Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Terug in de potjestraining fase :crazy: dochterlief is 2j maar gaf het al een paar keer aan. 3 dagen ver, gisteren geen accidentjes. Vandaag wel op mijn nuchtere maag een drol mogen scheppen van haar stoeltje :unsure:

Hier is gisteren een vriendinneke geweest. 1e keer dat iemand kwam spelen. Ze zijn beiden bijna 4 en kennen elkaar al van bij de onthaalmoeder en komen heel goed overeen. Die 3 uur zijn voorbij gevlogen en het was echt heel plezant. Ze hebben samen buiten gespeeld, dan binnen spelen, met ons 4 (met mama ook) een spelletje gespeeld en dan hebben ze een koek gegeten en wat stickers geplakt. Hop en de mama stond hier al terug om haar op te halen. 't Is ook gewoon een wijze kleine die gewoon lief en braaf is. We hadden er echt geen werk mee.

Zijn hier trouwens nog ouders van wie de kinderen selectiever beginnen te eten? Vroeger kon je onze kleine letterlijk alles geven, tegenwoordig eet hij meestal niet veel vlees meer (vooral filet is moeilijker, gehakt gaat normaal goed) en gisteren was het drama omdat het rode kool was, ondanks dat hij goed gezoet was. Ik gebruik daar geen azijn in.

Hier is gisteren een vriendinneke geweest. 1e keer dat iemand kwam spelen. Ze zijn beiden bijna 4 en kennen elkaar al van bij de onthaalmoeder en komen heel goed overeen. Die 3 uur zijn voorbij gevlogen en het was echt heel plezant. Ze hebben samen buiten gespeeld, dan binnen spelen, met ons 4 (met mama ook) een spelletje gespeeld en dan hebben ze een koek gegeten en wat stickers geplakt. Hop en de mama stond hier al terug om haar op te halen. 't Is ook gewoon een wijze kleine die gewoon lief en braaf is. We hadden er echt geen werk mee.

Zijn hier trouwens nog ouders van wie de kinderen selectiever beginnen te eten? Vroeger kon je onze kleine letterlijk alles geven, tegenwoordig eet hij meestal niet veel vlees meer (vooral filet is moeilijker, gehakt gaat normaal goed) en gisteren was het drama omdat het rode kool was, ondanks dat hij goed gezoet was. Ik gebruik daar geen azijn in.
Selectiever is een understatement. Hier is alles een drama buiten pasta pesto :unsure: . Allè, qua warm eten dan. Boterhammen, fruit en snoep gaan wel redelijk goed.

Afgelopen maandag voor het eerst papa geworden van een zoon: 60 cm en 4,4 kilo. Licht verschoten van zijn grootte, maar alles is in proportie. Enorm trots op mijn vrouw en op hem 😍 Nieuwjaar op de kraamafdeling, het is eens iets anders!

Naar de supermarkt met de dochter (3 jaar). Flink aant rondwandelen met haar klein karretje, krijgt ze aan de broodafdeling een crisis dat ze brood wil en geen sandwiches. Kleine colère maar niets overdreven genre heel de winkel bijeenkrijsen terwijl ze op de grond slaat ofzo.

Komt daar ineens een madam van midden de 50 "ja meneer, nen tip, nooit u kinderen meepakken naar de winkel als ge ze niet in de hand hebt" :angry:

Echt kust mn kloten, ga met u vals pelsenen mantel wat koffie drinken en commentaar geven waar niemand u kan horen..

Naar de supermarkt met de dochter (3 jaar). Flink aant rondwandelen met haar klein karretje, krijgt ze aan de broodafdeling een crisis dat ze brood wil en geen sandwiches. Kleine colère maar niets overdreven genre heel de winkel bijeenkrijsen terwijl ze op de grond slaat ofzo.

Komt daar ineens een madam van midden de 50 "ja meneer, nen tip, nooit u kinderen meepakken naar de winkel als ge ze niet in de hand hebt" :angry:

Echt kust mn kloten, ga met u vals pelsenen mantel wat koffie drinken en commentaar geven waar niemand u kan horen..
Jawadde. Want zo leren kinderen zich natuurlijk gedragen, door nooit buiten te komen.

"Ne tip terug, als zwakbegaafde kunt ge uw eten laten leveren"

Daarjuist gesprek met de 7jarige over mp3 en dj's...
Speel nog regelmatig muziek via sd card af in mijn radio, vooral oudere muziek.

Stelde veel vragen en keek af en toe eens raar.

Kent YouTube wel, Spotify nog niet.
Zijn toch geen gesprekken die ik had 33 jaar geleden 🤣

Moh, echt? Ik herinner mij wel dat ik veel vroeg aan mijn papa over zijn platenspeler en cassettespeler bvb.

Naar wat keek jij als je klein was papa?
Ja veel was er niet op als ik klein was. Samson, en nog een tekenfilm van Looney Tunes. Maar veel meer was er niet, en al zeker niet elke dag en elk moment van de dag.
En dan zie je ze kijken: van onder welke steen kom jij gekropen? :oink:

Krakelee in de vrolijkheid want het besef is daar dat we ex-pats zijn, kids met een achtergrond in voetbalkantines en met een groot lokaal netwerk zijn rumoeriger, zo werkt het nu eenmaal. Het butterfly effect voor de vorming van het karakter is begonnen...

Wij verwachten in april ons eerste kindje, nu willen we toch de optie voor kraamzorg nog achter de hand houden en hadden we eens geïnformeerd. Nu vragen die aanslagbiljet belasting van beide partners , vind niet dat ze daar zaken mee hebben, is dat een normale praktijk? We hebben met ons gemiddeld inkomen toch geen recht op verlaagd tarief vermoed ik.

Wij verwachten in april ons eerste kindje, nu willen we toch de optie voor kraamzorg nog achter de hand houden en hadden we eens geïnformeerd. Nu vragen die aanslagbiljet belasting van beide partners , vind niet dat ze daar zaken mee hebben, is dat een normale praktijk? We hebben met ons gemiddeld inkomen toch geen recht op verlaagd tarief vermoed ik.
Wat maakt dat in godsnaam uit. Worst case betaal je de volle pot (zoals als je niets zou indienen als inkomstentarief), best case bespaar je wat.

Voor de crèche ga je het waarschijnlijk ook moeten indienen trouwens.

Uw inkomsten bepalen simpelweg het tarief.
Bovenstaande attest is normaal wat ze nodig hebben want die trekt vanzelf uw belastbare inkomsten uit de databank van FOD Financiën en genereert een officieel attest.

Terug
Bovenaan