Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wat als ze voort gedaan had met haar wakker worden elke 45 minuten? Dat dus. Maar goed als uw vrouw nu 7 uur kan doorslapen is er geen probleem natuurlijk. Het is gewoon een voorbeeld van een situatie waar het nuttig kan zijn.

let op, ik ben geen idioot en begrijp dat best dat het bij lastige babietjes zeker handig kan zijn als je 2-3 weken thuis zit. Vooral als je daarnaast ook een deftige/veeleisende job hebt.
Maar als je kindje goed slaapt en eet, zoals de initiele post deed uitschijnen en zoals wat ik nu voornamelijk ervaar, dan lijkt me dat niet nodig te zijn gelijk na de geboorte. Ieder zijn ding natuurlijk. Je kan het op voorhand niet voorspellen en professioneel is het voor velen natuurlijk niet mogelijk om van dag op dag te beslissen wanneer ze het verlof oppakken.

volgende vraag leek mij hier meest te passen:

Iemand tips uit eigen ervaring voor een opvouwbare bolderkar waar kinderen in kunnen. Zoiets dat ge mee naar planckendael of pretpark neemt.

Voor degene met iets grotere kinders, de onze zijn nu bijna 5 en eigenlijk al te groot voor hun huidige auto stoelen.

enige aanbevelingen in het 15-36kg segment?

volgende vraag leek mij hier meest te passen:

Iemand tips uit eigen ervaring voor een opvouwbare bolderkar waar kinderen in kunnen. Zoiets dat ge mee naar planckendael of pretpark neemt.

Koop die nooit aan volle prijs, wij hebben een maand geleden eentje gekocht op 2dehands, perfecte staat aan €25 (iets met het woord camp in het merk)

Voor degene met iets grotere kinders, de onze zijn nu bijna 5 en eigenlijk al te groot voor hun huidige auto stoelen.

enige aanbevelingen in het 15-36kg segment?
Hier op exact 15kg doorgeschoven naar de cybex, scoorde goed in een test van enkele jaren geleden én betaalbaar én met isofix ook.

Ons zoontje is nu een jaar oud en slaapt nog steeds niet door. Het slaaptekort is nu echt wel chronisch te noemen. Zowel mijn vrouw als ik werken eigenlijk consequent te weinig omwille van de vermoeidheid, wat een zekere achtergrondstress veroorzaakt. Momenteel een heel slechte nacht, nog geen oog dichtgedaan. Rusteloos, ontroostbaar en wij ten einde raad. Ik zie niet in hoe ik morgen zal kunnen functioneren (op het werk), laat staan mijn achterstand in te halen. Ik verlang alweer gigantisch naar het weekend.

Ons zoontje is nu een jaar oud en slaapt nog steeds niet door. Het slaaptekort is nu echt wel chronisch te noemen. Zowel mijn vrouw als ik werken eigenlijk consequent te weinig omwille van de vermoeidheid, wat een zekere achtergrondstress veroorzaakt. Momenteel een heel slechte nacht, nog geen oog dichtgedaan. Rusteloos, ontroostbaar en wij ten einde raad. Ik zie niet in hoe ik morgen zal kunnen functioneren (op het werk), laat staan mijn achterstand in te halen. Ik verlang alweer gigantisch naar het weekend.
Wat hier wel een verschil maakte (van 5x wakker worden naar 2-3x wakker worden) was calmomel siroop geven (huisarts had die tip gegeven), de hele nacht door rustige muziek (in ons geval staat de radio op klassieke muziek de hele nacht) en rond 22-23u nog een droomvoeding geven waarbij ze de fles dus gewoon in haar slaap leegdronk. Hopelijk helpt 1 van deze zaken bij jullie ook!

Al nagegaan of het geen verborgen reflux kan zijn die jouw zoontje wakker houdt?
Mijn collega zijn dochter had net hetzelfde, niet willen slapen, ontroostbaar, maar niets te zien. Bleek na onderzoek dat het kind de hele tijd verborgen reflux had, maar dat het niet helemaal naar boven kwam dus enkel de hele tijd de keel irriteerde. Met simpele medicatie was het probleem verholpen.

Nuttige info over reflux en behandeling.

Heb je slaaptraining al geprobeerd? Wij hebben hier ook een slechte slaapster, maar sinds slaaptraining en alle "randfactoren" in orde zijn, gaat het wel al veel beter. We zitten momenteel op 1 à 2x wakker worden per nacht, maar dat vind ik nog wel oké. Wij kruipen ook gewoon zelf vroeger in bed nu...

Ivm verborgen reflux, onze dochter heeft dit in het begin ook gehad, en je herkent dat aan het "droog slikken".

Zoon 5j die om half 5 wakker was, meneer was van mening dat het een goed uur was om te neflixen. Uiteindelijk terug in slaap gekregen en zelf in slaap gevallen. Om 6h echter dochter wakker (normaal uur).

En wie slaapt er nu nog altijd? Juist ja onze meneer van 5 jaar.

Ik kan op 1 hand tellen de nachten dat ik in de laatste 7 jaar heb kunnen doorslapen.

Wij hebben na lang proberen een dochter van 1 jaar.
We zijn beide totaal anders opgegroeid. Ik zelf heel zelfstandig met gescheiden zelfstandige ouders die steeds werkte. Mijn vrouw met een moeder die thuis bleef en heel beschermend was voor haar en een vader die steeds werkte. wat het ook moeilijk maakt om de grootouders onze opvoedingsmanier aan te leren. Maar we staan er wel samen achter en helpen elkaar met alles wat er gebeurd ondanks dat het soms moeilijk is vanwege frustraties /ziektes/ tandjes. een goeie communicatie is hierin wel super belangrijk vind ik.

We hebben een zeer gelukkig en goedgezind kind dat al redelijk vroeg kon doorslapen s'nachts alle geluk. Dus enkel wanneer ze niet goed zou zijn of vanwege pijn kan ze wakker worden. Maar dit gebeurt niet wekelijks.
Wel is ze ontdeugend genoeg om te weten wat niet mag en soms wel blijft aanhouden om iets te doen/proberen.
Maar we proberen hier redelijk los in te zijn en niet te streng voor ze te laten ontdekken en ervaren. het moet wel steeds veilig blijven uiteraard.

Soms twijfelen we wel of een 2e kind wel haalbaar zou zijn om alles nog te regelen in het huishouden.
Maar de liefde dat we krijgen maakt dit dan wel weer goed 🥰

Heb je enig idee waarom hij niet slaapt?

- Reflux, doorkomende tandjes, oorontsteking,...?
- Verlatingsangst?
- Tutje kwijt?
- Honger?
- Teveel slapen overdag?

Bij ons hielp op die jonge leeftijd ook wel om slaapmuziek op te zetten om ze wat te kalmeren.

En om de oververmoeidheid tegen te gaan, misschien best de nachten afwisselen?

@mac-bc : ik zou eerst voor alle zekerheid fysieke ongemakken uitsluiten en er is mee langs de dokter gaan.
Als alles in orde is: contacteer ne slaapcoach.

En ik zou dat snel doen als ik van u was. Want dat laten aanslepen gaat nefast zijn voor iedereen.

Terug
Bovenaan