Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Op de zetel niet, dat begon ze zelf spontaan te doen (maar eerst op onze arm). Maar wel gewoon met de mond. Sinds een paar weken maakt ze ook een gebaar waarbij ze haar hand opsteekt. Wellicht iets van de crèche.
Met of zonder middelvinger omhoog?

Die van mij trekt (ENKEL THUIS!!) Graag mijn shirt omhoog om dan protjesgeluiden te maken door op mijn buik te blazen :unsure:
Geen aangeleerd gedrag ter verduidelijking...

Niet in de valkuil trappen om 101 dingen op voorhand te kopen. :')
Ik denk dat je best voor je vrouw kan zorgen, haar het gevoel geven dat je 100% bij haar staat zodat ze in de latere periode, wanneer ze last begint te krijgen, weet dat jij er bent.
Zorg wel voor voldoende tetra doeken zowel grote om de baby te drogen (de normale handdoeken zijn niet zo aangenaam) als kleinere tegen de speeksel en spuugsel. Ook van die dweildoekjes voor rond de nek (zijn zo driehoekige doekjes)
Daar kan je gewoon nooit genoeg van hebben :')
Check na wie uw onthaal moeder is om te kijken of zij verschillende soorten babyflesjes heeft, om te kijken welke het best bij haar mondje aansluit. Dus koop daar nog maar niet teveel van ;)
Denk ook goed na als je kleren koopt. Let op het seizoen wanneer het kindje geboren gaat worden maar weet ook dat je het maatje niet kent dus overdrijf daar ook niet te hard in :')
Als ge een babyshoot ofzo in gedachten hebt kan je dat nu best al plannen, die dingen moet je ruim op voorhand boeken.

Op de zetel niet, dat begon ze zelf spontaan te doen (maar eerst op onze arm). Maar wel gewoon met de mond. Sinds een paar weken maakt ze ook een gebaar waarbij ze haar hand opsteekt. Wellicht iets van de crèche.
Heb wel al mijn kinderen geleerd om te smakken als ze eten (borstvoeding)

De vrouw is er wel niet zo blij mee als de kleinste keihard begint te smakken en haar bloes naar beneden trekt als er volk in de buurt is.

Update: de nipt test was goed en het geslacht is geweten! :love: (We gaan het wel nog stil houden voor familie & vrienden).

Praktische tips zijn altijd welkom, want nu heb ik echt wel het gevoel dat m'n wereld op z'n kop staat :crazy:
Dan moeten we toch weten of het een jongen of meisje is.

Bijvoorbeeld indien een meisje. Omheining met een meter of 2 verhogen, prikkeldraad leggen, waakhond aanschaffen enz...

Als het een jongen is, leren hoe je deze dingen moet omzeilen.

Niet in de valkuil trappen om 101 dingen op voorhand te kopen. :')
Ik denk dat je best voor je vrouw kan zorgen, haar het gevoel geven dat je 100% bij haar staat zodat ze in de latere periode, wanneer ze last begint te krijgen, weet dat jij er bent.
Zorg wel voor voldoende tetra doeken zowel grote om de baby te drogen (de normale handdoeken zijn niet zo aangenaam) als kleinere tegen de speeksel en spuugsel. Ook van die dweildoekjes voor rond de nek (zijn zo driehoekige doekjes)
Daar kan je gewoon nooit genoeg van hebben :')
Check na wie uw onthaal moeder is om te kijken of zij verschillende soorten babyflesjes heeft, om te kijken welke het best bij haar mondje aansluit. Dus koop daar nog maar niet teveel van ;)
Denk ook goed na als je kleren koopt. Let op het seizoen wanneer het kindje geboren gaat worden maar weet ook dat je het maatje niet kent dus overdrijf daar ook niet te hard in :')
Als ge een babyshoot ofzo in gedachten hebt kan je dat nu best al plannen, die dingen moet je ruim op voorhand boeken.
Merci voor de tip van de Tetra- dweildoeken / babybflesjes, die had ik nog niet gehoord. Idem van de fotoshoot, maar we zijn er nog niet uit of we dat gaan doen....

Update: de nipt test was goed en het geslacht is geweten! :love: (We gaan het wel nog stil houden voor familie & vrienden).

Praktische tips zijn altijd welkom, want nu heb ik echt wel het gevoel dat m'n wereld op z'n kop staat :crazy:

Vanaf maand 6 ben je bye-seksual. Zeg maar dikke doei aan je seksleven, je slaap, je me-time en je ware identiteit.
Verander je naam alvast in Papa-Chief, papalief of pappie.
Je huis zal stilaan veranderen in de mini versie van DreamBaby en je vrouw in een kruising tussen the Green Hulk en Bambi.

Maar niet heus. Wees er voor je vrouwtje, geniet beide van de zwangerschap en maak veel foto's van die groeiende toeter en ook veel beelden van echo's. Neem iemand in dienst om de sweettable te verzorgen, neemt veel stress weg (althans dat was bij mij het geval) en voor de rest, relax. Echt probeer te ontspannen en laat het over jullie heenkomen. Er is geen mogelijke manier om je mentaal voor te bereiden op zo'n ingrijpende gebeurtenis en qua uitzet, zo goed als alles is zo te koop als je merkt dat je baby het nodig heeft. Succes🥰

Vanaf maand 6 ben je bye-seksual. Zeg maar dikke doei aan je seksleven, je slaap, je me-time en je ware identiteit.
Verander je naam alvast in Papa-Chief, papalief of pappie.
Je huis zal stilaan veranderen in de mini versie van DreamBaby en je vrouw in een kruising tussen the Green Hulk en Bambi.
Haha, ge zijt vergeten dat de eerste nachten, wanneer het lukt door te slapen ge in paniek wakker schiet met een hartslag van over de 150. De baby, de baby, ik heb de baby niet gehoord!! Leeft die nog???
Amai, zo vaak aan de hand gehad na haar moeilijke periode :')

Zoon van 3j is aan het blazen op de zetel, want dat maakt het geluid van een protje. Hilariteit alom! Dochter 14m komt eraan gewaggeld ziet broer doen en besluit om dan naast hem te gaan zitten en mee te doen. En plezier dat ze hadden.

Waarom nemen kinderen altijd eerst die dingen over en niet met bestek eten, doorslapen enz....
Oudste zoon heeft sinds een week of 2 zo'n speelgoedje in de vorm van een WC met slijm in, als ge daar op duwt maakt dat scheetgeluiden.
Die kan daar echt een uur (letterlijk een uur he) compleet mee kapot gaan van het lachen.

Oudste zoon heeft sinds een week of 2 zo'n speelgoedje in de vorm van een WC met slijm in, als ge daar op duwt maakt dat scheetgeluiden.
Die kan daar echt een uur (letterlijk een uur he) compleet mee kapot gaan van het lachen.

Haha, wij hadden dat ook vroeger. 'Slimy op de pot' ofzoiets noemde dat. Ik zie de reclame ook zo nog voor mij.
Da's zot hoe die met weinig gelukkig kunnen zijn hé!

Hier ook: dochter trekt haar eigen recht tegen de zetel en gooit speelgoed dat daar ligt op de mat. Ik leg dat dan telkens terug voor haar op de zetel, zij gooit dat dan al schaterlachend opnieuw op de mat. Rince and repeat.

Of nog iets anders. De mat ligt vol met speelgoed, maar het leukst van al vindt ze die doos kleenex naast de zetel, de afstandsbedieningen op de tv kast of mijn schoenen die niet opgeruimd zijn. 1 moment van onoplettendheid en uw huis ligt vol met verscheurde zakdoeken!

Haha, wij hadden dat ook vroeger. 'Slimy op de pot' ofzoiets noemde dat. Ik zie de reclame ook zo nog voor mij.
Da's zot hoe die met weinig gelukkig kunnen zijn hé!

Hier ook: dochter trekt haar eigen recht tegen de zetel en gooit speelgoed dat daar ligt op de mat. Ik leg dat dan telkens terug voor haar op de zetel, zij gooit dat dan al schaterlachend opnieuw op de mat. Rince and repeat.

Of nog iets anders. De mat ligt vol met speelgoed, maar het leukst van al vindt ze die doos kleenex naast de zetel, de afstandsbedieningen op de tv kast of mijn schoenen die niet opgeruimd zijn. 1 moment van onoplettendheid en uw huis ligt vol met verscheurde zakdoeken!
Onze jongste zoon doet ni liever dan blokkentorens kapotrammen. Ik zit daar het schoonste stukske fucking blokkentorenwerk sinds het begin der tijden te maken > ram kapot > beste lach ooit erachteraan :biglaugh: .

Haha, ge zijt vergeten dat de eerste nachten, wanneer het lukt door te slapen ge in paniek wakker schiet met een hartslag van over de 150. De baby, de baby, ik heb de baby niet gehoord!! Leeft die nog???
Amai, zo vaak aan de hand gehad na haar moeilijke periode :')

Die struggles hebben alle ouders al weleens gehad denk ik. Ik heb een keer heel hard in de wang van mijn zoontje geknepen omdat hij totaal geen teken van leven gaf, zo hard dat het arm schaapje begon te huilen.😥
Ikzelf was uren lang helemaal van slag doordat.

Ik slaag er precies niet in om te zoeken in deze thread en alle 155 pagina's doorspitten wordt even te veel.
Maar hoe zit dat weer precies met die afkolftoestellen? Jullie advies was om dit niet te kopen, maar te huren bij de cm of andere ziekenbonden?
En eventueel over te kopen dan? Of wat hadden jullie weer aangeraden?

Ik slaag er precies niet in om te zoeken in deze thread en alle 155 pagina's doorspitten wordt even te veel.
Maar hoe zit dat weer precies met die afkolftoestellen? Jullie advies was om dit niet te kopen, maar te huren bij de cm of andere ziekenbonden?
En eventueel over te kopen dan? Of wat hadden jullie weer aangeraden?
Ik zou dat gewoon huren in het begin. Als het goed loopt, des te beter. Als het niet zo goed loopt, ben je tenminste geen smak geld kwijt.

Terug
Bovenaan