Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vandaag mijn dochter naar school moeten slepen, voordien ging ze altijd zonder omkijken naar school, nu moest ik haar de hele weg pakken en heb ze al krijsend aan de juf moeten geven :headshake:

Ik weet niet hoe oud ze is (ik volg hier niet altijd, sorry :) ) maar je hebt zo van die periodes... Kan zijn dat ze het een paar dagen minder leuk vond op school bijvoorbeeld, en daardoor het wat lastig krijgt. We hebben dat bij onze oudste ook wel een tijdje gehad toen ze in de 1e kleuterklas zat ofzo, terwijl die daarvoor en daarna altijd graag naar school ging en tegenwoordig niet kan wachten tot het einde van de vakanties om terug te kunnen gaan...

Ik weet niet hoe oud ze is (ik volg hier niet altijd, sorry :) ) maar je hebt zo van die periodes... Kan zijn dat ze het een paar dagen minder leuk vond op school bijvoorbeeld, en daardoor het wat lastig krijgt. We hebben dat bij onze oudste ook wel een tijdje gehad toen ze in de 1e kleuterklas zat ofzo, terwijl die daarvoor en daarna altijd graag naar school ging en tegenwoordig niet kan wachten tot het einde van de vakanties om terug te kunnen gaan...

Twee en half dus net in de peuterklas ;).

Ja ik kan het me wel voorstellen, iemand aan de schoolpoort zei me nog dat haar kindje het de dag ervoor had. Het kwam echter harder binnen dan ik verwacht had :tongue:

Twee en half dus net in de peuterklas ;).

Ja ik kan het me wel voorstellen, iemand aan de schoolpoort zei me nog dat haar kindje het de dag ervoor had. Het kwam echter harder binnen dan ik verwacht had :tongue:

Ja, dat is zielig natuurlijk. Maar neem het van mij aan (m'n vrouw is kleuteronderwijzeres dus ziet ook wat erna gebeurt :) ): na een paar minuten is dat doorgaans al voorbij en is die zich alweer aan het amuseren. En zoniet zeker wel eens ze in de klas zijn en aan de dag beginnen.

Idem als Eniac, mijn vriendin is ook al 12 jaar kleuterjuf en zo goed als alle kinderen die wenen aan de schoolpoort zijn onmiddellijk terug op hun plooi als ze in de klas zijn.

Vandaag mijn dochter naar school moeten slepen, voordien ging ze altijd zonder omkijken naar school, nu moest ik haar de hele weg pakken en heb ze al krijsend aan de juf moeten geven :headshake:
Dochtertje ook 2,5, dus in de peuterklas sinds 1 september. Altijd blij etc, als we passeren aan de school, roept ze ook altijd "mijn school". Gisterenavond vroeg ik dan als ze veel gespeeld had en als het ze het leuk vond. Ze schudde van nee en zat er wat droevig bij. Mijn hart brak ook wel even :(. Nu vanmorgen was ze terug al wat enthousiaster en wou ze wel naar school gaan.
Man wat ben ik zelf ook een softy geworden sinds de geboorte :giggle:

Vanochtend ging ik de oudste dochter afzetten aan de school. De jongste gaat pas in november naar de instapklas, maar gaat haar zus altijd mee afzetten omdat ik toch elke dag te laat ben om haar eerst naar de onthaalmoeder te brengen.

Vanochtend staan we dus voor de poort terwijl de oudste binnenloopt, en ik zie de jongste wat treuzelen. Ik vraag of ze ook al naar school wil, en ze zegt daar heel overtuigend ja op. Ik had zomaar haar hand kunnen loslaten en zeggen dat ze op de speelplaats mocht, ze was zo naar daar gelopen denk ik.

Tot het in november zo ver is, dan is 't waarschijnlijk bleiterij. :unsure:

Dochter 12m begint een attitude te krijgen

Kwaad zijn omdat ik het traphekje installeerde, madam was niet akkoord.

Ligt nu op de grond te wenen omdat ze haar appel in haar eetstoel moet eten en niet op mijn arm mag.

Dat belooft voor later.

Dochter 12m begint een attitude te krijgen

Kwaad zijn omdat ik het traphekje installeerde, madam was niet akkoord.

Ligt nu op de grond te wenen omdat ze haar appel in haar eetstoel moet eten en niet op mijn arm mag.

Dat belooft voor later.
Herkenbaar...
Momenteel kunnen hier de grootste huilbuien ontstaan omdat haar prinsessenbeker (harde, dubbelwandige plastieken beker met wat glitter ertussen) vuil is en ze daar niet uit kan drinken. :sop:

Welke relax raden jullie aan? Wij denken het wipstoeltje van babybjorn
Die hebben wij ook nu. Bij de eerste hadden de zoiets duur elektrisch gekocht en daar wou hij niet inliggen. De babybjorn van mijn ouders lag hij wel graag in.

Dat elektrisch gedoe dan maar weg gedaan en deze gekocht en is ook een succes bij de 2de :)

Onze kleine is al 2 dagen "lastig" op haar 2 vriendinnekes over iets. Mijn vriendin zei "ja die houdt wel lang vast aan zo een dingen, we moeten ze eens leren zich over zo een zaken te zetten".
En onbewust/instinctief begon ik te lachen omdat dit gewoon 100% mijn vriendin is ... en nu is mijn vriendin lastig op mij :headshake:.

(eens zien hoe lang ze hieraan vast houdt :laugh:)

Welke relax raden jullie aan? Wij denken het wipstoeltje van babybjorn

Ik had deze, wou er eentje die goed plat kon om mee te nemen in de auto, verschillende standen en ook veel met die boog gespeeld.
Ik ben fan!

Hier ook fan van de babybjorn. Hoes is er gemakkelijk vanaf te halen om te wassen.

Alleen niet goedkoop helaas, en de accessories ook niet. Wel gemakkelijk 2dehands te (ver)kopen.

qmXbQlF.jpg

Mijne snotneus is 2 jaar geworden. Ik verschiet ervan hoe snel het nu allemaal begint te gaan en hoe veel die kinderen opvangen en proberen na te doen. Ik stond onlangs in de tuin en riep lachend naar mijn buurman/kameraad: "EEY EEEY, rustig e" omdat hij met zijn madam wild bezig was.

Twintig minuten later staat mijne kleine buiten en loopt er een onbekende mevrouw met haar hond voorbij. "EEEEEEI EEEEEEI". Die vrouw verschoot en ik tegen mijn dochter: "seg wa doede nu ?!".

Dochter met sip gezicht: "papa ook?"
ik van ah ja just...

Terug
Bovenaan