Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De jongste is hier nog geen 3 jaar en 't is al zover: de 3 vrouwen in huis hebben alle 3 gelijk.

Dochter 1: A
Dochter 2: B
Mama: C
Dochter 1: A
Dochter 2: B
Mama: C
Ik:
movie-time-movie.gif

Vandaag een leuke dag gehad zonder kind. 🙈
We waren uitgenodigd op restaurant voor de verjaardag van vrienden. Van 13u tot 18u30 op resto gezeten met lekker eten en aangepaste wijnen. Zoonlief was bij de grootouders waar hij alle aandacht en liefde kreeg die hij maar nodig heeft.
Klinkt misschien fout voor sommigen maar het deed echt deugd om me eens een namiddag Vrouw theelepel te voelen in mooie kleren, hakken schoenen, volwassenen gesprekken ipv mama theelepel die altijd één oog op het kind gericht heeft.

We waren uitgenodigd op restaurant voor de verjaardag van vrienden. Van 13u tot 18u30 op resto gezeten met lekker eten en aangepaste wijnen. Zoonlief was bij de grootouders waar hij alle aandacht en liefde kreeg die hij maar nodig heeft.
Klinkt misschien fout voor sommigen maar het deed echt deugd om me eens een namiddag Vrouw theelepel te voelen in mooie kleren, hakken schoenen, volwassenen gesprekken ipv mama theelepel die altijd één oog op het kind gericht heeft.
Klinkt voor de overgrote meerderheid perfect normaal om efkes als "vrouw" (of man natuurlijk voor de mannen!) Nog eens jezelf te kunnen zijn, blij dat je er van hebt genoten!

Barbaar!

Een maand collectieve sluiting in de zomervakantie, ik snap dat ècht niet!
Je zal maar een alleenstaande ouder zijn met 20 dagen wettelijk verlof... 🙈
Hier is het plots 8 weken sluiting :woohoo:

Jongleren kan beginnen.

Als die creche in 2022 9mnd open zal geweest zijn, zal het veel zijn.

Een jacuzzi is sowieso wel overweldigend voor een baby. In verhouding zijn die bubbels gigantisch voor hun he... Wij zijn hier gaan zwemmen toen ze 11 maand was, en daar in een (koude) jacuzzi geweest, en ze vond dat niet zo leuk.
Hier al eens een huisje in de Ardennen met jacuzzi gehad, wij zetten dan gewoon de bubbels niet op, vinden ze geweldig.
Wij hebben intussen de officiële diagnose gehad dat onze 4-jarige op het autisme spectrum zit. Ik had (naïef) gehoopt dat de weg dan open stond naar wat begeleiding maar dat is ook een heel miserie. Ofwel complete patiënten stop, ofwel wachtlijst van +1 jaar. We gaan onze plan mogen trekken precies.
Sterkte, maar ik dacht altijd dat ze die diagnose pas rond 6 jaar konden stellen (geen idee waarom hoor).
Hier zouden er geen grootouders of andere familieleden zijn waarop we kunnen rekenen. Het originele plan was dat mijn vrouw een tijdje zou thuisblijven. Ze zag dit ook helemaal zitten wegens minder vertrouwen in crèche en eigenlijk toch maar een slechtbetaalde rotjob in de horeca.

Nu is ze wel net van werk veranderd naar een plaats waar ze eigenlijk veel liever werkt onder betere voorwaarden, dus eigenlijk geen idee hoe we dit gaan aanpakken in de toekomst.

Life happens when you make plans, blijkbaar.
Mijn vrouw heeft bij de tweede haar ouderschapsverlof er fulltime achter geplakt en ze miste na een tijd wel sociaal contact. Maar ook 4/5de, 1/2de of zelfs 9/10de zijn wel een optie misschien?
Wij hebben in de vakanties wel geluk, want mijn vrouw staat in het onderwijs. Ik neem zo goed als alleen verlof in die schoolvakanties zodat we altijd samen verlof hebben. Deze zomer pak ik voor de eerste keer een volledige maand ouderschapsverlof, zodat ik véél tijd met zowel mijn vrouw als kinderen kan doorbrengen.

Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen, dat het wel makkelijk is dat de kinderen op vrijdag van school worden gehaald door mijn moeder en dat ze om eens te gaan slapen en dergelijke ook altijd bij de grootouders terecht kunnen. Los van dat het voor ons wel leuk is (dit weekend nog eens gaan eten en zijn ze bij de grootouders gaan slapen), vind ik het voor mijn kinderen zelf ook wel leuk, zodat ze toffe herinneringen opbouwen met hun grootouders.

Mijn vrouw heeft bij de tweede haar ouderschapsverlof er fulltime achter geplakt en ze miste na een tijd wel sociaal contact. Maar ook 4/5de, 1/2de of zelfs 9/10de zijn wel een optie misschien?
Wij hebben in de vakanties wel geluk, want mijn vrouw staat in het onderwijs. Ik neem zo goed als alleen verlof in die schoolvakanties zodat we altijd samen verlof hebben. Deze zomer pak ik voor de eerste keer een volledige maand ouderschapsverlof, zodat ik véél tijd met zowel mijn vrouw als kinderen kan doorbrengen.

Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen, dat het wel makkelijk is dat de kinderen op vrijdag van school worden gehaald door mijn moeder en dat ze om eens te gaan slapen en dergelijke ook altijd bij de grootouders terecht kunnen. Los van dat het voor ons wel leuk is (dit weekend nog eens gaan eten en zijn ze bij de grootouders gaan slapen), vind ik het voor mijn kinderen zelf ook wel leuk, zodat ze toffe herinneringen opbouwen met hun grootouders.
Ik moet het nog allemaal eens bekijken eerlijk gezegd, ik weet niet hoe flexibel ze op haar werkplek zijn. Mijn ouders zijn overleden, de hare wonen in Mexico en Texas, dus dat is op zich al uitgesloten. Eventuele "toffe tantes" wonen ook van Abu Dhabi tot Wisconsin :unsure:

Na een week de dochter die continu K3 liedjes zong, toch even aan het genieten van de rust van de eerste kinderloze avond.

Om dan op het journaal hun school te zien, waarbij de dochter aan het dansen is op het podium en “onze liefde is een waterval” zingt.

Maar stiekem ook wel 😍

Fout? Zelfzorg is key om een goede mama/papa te zijn.

Wij hebben intussen de officiële diagnose gehad dat onze 4-jarige op het autisme spectrum zit. Ik had (naïef) gehoopt dat de weg dan open stond naar wat begeleiding maar dat is ook een heel miserie. Ofwel complete patiënten stop, ofwel wachtlijst van +1 jaar. We gaan onze plan mogen trekken precies.

Onze zoon was ook 4 bij de officiële diagnose, eind maart wordt hij 8. Het spectrum is natuurlijk enorm breed dus ik kan niet automatisch zeggen ‘ah, daar voor die noden dat’ maar wij hebben bijvoorbeeld bewust gekozen voor een ‘speciale’ school voor enkel kinderen met zorgnoden plus kinderen met ASS. Onze zoon is normaal begaafd dus het klassiek onderwijs had gekund maar qua ondersteuning is hij op zijn school tenminste wel heel goed voorzien. Hij zou nog veel hulp kunnen gebruiken maar daar zitten wij ook met die wachtlijsten en diagnostische noden met eindeloos papierwerk. Dus door de school houden we hem toch op een bepaald niveau waardoor hij normaal per jaar vooruit gaat.

** belangrijke tip mocht je er nog niet aan bezig zijn: je hebt normaal recht op verhoogd kindergeld. Wij zijn nu 4 jaar verder met die aanvraag en het duurt nog, begin hier asap mee. Het is retroactief dus interessant om opvolgen.

Na een week de dochter die continu K3 liedjes zong, toch even aan het genieten van de rust van de eerste kinderloze avond.

Om dan op het journaal hun school te zien, waarbij de dochter aan het dansen is op het podium en “onze liefde is een waterval” zingt.

Maar stiekem ook wel 😍

K2 zoekt K3 anno 2034:
“En daar pinkt de papa van Wannezette een traantje weg bij haar vertolking van VR Romeo”

Fout? Zelfzorg is key om een goede mama/papa te zijn.
Niet iedereen denkt zo...manlief en ik stelden ooit eens voor om een avond op de kinderen (kleuters toen) van de broer te letten zodat hij iets leuks kon doen met zijn vrouw. Het antwoord van hun beiden was 'nee dank u we hebben gekozen voor kinderen en we laten er geen andere mensen op letten om zelf weg te gaan.'
Met als resultaat dat de laatste 12 jaar hun enigste duo activiteit is om samen de sint kadootjes te gaan kopen...

Niet iedereen denkt zo...manlief en ik stelden ooit eens voor om een avond op de kinderen (kleuters toen) van de broer te letten zodat hij iets leuks kon doen met zijn vrouw. Het antwoord van hun beiden was 'nee dank u we hebben gekozen voor kinderen en we laten er geen andere mensen op letten om zelf weg te gaan.'
Met als resultaat dat de laatste 12 jaar hun enigste duo activiteit is om samen de sint kadootjes te gaan kopen...

Elk zijn meug natuurlijk, veel hangt af van de toon waarop zo een uitspraak gedaan is. Je hebt ook koppels die niet meer weten wie ze zijn als koppel wanneer ze ouders worden en die bijna schuw zijn om nog tijd samen door te brengen.

Elk zijn meug natuurlijk, veel hangt af van de toon waarop zo een uitspraak gedaan is. Je hebt ook koppels die niet meer weten wie ze zijn als koppel wanneer ze ouders worden en die bijna schuw zijn om nog tijd samen door te brengen.
Tuurlijk, ieder heeft andere noden van persoonlijke tijd of tijd samen als koppel. En zolang het werkt en iedereen tevreden is, is het goed.
Maar altijd full focus op je gezin en het mama en papa zijn is voor sommige ook een valkuil zoals je zegt.

Tuurlijk, ieder heeft andere noden van persoonlijke tijd of tijd samen als koppel. En zolang het werkt en iedereen tevreden is, is het goed.
Maar altijd full focus op je gezin en het mama en papa zijn is voor sommige ook een valkuil zoals je zegt.
Ik merk dat aan ons. Wij hebben geen hulp van buitenaf en dus al 11 jaar nog nooit een babysit gehad. Op een bepaald moment is dat gelijk een kortsluiting, je bent nog steeds stapel óp je kinderen maar je wordt veel sneller stapel ván je kinderen. Daarmee dat ik voor vader hier aanmoedig dat hij zijn hobby doet en naar zijn maat gaat. Van mijzelf merk ik dat ik verloren loop als ze niet thuis zijn en dat is ook niet gezond.

Ik merk dat aan ons. Wij hebben geen hulp van buitenaf en dus al 11 jaar nog nooit een babysit gehad. Op een bepaald moment is dat gelijk een kortsluiting, je bent nog steeds stapel óp je kinderen maar je wordt veel sneller stapel ván je kinderen. Daarmee dat ik voor vader hier aanmoedig dat hij zijn hobby doet en naar zijn maat gaat. Van mijzelf merk ik dat ik verloren loop als ze niet thuis zijn en dat is ook niet gezond.
Dat je het beseft is al een stap in de goede richting denk ik. En wanneer je er klaar voor bent kan je misschien een volgende stap zetten door eens te kiezen voor jezelf of eens iets leuks te plannen. 🤷🏼‍♀️
Je kan je eigen misschien voorhouden dat het belangrijk is dat je kinderen ook een beeld meekrijgen van ouders die ook eens voor zichzelf kiezen en dat daar niets mis mee is?
Het is natuurlijk allemaal makkelijk gezegd als buitenstaander hè. En ik heb maar 1 pagadder.

Vandaag een onthaalmoeder gaan bezoeken maar dat was echt ons ding niet :unsure: 8 kindjes voor 1 persoon vinden we toch echt te veel. Die was gepassioneerd etc, daar ligt het allemaal niet aan, maar we hadden toch een minder gevoel dan bij de grote crèche. Ook qua verlof niet evident (1 week paasverlof, 4 weken groot verlof, herfstverlof & tussen kerst en nieuw).

Het zal dus de grote crèche worden, wel content dat we toch alle soorten eens zijn kunnen gaan bekijken en dus niet hebben "moeten" kiezen.

Zijnner behalve kinderopvang nog van die zaken waar ge 7 maand op voorhand moet beginnen kijken of valt dat nog mee?

Terug
Bovenaan