Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Dat supergevoelig zijn heeft mijn man sinds de geboorte van ons zoontje ook.
Poosje geleden keken naar een Turkse film die ging over een papa met een mentale beperking en zijn dochtertje die door omstandigheden gescheiden werden en ik zweer jullie, die kerel heeft hele tijd zitten janken. :frown:

Niet dat ik het erg vond ofzo want vond het best nog wel schattig. Zo'n stoere man die altijd probeert om zijn emoties te verbergen die dan getroost wilt worden. Denk dat het feit dat hij zijn dochter ontzettend hard mist daar zeker voor iets tussen zat.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet supergevoelig ben geworden, ook al zie ik mijn dochter doodgraag. Geef mij een film met stervende kinderen en ik heb daar geen zakdoek bij nodig. Dat wil niet zeggen dat ik niet bezorgd ben als mijn dochter ziek is, maar ik kan miserie op een ander makkelijker loskoppelen. Of toch zeker wanneer het om fictie gaat of om miserie bij mensen die ik persoonlijk niet ken. Als de dochter van mijn beste maat zou sterven zou ik het wel moeilijk hebben.

Ik ben zelfstandige geworden en ga dus minder verdienen, zowel bruto als netto, en nu wilt kind en gezin mijn inkomenstarief voor de creche niet opnieuw inschatten zolang ik niet 50% of minder van mijn vorige loon verdien (of ik een 2 kind krijg)...

Wat is dat nu voor een complete bullshit. Ik verdien 700 netto minder / 1000 bruto minder nu maar moet wel nog altijd hetzelfde betalen voor die creche... Denk dat zoiets voor de rechtbank geen stand zou houden, gelijke rechten etc...

Ik ben zelfstandige geworden en ga dus minder verdienen, zowel bruto als netto, en nu wilt kind en gezin mijn inkomenstarief voor de creche niet opnieuw inschatten zolang ik niet 50% of minder van mijn vorige loon verdien (of ik een 2 kind krijg)...

Wat is dat nu voor een complete bullshit. Ik verdien 700 netto minder / 1000 bruto minder nu maar moet wel nog altijd hetzelfde betalen voor die creche... Denk dat zoiets voor de rechtbank geen stand zou houden, gelijke rechten etc...

Was bij mijn zus net hetzelfde. Vriend werkte in de sales, had net een boerenjaar gedraaid + achterstallige bonussen gekregen (100k+ belastbaar inkomen).
Het jaar erna was het natuurlijk veel minder. Herberekening gevraagd maar daar kan je naar fluiten…

Wij ook, maar dat is blijkbaar alleen als het nodig is dat je dat moet doen. Je kan op de website van kind en gezin ook naar de mogelijke redenen om te herbereken en daar staat loon aanpassing dus niet tussen.

Aan de telefoon zeiden ze wel dat dat in 2 richting werkt, dus als je ineens 50% meer verdiend word dat niet herberekend. Dus mijn idee is om mijzelf eerste maand 50% minder uit te keren dan mijn huidig loon, herberekening laten doen, en dan terug opslag geven naar het loon dat ik nu wil.

update: heb gebeld naar kind en gezin en men beklag gedaan, maar blijkbaar word dan normaal volgend jaar wel herberekend. Dat is op basis van uw laatste belastingsbrief zei ze.

Laatst bewerkt:
Dat supergevoelig zijn heeft mijn man sinds de geboorte van ons zoontje ook.
Oei, en bij zijn dochter niet? :p

Ik ben ook trouwens veel gevoeliger geworden voor dingen rondom kinderen op tv.
Kinderziekenhuis, dat kan ik met moeite nog kijken, van die military homecomings -> instant een traantje.

Nee, dit wordt 1x berekend voor 3 jaar (voor hetzelfde kind). Het enigste wat daar mee gebeurd in de volgende jaren is indexaanpassing.

Neen hoor, bij veranderingen wordt dat ook 1x per jaar herbekeken.
Vb scheiding, korting bij langdurige ziekte,...

Neen hoor, bij veranderingen wordt dat ook 1x per jaar herbekeken.
Vb scheiding, korting bij langdurige ziekte,...
Ja er zijn inderdaad wel gevallen waar het gedaan word. Maar het is geen systematisch jaarlijkse herberekening. Dus of je nu meer of minder verdiend door opslag, of verandering van werk, dat maakt geen verschil.

De jongste net gaan halen van de crèche want ze heeft windpokken.
Deze ochtend opgestaan met wat uitslag in haar liezen en onder navel. Ik dacht dat het aan de (heel) volle pamper lag. Nu staan daar twee blaasjes en ook op haar gezicht beginnen stipjes te verschijnen.

De twee oudsten hebben dat nog niet gehad. Dus dat belooft wel..

Hier ook meegemaakt, 4w geleden de oudste windpokken (4j). Op zich niet veel last van gehad, jeuk af en toe en slechts 1 dag (dag 2 na vaststelling) best wel ziek van geweest.

Koortsig en heel de dag futloos en flauw doen.

Onze dochter van juist 1 jaar heeft het nu ook zitten en die staat volledig vol, voor en achterkant, gezicht, hoofd, poep, tss de schaamlippen,... Begint op te drogen dus einde is in zicht.

Wel 3 nachten gehad met weinig slaap, probeer maar is zalf aan te smeren aan een baby’tje. Die stampt u een blauw oog :unsure:

Beiden kindjes in quarantaine wegens besmettingen in hun kleuterklasjes. Laat ons hopen dat we zaterdag v beiden een negatief resultaat terugkrijgen, want na die 3 weken paaspauze waarin we al minder konden doen door ziekte v de zoon en mezelf, hebben zowel zij als ik het echt gehad thuis 🙊

Gisteren weer wat meegemaakt.

Dochter slaapt rond 19u a 19u30 in haar bed. Babymonitor met beeld en geluid heb ik naast me.

Het is laat, ik ga dus gaan slapen. Krijg daar bijna een hartaanval. Ik zie in m'n bed een hoofd half uitsteken(achterkant). Het is gewoon m'n dochter maar. Efkes diep moeten zuchten om te bekomen. Hoe in godsnaam was dat mogelijk? Ik had de babymonitor nog bij mij, waarom heb ik dat niet gehoord? Blijkt dus dat dat geluid niet luid genoeg stond(volume 1 of zo)......Over vals gevoel van veiligheid gesproken...

Na efkes bekomen en mezelf klaarmaken om te gaan slapen moet ik plots aan iets anders denken.. Nee, laat het aub niet waar zijn......haar nachtzindelijkheid. In haar eigen bed heb ik een matrasbeschermer liggen, maar in de mijne niet(duh)..... Ik ga ernaar toe en helaas was m'n vrees uitgekomen. Binnenmonds goed "shit" geroepen. Hoe was dit mogelijk? Nog nooit heeft zij de neiging gehad om bij het slapen in m'n bed te kruipen, dat doen ze enkel in de ochtend. Je zou bijna denken dat ze het opzettelijk deed. Ik snap er echt niks van. Haar eigen bed bleek kurkdroog te zijn, in de mijne een vlek. Het is dus niet zo dat ze al nat was en in mijn bed kroop, ze heeft dus effectief in mijn bed geplast.

Geen leuke nacht.

Ze is duidelijk haar territorium aan het afbakenen. Het is NU het moment om in HAAR bed te pissen voordat het uit de hand loopt, establish dominance !!

Maar serieus: Damn, ik zou ook serieus vloeken man :hug:. Ik heb geen tips vermits die van ons nog nachtpampers draagt.

Hier een kinderhekje voor haar deur én aangezien ik borstvoeding gaf waardoor ze eerst bij mij sliep én kleintjes wel eens durven kotsen etc, al 3j lang een matrasbeschermer op mijn bed ook.
Maar ik zou ook eens goed gevloekt hebben in uw plaats 🙈

Ouders die met hun kleine van circa 3 jaar op pad met een kinderfietsje gaan en zelf een hoofdtelefoon met muziek dragen. Nope, het gaat er hier niet in. Het zal misschien aan mij liggen, maar ik vind dat onverantwoordelijk en ik zou de babbels met ons klein meisje missen.

Ouders die met hun kleine van circa 3 jaar op pad met een kinderfietsje gaan en zelf een hoofdtelefoon met muziek dragen. Nope, het gaat er hier niet in. Het zal misschien aan mij liggen, maar ik vind dat onverantwoordelijk en ik zou de babbels met ons klein meisje missen.

Degoutant inderdaad, of hoeveel ouders ik soms zie die eerst fietsen en hun kinderen daarachter. Dat gaat er bij mij ook niet in

Gisteren weer wat meegemaakt.

Dochter slaapt rond 19u a 19u30 in haar bed. Babymonitor met beeld en geluid heb ik naast me.

Het is laat, ik ga dus gaan slapen. Krijg daar bijna een hartaanval. Ik zie in m'n bed een hoofd half uitsteken(achterkant). Het is gewoon m'n dochter maar. Efkes diep moeten zuchten om te bekomen. Hoe in godsnaam was dat mogelijk? Ik had de babymonitor nog bij mij, waarom heb ik dat niet gehoord? Blijkt dus dat dat geluid niet luid genoeg stond(volume 1 of zo)......Over vals gevoel van veiligheid gesproken

Ik ben even niet mee hoe een baby uit haar box kan klauteren en in uw bed kan geraken? :unsure:

Terug
Bovenaan