Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik zie het hier ook al gebeuren bij hun eerste lief:
Ik: is de papa pardal?
Zij: nee, het is een random drugsdealer
Ik: ah, dan is ‘t goed

Op zich wel interessant dat de sexuele opvoeding zo verschilt van gezin tot gezin. Ik vermoed dat wij eerder te preuts zijn. Hier heeft de 5 jarige nog altijd een achterste en een voorste poepje. :unsure:
Zodra ze kon praten, hebben meisjes een spleetje en jongens een piemel. Papa's hebben tepels en mama's hebben tepels én borsten.
Baby's komen in de buik als mama's en papa's elkaar heel graag zien en als de baby groot is, gaan mama's naar het ziekenhuis zodat de dokter de baby eruit kan halen. Nog niet durven uitleggen dat er 3-4 kg door dat spleetje geperst moet worden, gelukkig heb ik mijn keizersnede litteken waar de dokter haar eruit heeft gehaald 😂.

Qua schermtijd: de eerste 2j kreeg ze die enkel voor aerosol
En toen kwam corona... 😔
Nu gaat de tv op wanneer ze opstaat om te bekomen. Na een uurtje begint de energie erin te komen en zoekt ze iets om mee te gaan spelen. Zodra ze uit de crèche komt, net hetzelfde, ze moet echt wel bekomen. Dus dan plof ik haar voor tv tot het eten klaar is. Voor het slapengaan ook nog wat tv. Dus VEEL te veel uren, maar het is geen junk die spelen inruilt voor tv. Als ik vraag om samen met de blokken te spelen of een puzzel te maken, zal ze enthousiast het kaske komen brengen om tv uit te doen.

Tablet heb ik nu ook sinds 2 weken, ze heeft er nog maar 2x naar gevraagd. Ze speelt enthousiast de ketnet junior spelletjes maar als ik zeg "nog dat en dan stoppen" is het helemaal prima!

Dag 7 van de tandjes, pray for me...
Iemand wat tips voor ik een moord bega?

15maand oude baby krijgt bijna al haar tandjes door, dokter zei een stuk of 7-8 met elke ochtend een bleitfestijn van jewelste.

Die tandengel doen we erop en volgens de arts moeten we gewoon door deze periode, valt dan nog eens net in onze vakantie...

Het is enkel pijn dat ze heeft, geen koorts

15maand oude baby krijgt bijna al haar tandjes door, dokter zei een stuk of 7-8 met elke ochtend een bleitfestijn van jewelste.

Die tandengel doen we erop en volgens de arts moeten we gewoon door deze periode, valt dan nog eens net in onze vakantie...

Nurofen (of de goedkopere ibuprofen siroop) maakten hier wel een verschil. Pediater had hier gezegd bij tandjes beter dat dan dafalgan te geven.
Bijtring uit de diepvries kon ze ook wel smaken!

Sterkte alvast!

20 na 6: mama, konijntje is wakker!
- oow... Da's gek, dat is te vroeg. Ben je zeker?
- maar de zon is wakker in jouw kamer, mama!
- maar ligt konijntje nog in bed?
- ik weet het niet.....
- je zal toch nog even moeten wachten tot konijntje ook wakker is hoor!

Ondertussen is konijntje al een kwartier wakker en de dochter nog niet 😇😁

Sterkte!

Het voordeel dat de tandjes tegelijk doorkomen, is dat je er snel vanaf bent :p

Zo'n verkoelende gel voor het tandvlees hielp bij ons niet.

Wij gaven 'MamaNatura dento' tabletjes (een pilletje plat duwen tussen twee lepeltjes, en met een beetje water innemen). Het is homeopathisch en kindjes kalmeren ervan.

Bij hevige pijn gaven wij ook Perdolan.

En veel vertroetelen hé!

Sterkte!

Het voordeel dat de tandjes tegelijk doorkomen, is dat je er snel vanaf bent :p

Zo'n verkoelende gel voor het tandvlees hielp bij ons niet.

Wij gaven 'MamaNatura dento' tabletjes (een pilletje plat duwen tussen twee lepeltjes, en met een beetje water innemen). Het is homeopathisch en kindjes kalmeren ervan.

Bij hevige pijn gaven wij ook Perdolan.

En veel vertroetelen hé!
Ik heb gewoon gezegd: zijt es ne vent!

En kijk, weer 2 traumakindjes bij :lol:

Iemand hier trouwens ideëen voor een ontbijt voor een 7-maand oude baby? Als je online zoekt, krijg je eigenlijk continu van die Engelse ontbijten (eieren, havermout, ...). Dat is goed voor eens een keer, maar elke dag...

Iemand hier trouwens ideëen voor een ontbijt voor een 7-maand oude baby? Als je online zoekt, krijg je eigenlijk continu van die Engelse ontbijten (eieren, havermout, ...). Dat is goed voor eens een keer, maar elke dag...

Say what? english breakfast voor een baby? stevig.

Omelet, boterham zonder korst met boter, smeerkaas of confituur (wij gaven ook pindakaas maar pinda wordt afgeraden onder de 1 jaar) en ronde beschuiten met smeerkaas.

Ik gaf ook regelmatig yoghurt en platte kaas en fruit (banaan, mandarijn, meloen, aardbei) als ontbijt en zelfgemaakte pannenkoekjes met banaan, ei en havermout in.

Humus en gemixte groenten smeerde ik er volgens mijn fotoarchief ook op 😁
Ik liet ze vooral zelf eten ook, heel veel geknoei in het begin maar super voor de motoriek!
Idem. De twee oudsten zijn ook heel propere eters ondertussen.
Onlangs op vakantie was het verschil tussen onze 2 jarige en de andere die mee was heel groot op dat punt. Die van ons: geen bavet, vork deftig in z'n hand en oefenen met z'n mes. Vs ééntje met z'n bakjesbavet die elke maaltijd vol eten lag en de helft vd tijd nog de handen gebruiken omdat hij niet deftig kon prikken en scheppen met z'n vork.

Geen commentaar op dat ander jongetje btw. Gewoon heel trots op de mijne :)

Humus en gemixte groenten smeerde ik er volgens mijn fotoarchief ook op 😁
Ik liet ze vooral zelf eten ook, heel veel geknoei in het begin maar super voor de motoriek!
Ja, onze dochter krijgt ook eten via "baby-led weaning" en je merkt enorm dat haar motoriek voor loopt op de babies die "papkes" krijgen.
Ze kan bvb perfect een nectarine zelf opeten zonder al te veel te smossen. Ze zal waarschijnlijk wel wat minder eten dan wanneer we haar alles zouden binnen lepelen, maar ze proeft wel alles, zeurt nooit tijdens het eten en leert nieuwe dingen kennen.

Alleen de inspiratie voor 's morgens is dus wat een probleem, want volgens de adviezen mag je geen koemelk geven (dus havermout wordt een probleem, aangezien vrouwlief niet genoeg kan kolven om daar ook nog in te voorzien), brood mag eigenlijk ook nog niet (krijgt ze al wel van ons...), confituur zit veel suiker in, ...
Dan schiet er écht niet veel over

Super, ik kan gewoon 2 keren naar een andere post verwijzen, over screentime en ontbijt:
Qua schermtijd: de eerste 2j kreeg ze die enkel voor aerosol
En toen kwam corona... 😔
Nu gaat de tv op wanneer ze opstaat om te bekomen. Na een uurtje begint de energie erin te komen en zoekt ze iets om mee te gaan spelen. Zodra ze uit de crèche komt, net hetzelfde, ze moet echt wel bekomen. Dus dan plof ik haar voor tv tot het eten klaar is. Voor het slapengaan ook nog wat tv. Dus VEEL te veel uren, maar het is geen junk die spelen inruilt voor tv. Als ik vraag om samen met de blokken te spelen of een puzzel te maken, zal ze enthousiast het kaske komen brengen om tv uit te doen.
Same

Omelet, boterham zonder korst met boter, smeerkaas of confituur (wij gaven ook pindakaas maar pinda wordt afgeraden onder de 1 jaar) en ronde beschuiten met smeerkaas.

Ik gaf ook regelmatig yoghurt en platte kaas en fruit (banaan, mandarijn, meloen, aardbei) als ontbijt en zelfgemaakte pannenkoekjes met banaan, ei en havermout in.
Same ... dat is nu nog steeds (3,5j) het ontbijt

Hier boterhammen met beleg, choco, confituur. Cornflakes zijn ook een favoriet.
Maar als ik een potje Skyr durf opendoen als ze het zien ben ik het kwijt :headshake: .
Mijn dochter zou met een (confronterend bekend) wijsneusgehalte zeggen dat delen wel HEEL lief is he.... 😇😁

Terug
Bovenaan