal wel wat duurder worden als ze ouder worden en er interessantere kampjes komen maar het aanbod is bij momenten toch ook wel wat overdreven (qua inhoud, niet hoeveelheid want voor het inschrijven in die sportkampen bv moet ge er toch altijd snel bij zijn)

Is het dan echt nodig om in de zomer 28 dagen op kamp gaan? Lijkt mij echt wel beetje te veel van het goede imo.
Ge zijt verkeerd aant tellen. Die 2x slaat op de 2 kinderen. Elk kind heeft dus 14 dagen activiteit in de zomervakantie en 5 dagen in de paasvakantie

Paasvakantie 5 dagen, zomervakantie 3+6+5 dagen, hé. Ik had het hierboven over 2 kinderen.

We moeten nog werken ook, hé. Kinderen gaan sowieso ook een week mee met de grootouders (langs 1 kant) en zullen wel eens een dagje naar de andere oma/opa gaan. Vriendin start begin augustus altijd met werken in school. Dat gaat wel om 1 week af en toe de kinderen mee te nemen, maar niet langer.

(nu, dochter is bijna 12, kans is groot dat ze volgend jaar minder op kamp gaat)

Da's tof als dat lukt, maar niet iedereen heeft die optie natuurlijk.

Hier zal het speelpleinwerking worden 10km verderop, de enige waar ze -op 2 weken na- de ganse vakantie terecht kan.
Elke week een andere plek, andere mensen,.. dat zou niet zo goed lukken voor haar.

Same here, vinden ze leuk. En 3 weken van de 8 zijn ze met ons op vakantie.

2. Kan je op voorhand een onderzoek doen om te kijken welke genetische ziektes je eventueel kan doorgeven?
Nee, daarvoor zijn er te veel. Wat je wel kan doen is je laten onderzoeken op de gekende genetische ziektes die in je familie rondgaan.
En misschien als je er veel geld tegenaan smijt dat ze er nog 100 tal extra ziektes willen bij zoeken. Maar het commentaar dat ik kreeg van de dokter toen ik mijn genetische ziektes wou laten onderzoeken was "je wilt niet weten hoeveel mogelijke ziektes dat iedereen meedraagt, je zou bijna denken dat je gek moet zijn om nog een kind te verwekken als je dat allemaal wist".

Pasen:
...
ski/snowboard is ook gewoon skilessen op een indoorpiste, dus geen reis ofzo
Ik dacht eerst dat het best goedkoop was om een weekje wintersport te doen, maar ik had niet verwacht dat het in Ice Mountain ging zijn.
Dan vind ik het toch niet zo goedkoop meer.
Is dat wel een beetje leuk voor 5 dagen lang te doen? Of zijn ze al van het niveau dat ze de jumps kunnen doen?

Er wordt met de ouders op school een Cokido opgezet. De school stelt de plek ter beschikking en de rest wordt door de ouders georganiseerd.

Kost amper iets, is een bekende omgeving en het zijn allemaal vriendjes van op school.

Eén week in de paasvakantie, 3 in de grote vakantie.

De rest wordt momenteel aangevuld met speelpleinen en grootouders :)

Ik dacht eerst dat het best goedkoop was om een weekje wintersport te doen, maar ik had niet verwacht dat het in Ice Mountain ging zijn.
Dan vind ik het toch niet zo goedkoop meer.
Is dat wel een beetje leuk voor 5 dagen lang te doen? Of zijn ze al van het niveau dat ze de jumps kunnen doen?
't is niet goedkoop, maar wat mij betreft hoeft het ook niet gesubsidieerd te worden (als dat nodig is, kan dat via OCMW voor sommigen).

't is telkens een halve dag ski/snowboard en een halve dag "gewone" spelletjes, dus afwisseling genoeg. En belangrijk voor ons: vertrek en aankomst is in Ieper, moeten dus niet naar Ice Mountain rijden (voor de liefhebbers: daar is voor kinderen een leuker kamp voor 199 euro voor een week, met skydiven en paintball enzo).

Zijn trouwens nog niet van het niveau dat ze kunnen jumpen. Dochter heeft nog nooit gesnowboard (wel veel ski), zoon heeft net 5 skilessen achter de rug en kan het goed behalve dat hij remmen nutteloos vindt, omdat hij goed iedereen kan ontwijken volgens hemzelf :wallbash:

Hier gaan onze 2 kinderen een week in de Paasvakantie op kamp en drie weken in de zomervakantie.
Paasvakantie kost ons 2 x 94€
Zomervakantie kost 2 x 154€ en 2 x 94€
Samen 684€.

Hier komt nog een week sportkamp bij in de zomer, maar daar hebben we nog niet voor kunnen inschrijven.
Zal een kleine 900€ worden voor 38 opvangdagen.

Niet weinig, maar bij CM krijg je tot 100€/kind per jaar terug voor sportkampen en je krijgt ook bijna 7€/opvangdag terug via de belastingen het jaar erop.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het bedhekje is geïnstalleerd. Fluoroze zoals mijn dochter het zou willen. Vanavond kan ze nog eens proberen om in het grote bed te slapen, maar deze keer dan zonder 4 keer eruit te vallen. En nee, we hebben niet voor een hoogslaper gekozen. :)

Zoon van 7 volgt drumles. We hebben thuis een elektrische drum staan zodat hij toch niet te veel lawaai maakt.

Drumleraar komt aan huis, echter moeten we hiervoor niets extra betalen, aangezien dit voor hem telkens goed uitkwam.

Nu heeft zijn drumleraar een eigen oefenlokaal 15 km van thuis en vraagt of de zoon daar niet naar toe kan komen. Door andere verplichtingen komt ons dat goed uit en zijn we zaterdag naar daar gegaan.

Zoon heeft voor de eerste keer op een akoestische drums gespeeld en wil nu zo een hebben.

Daar gaat mijn optie om zoon 1 in het drumkot te stoppen met een hoofdtelefoon op, zodat hij tenminste stil is

Je kan toch gewoon drumpads kopen? Die zijn net bedoeld om het oefenen dragelijk te maken voor de medemens

Je kan toch gewoon drumpads kopen? Die zijn net bedoeld om het oefenen dragelijk te maken voor de medemens
Klopt enkel is mijn 7 jarige Dave Ghrol/Animal Wannabe niet van dezelfde mening.

Want dan is het niet echt.

Voorlopig heeft hij zijn elektrische drum, waar hij nog mee moet toekomen.

Bijkomend is zijn droom om wetenschapper te worden en is hij aan het sparen voor een eigen laboratorium. Denk dat het nog even gaat duren eer hij een nieuwe drum kan kopen.

Klopt enkel is mijn 7 jarige Dave Ghrol/Animal Wannabe niet van dezelfde mening.

Bijkomend is zijn droom om wetenschapper te worden en is hij aan het sparen voor een eigen laboratorium. Denk dat het nog even gaat duren eer hij een nieuwe drum kan kopen.
Ik denk dat je hem liever een drumstel cadeau doet dan een bunzenbrander...

't Is enigszins nog haalbaar.

Mijn 4 jarige Elsa wilt een unicorn in onze tuin.

't Is enigszins nog haalbaar.

Mijn 4 jarige Elsa wilt een unicorn in onze tuin.
Het gaan een paar koude maanden worden, maar hey.

61HHFHqm7ML._AC_UL1500_.jpg

Terug
Bovenaan