Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Zijn er hier aanraders voor familiehotels? Genre club med. Die zijn quasi allemaal al uitverkocht voor de paasvakantie of het is in verweggistan. Een vlucht van 10u met 2 jonge kinderen, daar hebben we geen bal goesting in.

Dus liefst een hotel dat niet te ver is en dat ook een kinderopvang heeft ter plaatse zodat de mama en papa ook wat Q time kunnen hebben.
intersoc

Zijn er hier aanraders voor familiehotels? Genre club med. Die zijn quasi allemaal al uitverkocht voor de paasvakantie of het is in verweggistan. Een vlucht van 10u met 2 jonge kinderen, daar hebben we geen bal goesting in.

Dus liefst een hotel dat niet te ver is en dat ook een kinderopvang heeft ter plaatse zodat de mama en papa ook wat Q time kunnen hebben.
Iberostar, maar hou u vast voor de prijzen...

Wat ik me altijd afvraag: vragen kinderen erom om zo'n drukke agenda te hebben? Ik ben zelf ook helemaal "omgekeerd" opgevoed, mijn ouders stimuleerden dat niet echt dus ik had eigenlijk geen noemenswaardige hobby, buiten even tekenles tot ik een paar keer teveel liet weten dat ik liever thuis wou blijven om met Lego te spelen :unsure: Mijn moeder en later ook mijn vader waren veel thuis, en ik heb dan ook helemaal niet het idee dat ik veel gemist heb. Nuja, een sport zou ik mijn dochter graag laten doen, maar die én én én lijkt me een hoop stress en lopen terwijl kinderen zich ook wel eens mogen "vervelen".

De onze worden ook niet verplicht van iets te doen. Alleen als ze dat zelf aangeven. De oudste doet zijn karate (en doet dat goed), de jongste wil gewoon thuis bij ons zijn, en die gaan we dus niet pushen om iets te gaan doen tegen zijn zin. Ze zullen het zelf wel aangeven als ze iets willen doen/niet leuk vinden. Ik ben zelf ook hobbyloos opgegroeid. Ik had mijn computerhobby en lego en dat was voor mij meer dan genoeg.

Vandaag last-minute naar de Grote Sinterklaasshow geweest in het Sportpaleis. Dochter helemaal in de wolken. Helaas geen meet & greet kunnen verzegelen met Julia van K3, maar dan proberen we volgende keer dan maar.

Vraagje de jongste 2 bijna 3 jaar ligt heel rustig in bed , maar ze ligt wakker ipv te slapen zelf 2-3 uur nadat ze in bed is gelegd (19:30 ik bed en slaapt ze soms pas in 22:30 en raakt dan natuurlijk moeilijk uit bed sochtends voor school )

Ze doet nog een middagdutje van 1 uur, want dat heeft ze wel nog nodig.(Als je in de namiddag een autorit doet, valt ze direct in slaap).

Nog iemand voorgehad?
Als ik het opzoek op Google
Ik lees veel van kindjes die angst hebben en wenen etc. Maar die van ons is aant chillen en stil 😅

Vraagje de jongste 2 bijna 3 jaar ligt heel rustig in bed , maar ze ligt wakker ipv te slapen zelf 2-3 uur nadat ze in bed is gelegd (19:30 ik bed en slaapt ze soms pas in 22:30 en raakt dan natuurlijk moeilijk uit bed sochtends voor school )

Ze doet nog een middagdutje van 1 uur, want dat heeft ze wel nog nodig.(Als je in de namiddag een autorit doet, valt ze direct in slaap).

Nog iemand voorgehad?
Als ik het opzoek op Google
Ik lees veel van kindjes die angst hebben en wenen etc. Maar die van ons is aant chillen en stil 😅
Die van ons heeft dat ook een tijd gedaan. Soms gewoon zingen of wat vertellen en uren later pas slapen. Gaat wel over.

De slaaptrainer werkt wel naar behoren. De eerste ochtend deed ze nog alsof ze pipi moest doen, maar dat was om ons te testen :unsure: . Sindsdien, buiten het ziek zijn, blijft ze mooi liggen tot het lampje geel is. Dan roept ze trots dat ze mag opstaan.bij haar poppen heeft ze het ook al voorgedaan. Toen was haar Bumba knuffel de wekker en zei ze dat de poppen moest blijven liggen tot het geel werd :laugh:

Onze dochter (8 jaar) gaat om 19u30 slapen. Maar ze ligt dan telkens nog te lezen tot 21u30. Ze heeft problemen met inslapen en is totaal niet moe om te gaan slapen.

Iemand tips? Steken we ze er te vroeg in?

Onze dochter (8 jaar) gaat om 19u30 slapen. Maar ze ligt dan telkens nog te lezen tot 21u30. Ze heeft problemen met inslapen en is totaal niet moe om te gaan slapen.

Ieder kind is anders zeker. Maar in vergelijking, onze 8-jarige gaat pas om 21u naar boven en leest dan nog tot 21u30. In het weekend/vakantie mag het zelf iets later zijn. Is ook een kind dat minder slaap nodig heeft. De 5-jarige gaat om 20u slapen. Hangt ook af wanneer ze moeten opstaan natuurlijk, hier kunnen ze elke schooldag slapen tot 7u30.

19u30 zou zelfs niet haalbaar zijn hier. Op bv. dinsdag is die pas rond 20u terug van zijn sport en moet dan nog douchen, etc.

Het lijkt me vroeg, maar goed het is ook niet slecht om kalm te lezen natuurlijk. De vraag is vooral of ze 's morgens uit haar bed kan.

Het lijkt me vroeg, maar goed het is ook niet slecht om kalm te lezen natuurlijk. De vraag is vooral of ze 's morgens uit haar bed kan.
Wij staan op om 6u45-7u. Zij geraakt eruit tegen 7u20.

Ze ziet er overdag soms heel moe uit. Ik zal ze eens wat langer ophouden en zien of ze dan makkelijker inslaapt als ze er wat later in zit.

Hier gaan ze allemaal naar hun bed tussen 20h en 20h30

De 5 jarige haalt de laatste tijd 20h niet en valt in slaap in de zetel. Het probleem is dat zijn om 5h30 dan klaar wakker is en niet meer wilt slapen.

De 7 jarige gaat zijn bed en kan nog wat ronddraaien, water drinken, knuffels goed zetten, maar valt redelijk snel in slaap. wordt meestal wakker tussen 6 en 6h30. Meestal door het lawaai van de andere die al wakker zijn

De 9 jarige speelt nog met zijn knuffels tot hij in slaap valt, kan dus pas 21h30 zijn als hij effectief slaapt. Wordt soms wakker tussen 5h en half 6. Hij staat dan op om te kunnen gamen/schermtijd. Zit een slot op zijn gsm via familylink, gsm verstopt enz... Heeft geen enkele zin, komt dan onze gsm halen, of de ipad van zijn broer, of komt ons wakker maken. Uit ellende dat opgegeven, zodat wij nog slaap hebben. Is door de dag ook zeer ambetant doordat hij moe is.

De 11 jarige is de puber in wording, pas tegen 21h in zijn bed (kan nog gamen met zijn vrienden) en in vergelijking met de rest pas laat uit zijn bed (7h30), heeft nog lang geduurd, hoop dat de rest zijn voorbeeld snel zal volgen.

De kanttekening hierbij is dat zij allemaal thuisonderwijs krijgen en geen uur hebben om op te staan.

Onze 3-jarige ligt in bed tussen half 8 en 8. Slapen is nog wat onregelmatig, maar kort door de bocht heen is ze wakker tussen 6 en 7. Afgelopen weekend was het wel telkens 8. Eén keer 9 uur, maar toen was ze wel wakker geweest van half 2 tot half 3.

Die van 12 (bijna 13) ligt erin rond 21 uur. En op zn pubers is die in de week amper uit bed te krijgen en in het weekend is die om half 7 ofzo al met zn tablet in de zetel aan het liggen :biglaugh:

Hier net na 3 maand verlof terug begonnen met het werk. Was wel echt genieten die eerste weken met de baby.

Vanaf januari hebben we 2 dagen per week plek in de creche, en pas vanaf november 2026 fulltime. Volgende week wel al eens een halve wen-dag. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen, en heb zelf ook wel beetje een bang hartje om die kleine spruit daar zo ineens achter te laten

Na talloze sociale media reacties te hebben gezien waarin leraars zeiden dat kinderen met lege brooddozen niet bestaan had ik dat weggeklasseerd in mijn hoofd... Vandaag kwam mijn vrouw te weten op haar school dat er een aparte 'geheime' locker was met voeding voor kids met een problematische situatie thuis, die krijgen op sommige dagen gewoon zelfs geen brooddoos mee. Wtf.

Na talloze sociale media reacties te hebben gezien waarin leraars zeiden dat kinderen met lege brooddozen niet bestaan had ik dat weggeklasseerd in mijn hoofd... Vandaag kwam mijn vrouw te weten op haar school dat er een aparte 'geheime' locker was met voeding voor kids met een problematische situatie thuis, die krijgen op sommige dagen gewoon zelfs geen brooddoos mee. Wtf.
Het stapje daarboven was een tijdje geleden ook een wtf voor mij (lager onderwijs): koude fritten van de dag er voor, koude pizza van de dag er voor, ... niet per uitzonderlijk maar systematisch wekelijks :woohoo:

Triest imo, maar wel beter dan niets

Het stapje daarboven was een tijdje geleden ook een wtf voor mij (lager onderwijs): koude fritten van de dag er voor, koude pizza van de dag er voor, ... niet per uitzonderlijk maar systematisch wekelijks :woohoo:

Triest imo, maar wel beter dan niets
Je moet volgens mij ook niet ver zoeken naar kinderen die minder ideaal opgroeien. Hier in de straat woont een gezin uit Ecuador, mijn vrouw kent de grootmoeder van dat gezin vrij goed en het jongste kleinkind gaat naar dezelfde school als mijn dochter. De zoon heeft met zijn vrouw twee kinderen, de oudste zit al in het buitengewoon onderwijs en de jongste is 4 maar loopt op zowat elk vlak achter. Krijgen op school te horen dat ze er Nederlands tegen moeten praten want hij kan gewoon niet mee. Maar dat kind wordt voornamelijk voor een scherm gezet of meegesleurd met de moeder naar haar sociale activiteiten, alles in het Spaans want zij kan ook amper Nederlands. De man is hier geboren maar spreekt ook liever Spaans in plaats van dat hij tegen dat mannetje Nederlands zou spreken.

Blijkt nu, de vader, de zoon van de vrouw die mijn vrouw kent, is spoorloos. Lees: hij is "naar de winkel" gegaan en nooit meer thuisgekomen, heeft zijn gezin dus gewoon laten zitten. Dan komt mijn vrouw hem dus tegen op straat met zijn grootmoeder, die hem op woensdag ophaalt van school, en vertelt dat kind dat hij honger heeft want die dag nog niets gegeten...

Terug
Bovenaan