Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Regelmatig heeft mijn dochter 's nachts een gigaplaspamper, waardoor haar body, pyjama en slaapzak nat wordt. Minder drinken geven of iets over de pamper aantrekken als extra opvang?
Hier enkele posts geleden al gezegd, een gewone pamper aandoen (wij prikken er een paar gaatjes in) en dan een drynite (of 2de pamper) over.

Hier enkele posts geleden al gezegd, een gewone pamper aandoen (wij prikken er een paar gaatjes in) en dan een drynite (of 2de pamper) over.
Ik denk dat gij mij die tip ook hebt gegeven destijds. Werkt inderdaad goed!
Ondertussen is het niet meer nodig omdat meneer flink op het potje gaat.

Over slecht/niet slapen: de kleinste krijgt haar kiezen en slaapt mega onrustig. Komt er nog eens bij dat ze enorm luid huilt, veel harder dan die twee oudsten ooit hebben gehuild. Gevolg is dat er soms één van de twee oudsten ook wakker schiet. 't is al een pittige week geweest. Hopelijk komt ze snel terug op haar plooi.

In de categorie de volgende fase: Gisteren is de oudste haar eerste tand verloren. Wel vroeg want ze is nog maar net 5 jaar geworden. Waarschijnlijk iets te maken met het feit dat ze er in augustus op gevallen is.

Maar toch, veel jolijt over het feit dat die losse tand er nu eindelijk uit is. #2 jaloers natuurlijk :p

Ik denk dat gij mij die tip ook hebt gegeven destijds. Werkt inderdaad goed!
Ondertussen is het niet meer nodig omdat meneer flink op het potje gaat.

Over slecht/niet slapen: de kleinste krijgt haar kiezen en slaapt mega onrustig. Komt er nog eens bij dat ze enorm luid huilt, veel harder dan die twee oudsten ooit hebben gehuild. Gevolg is dat er soms één van de twee oudsten ook wakker schiet. 't is al een pittige week geweest. Hopelijk komt ze snel terug op haar plooi.
Eerste punt: keigoed
Tweede punt: minder goed natuurlijk

Zo is't moeilijk kiezen welke "like" je moet geven :headshake: .

Regelmatig heeft mijn dochter 's nachts een gigaplaspamper, waardoor haar body, pyjama en slaapzak nat wordt. Minder drinken geven of iets over de pamper aantrekken als extra opvang?

Pamperbroekjes (van het merk Pampers) aandoen en een maat groter nemen, onze zoon had hetzelfde probleem en nadien geen last meer, we passen dat nu bij de dochter ook toe en nooit nat.

De oudste vandaag aan het vertellen dat het leuk was in de turnles.
Vraag ik: zeg heb je een juffrouw of een meester voor turnen?
Antwoordt hij: weet je dat ik daarover ook twijfel? 😆

Kan je hem/haar af en toe eens wegdoen voor een nachtje naar de grootouders ? Geen oplossing op lange termijn maar zou jullie toch wat ademruimte kunnen geven.
We gaan binnenkort al eens starten met een volledige dag bij grootouders (dus incl dutjes). Dat is al een serieuze stap.

Volgende stap zal inderdaad eens een nacht zijn.

Vandaag ook de eerste keer een dagje weg met de vrouw zonder dochter (op aanraden van psycholoog). Beetje jammer dat het net na een zware nacht is, maar ik probeer het van me af te zetten.

De reden waarom hij zondagavond 4 uur moest gewiegd worden voor hij in slaap viel was blijkbaar het begin van een zware verkoudheid. Nu heeft hij al enkele dagen een loopneus, hoesten, maar vooral vrij hoge koorts. Als we niet om de 6u perdolan of nurofen geven, gaat zijn temperatuur telkens naar de 40°C. Gisteren 40,2°C gemeten.

Vannacht heeft hij een nieuwe foltertechniek ontdekt op zijn ouders: telkens doen alsof hij goed zal slapen, maar om het kwartier half-slapend beginnen roepen. Dan moet er iemand 5 minuten op zijn rugje wrijven tot hij kalmeert, opnieuw een kwartier rustig slapen, wij doen dan ook een poging om opnieuw te slapen maar nét voor we definitief in slaap vallen opnieuw beginnen roepen. Repeat x 1000.

HEEL. DE. NACHT. DOOR. Het was 5 à 6 uur 's morgens toen hij definitief in slaap viel. Extreem mottig nu. Thank god it's friday.

De reden waarom hij zondagavond 4 uur moest gewiegd worden voor hij in slaap viel was blijkbaar het begin van een zware verkoudheid. Nu heeft hij al enkele dagen een loopneus, hoesten, maar vooral vrij hoge koorts. Als we niet om de 6u perdolan of nurofen geven, gaat zijn temperatuur telkens naar de 40°C. Gisteren 40,2°C gemeten.

Vannacht heeft hij een nieuwe foltertechniek ontdekt op zijn ouders: telkens doen alsof hij goed zal slapen, maar om het kwartier half-slapend beginnen roepen. Dan moet er iemand 5 minuten op zijn rugje wrijven tot hij kalmeert, opnieuw een kwartier rustig slapen, wij doen dan ook een poging om opnieuw te slapen maar nét voor we definitief in slaap vallen opnieuw beginnen roepen. Repeat x 1000.

HEEL. DE. NACHT. DOOR. Het was 5 à 6 uur 's morgens toen hij definitief in slaap viel. Extreem mottig nu. Thank god it's friday.
Dan misschien toch eens die truc proberen van een handschoen met wat gewicht in op het rugje te leggen? Voor de precieze uitvoering moet je even online gaan maar het is geen zwans en wel een vaak gebruikte oplossing.

@mac-bc Al proberen experimenteren met rustgevende “white noise” geluiden zoals een rijdende auto, draaiende wasmachine, etc.?

Je hebt zo hele playlists met geluiden voor kinderen, waarbij het monotone geluid hen in slaap brengt.

Voorbeeld:

Indeed betere pampers of de andere truken zoals hierboven gezegd.
Maar als (vaker) alles zo nat is, mogelijks toch ook wat minder te drinken geven?

Hoe oud is ze en hoeveel drinkt ze savonds nog?

Indeed betere pampers of de andere truken zoals hierboven gezegd.
Maar als (vaker) alles zo nat is, mogelijks toch ook wat minder te drinken geven?

Hoe oud is ze en hoeveel drinkt ze savonds nog?
De oplossing van minder drinken hebben wij destijds ook geprobeerd. Laat ons stellen dat onze zoon niet akkoord was.

Werkt de tweepamperstrategie ook tegen kakzondvloeden?
Ja, heeft hier bij platte ontlasting meermaals het verschil gemaakt tussen enkel pampers verversen of ook body, pyjama en lakens. Best bij de buitenste pamper een papieren zakdoek (zo’n dichtgevouwen uit een zakje, niet een cleenex uit een doos) “klemmen” in het midden van de rug. Je weet wel, dat lanceerspoor richting de nek. Zo’n zakdoekje houdt dat doorgaans netjes binnen de buitenste pamper. 👌

Wasbare overbroekjes houden alles goed binnen. Je kan deze evt 's nachts over de wegwerp luiers aandoen als extra laag. Wij gebruiken deze, Mulan had nog een link naar een ander merk.

Terug
Bovenaan