Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Nadat de kleuter langer dan een week thuis heeft gezeten met RSV, is nu de crèche van de kleinste toe vanwege een coronabesmetting ginder. Dus opnieuw minimum een week met een kleine in huis, stilaan het gevoel dat we aan een serieuze marathon bezig zijn.

Vandaag valt het weer dan nog mee maar voor de rest van de week is het niks dan regen hier. Alle tips om een wilde 1,5 jarige bezig te houden zijn welkom.

Nadat de kleuter langer dan een week thuis heeft gezeten met RSV, is nu de crèche van de kleinste toe vanwege een coronabesmetting ginder. Dus opnieuw minimum een week met een kleine in huis, stilaan het gevoel dat we aan een serieuze marathon bezig zijn.

Vandaag valt het weer dan nog mee maar voor de rest van de week is het niks dan regen hier. Alle tips om een wilde 1,5 jarige bezig te houden zijn welkom.
Sterkte 🙈🙈🙈

Hier blijft deze een toppertje, ze zit daar bijna een uur in met schuim, een beker, een leeg flesje zeep en wat speeltjes. Ik heb geen bad én zet het dus gewoon waar het mij uitkomt zoals bvb in de keuken 😁

Net even in mijn foto's gescrold, rond die leeftijd ook een pop, treinbaan, keukentje en blokkendoos met insteekvormen geïntroduceerd.

Of ik wil het te graag horen, daarnet heeft hem na mijn weten toch papa gezegd.
Misschien nie bewust maar het klonk toch zo.

Hij zit nu in zijn sprong van 9 maand, slaapprogressie. Elke nacht paar keer wakker worden door zijn geween, en ook de verlatings angst begint te komen.
Dit weekend nog keer zijn omi en opi gezien, was al 4 weken geleden. Hij kende ze totaal niet meer, en maar krijsen en krijsen.
Na uurtje was het ongeveer over en mochten ze hem aanraken.
Ons dochtertje, 9,5 maand ook sinds een dikke week dat ze mama en papa bewust lijkt te zeggen. En kaka kan ze ook zeggen.

Vandaag nog altijd koorts. Volgens de huisarts zou ze de 6de kinderziekte hebben. Toch triestig om ze zo te zien. Vannacht beter geslapen, vorige nacht had ze bij mama en bed gelegen en ik naar de zetel verhuisd.

Hier blijft deze een toppertje, ze zit daar bijna een uur in met schuim, een beker, een leeg flesje zeep en wat speeltjes. Ik heb geen bad én zet het dus gewoon waar het mij uitkomt zoals bvb in de keuken 😁

Hier hebben we dit maar met 2 is het toch wat te krap 😆

Heel lang zitten twijfelen of ik hier al dan niet al zou posten maar ik word zot dat ik tegen niemand er kan over praten! Buiten mijn madam dan :)

Ondertussen 11 weken zwanger van ons eerste.. allemaal heel spannend! In het begin kon ik mij echt nergens anders op concentreren, absurd gewoon. Constant aan het googlen, deze thread (en archief) doorlezen, etc. Ondertussen wel al iets gekalmeerd :D binnen twee weken nieuwe echo en NIPT, hopelijk blijft alles goed verlopen!

Heel lang zitten twijfelen of ik hier al dan niet al zou posten maar ik word zot dat ik tegen niemand er kan over praten! Buiten mijn madam dan :)

Ondertussen 11 weken zwanger van ons eerste.. allemaal heel spannend! In het begin kon ik mij echt nergens anders op concentreren, absurd gewoon. Constant aan het googlen, deze thread (en archief) doorlezen, etc. Ondertussen wel al iets gekalmeerd :D binnen twee weken nieuwe echo en NIPT, hopelijk blijft alles goed verlopen!

Een eerste zwangerschap, altijd spannend! Bij de eerste heb ik dat ook allemaal gedaan. Ook als koppel zo een cursus gedaan als voorbereiding op de bevalling. Zit je daar een pop te wassen enzo 😅

Nu kan de 2de hier elke moment komen en heb me eigenlijk heel weinig aangetrokken van die zwangerschap 😐. Buiten dan de praktische zaken zoals de kamers in orde maken enzo.

1) dat googlen helpt niet veel :p ik heb daar weinig nuttig uit geleerd :D
2) geniet vooral van de tijd, die zwangerschap vliegt voorbij en nadien komt er een periode dat je het fysiek en mentaal wat zwaarder gaat krijgen ;).

Maar in elk geval: dikke proficiat!

Hip hoi! Proficiat. Nog ene zijn leven naar de kloten! Geniet er van. Van tijd zou je ze es cut/paste behind wallpaper willen doen. :clap:

Hip hoi! Proficiat. Nog ene zijn leven naar de kloten! Geniet er van. Van tijd zou je ze es cut/paste behind wallpaper willen doen. :clap:
Dit, zie mijn spookje dood graag. Niet meer uitslapen heb ik het meeste last mee. Die nachten dan nog uit je bed moeten komen omdat hij honger heeft, weent of weet ik nog allemaal.
Maar bon, je kiest ervoor voor ouders te worden dus moeten we het erbij nemen.
En proficiat alvast.

Proficiat!!!

1 advies:
Luister niet naar adviezen :) , maar volg je instinct!

Ik heb me vooraf zot gegoogeld... het maakte me alleen extra onzeker :)

Het advies van mijn pediater was: focus je op de raad van 1 persoon in wie je vertrouwen hebt en negeer de rest. Laat je niet aan het twijfelen brengen want je zal ongetwijfeld tegenstrijdig advies krijgen. Daarom is het belangrijk dat je 1 iemand kiest op wiens oordeel je vertrouwt en je met alle twijfels en vragen terecht kan.

Als boreling was dat bij mij de vroedvrouw aan huis. Wat een ongelofelijke bijou was dat! 😍

Blijf ver weg van internet en boeken en verhalen en... Zoek pas iets op als het probleem zich stelt, niet op voorhand. Op dit moment hoort dat je huisarts en/of gynaecoloog je enige relevante bron van info te zijn 😉

En alle horrorverhalen etc: bij wie alles prima loopt, zal geen advies vragen. Dat je de negatieve zaken leest, komt daardoor. Het heeft geen enkele zin om op voorhand te stressen en te plannen en... Ik ken iemand die alles in de puntjes had gepland. Thuisgeboorte, geboorteplan, ruzie met de partner over wie wel of niet bij de geboorte mocht zijn, ruzie met de partner over wanneer de collega's op geboortebezoek mochten komen, wel een babyborrel of niet, wat mag je wel of niet op de geboortelijst zetten of niet,...
5 weken voor de geplande datum kreeg ze een zwangerschapsvergiftiging, spoedkeizersnede en een perfect gezond kindje dat wel even in de couveuse moest. Heeft haar wel zwaar met de voetjes op de grond gezet wat betreft alles plannen en regiseren. 🙈

Hopelijk niets dan goed nieuws over 2 weken! 💪

Bedankt iedereen!

Ja klopt 100% @Mulan
Ik las echt overal horrorverhalen en ik ben nog nooit zo nerveus geweest als vlak voor de eerste echo.. maar dan hoor je meteen dat hartje :love:

Achteraf gezien idd logisch dat mensen waar het goed/"normaal" verloopt minder actief zijn op fora etc. dus ondertussen wel al wat gekalmeerd!

Een eerste zwangerschap, altijd spannend! Bij de eerste heb ik dat ook allemaal gedaan. Ook als koppel zo een cursus gedaan als voorbereiding op de bevalling. Zit je daar een pop te wassen enzo 😅
Is dat nuttig? Die bevalling gebeurt toch met verpleegsters enzo er bij, is het dan nodig dat je training hebt daarvoor?

Is dat nuttig? Die bevalling gebeurt toch met verpleegsters enzo er bij, is het dan nodig dat je training hebt daarvoor?
Is niet enkel over de bevalling. Het was ook over hoe een baby te wassen, wat er je de eerste weken te wachten staat, ook wat zaken om het de vriendin wat comfortabeler te maken de laatste weken van de zwangerschap.

Het allernuttigste vond ik hoe een baby te wassen, is toch altijd goed gegaan. Voor de rest weet ik er ondertussen nog heel weinig van eigelek 😝

Terug
Bovenaan