Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wat ik me altijd afvraag: vragen kinderen erom om zo'n drukke agenda te hebben? Ik ben zelf ook helemaal "omgekeerd" opgevoed, mijn ouders stimuleerden dat niet echt dus ik had eigenlijk geen noemenswaardige hobby, buiten even tekenles tot ik een paar keer teveel liet weten dat ik liever thuis wou blijven om met Lego te spelen :unsure: Mijn moeder en later ook mijn vader waren veel thuis, en ik heb dan ook helemaal niet het idee dat ik veel gemist heb. Nuja, een sport zou ik mijn dochter graag laten doen, maar die én én én lijkt me een hoop stress en lopen terwijl kinderen zich ook wel eens mogen "vervelen".
Ik ben ook opgevoed zonder enige stimulans om iets van hobby of sport te doen.

De hobby's van de kinderen zijn gegroeid uit stimulans van ons + 'papa, vriendin x uit mijn klas gaat naar de KSA, mag ik ook?'
Zoon geeft nu al 3 weken aan dat hij de tekenles niet meer ziet zitten. Al ligt dat voor een groot deel aan de leerkracht. We gaan er dan ook gewoon mee stoppen. Ze mogen van ons alles proberen.

Mijn ouders hebben mij tot 18 jaar exact 0 keer gevoerd.

Ik heb de indruk, cfr. mijn eerdere opmerking naar @Mr.Anderson toe, dat het ook wel meer en meer het geval is dat kinderen meerdere activiteiten doen en al van vrij jong.
Zoals Sylverscythe zegt, mijn zoon is 5 jaar, ik laat die nergens alleen naartoe gaan.

Bovendien is een training meevolgen voor mij absoluut geen straf. Ze zetten zich allebei elke training 100% in en genieten er ook van. Het is heel fijn om daar als vader te kunnen bij zijn.

Vrijdag wordt de oudste 4, wtf man.

Ik heb het daar oprecht heel moeilijk mee. Precies gisteren toen ik als een halve zot ging gaan googlen en dit topic doorlezen enkele weken voor mijn vriendin ging bevallen.

Gisterenavond in bed was ik vrij emotioneel na het tweede verjaardagsfeestje van onze dochter. Je ziet uwe kleine zo enorm graag en dan knipper je twee keer met je ogen en merk je dat je eigenlijk al sinds de geboorte aan een rotvaart aan het gaan bent. Één van de meest onnozele dingen aan het ouderschap vind ik hoe snel ik in clichés verval. Nu is het niet anders, 'de dagen zijn lang maar de jaren zijn kort'.

Terwijl het in België eerder een zij-gedachte is, maar men dan wel 10 jaar gestresseerd loopt wegens 5 keer per week chauffeur spelen, en blijkbaar soms zelfs uren zitten wachten bij trainingen en dergelijke.
Dat wachten bij trainingen/hobbys is voor mij het moment om zelf te sporten.

Oudste zoon is 2 keer per week 2h weg voor zijn hobby en de afstand is te lang om op en af te rijden. Ik neem van dat moment gebruik om te gaan lopen.

Bij ons is de situatie nu wel anders door thuisonderwijs en we hen zo veel mogelijk naar activiteiten laten gaan.

Nummer 2 is er :love:
Vlotte bevalling, 19u30 binnengegaan en om 00:50 was hij er. Gelukkig voor mijn vrouw ook geen herstelwerken nodig na de bevalling, zal ook wel schelen in de revalidatie :unsure:

Onze dochter (3) heeft ook al kennisgemaakt, dat zal nog wat moeten groeien :p ze is gaan lopen met zijn knuffel (waar ze al twee jaar niet naar gekeken had) met de boodschap "dat is MIJN beer".

Soit, komt op termijn wel goed 🤷‍♂️

Aaaaah - jaloerse kleuters, de max :laugh:

Wacht tot ze ruzie maken over wie het plasticje van papa zijn rietje van het appelsapje in de vuilbak mag gooien. VORIGE KEER WAS HET OOK XXX. (dat is dan 3 weken ervoor ooit eens geweest)

Aaaaah - jaloerse kleuters, de max :laugh:

Wacht tot ze ruzie maken over wie het plasticje van papa zijn rietje van het appelsapje in de vuilbak mag gooien. VORIGE KEER WAS HET OOK XXX. (dat is dan 3 weken ervoor ooit eens geweest)
:rofl: ik weet nog dat wij vroeger een beurtrol hadden voor wie op de knopjes van de lift mocht drukken als we in het apartement aan zee waren. x mag de lift roepen wanneer we naar beneden gaan, y mag de lift roepen wanneer we naar boven gaan, en z mag in de lift op het knopje van de juiste vloer duwen.
En godverdomme z mocht 2x zoveel op een knopje duwen als x en y natuurlijk, maar ik herinner me niet of we dat toen beseften.

:rofl: ik weet nog dat wij vroeger een beurtrol hadden voor wie op de knopjes van de lift mocht drukken als we in het apartement aan zee waren. x mag de lift roepen wanneer we naar beneden gaan, y mag de lift roepen wanneer we naar boven gaan, en z mag in de lift op het knopje van de juiste vloer duwen.
En godverdomme z mocht 2x zoveel op een knopje duwen als x en y natuurlijk, maar ik herinner me niet of we dat toen beseften.

Hier is er zelfs een beurtrol voor het rode telefoontje aan te raken als we naar moeke en vake bellen (om op te hangen dus...)

Iemand met kennis van gameconsoles en die zijn licht kan laten schijnen over aanraders voor een console voor een 8 jarige. Mijn voorkeur gaat uit naar een nintendo switch maar daar heb je zo veel keuze in dat ik het bos door de bomen niet meer zie.

Iemand met kennis van gameconsoles en die zijn licht kan laten schijnen over aanraders voor een console voor een 8 jarige. Mijn voorkeur gaat uit naar een nintendo switch maar daar heb je zo veel keuze in dat ik het bos door de bomen niet meer zie.
Switch, al spelen ze hier veel meer op de ipad en ligt de switch hier vooral stof te verzamelen. Dus geen switch 2 tot ze er zelf om vragen of ik er zelf goesting in zou hebben. En voor PS5 of Xbox zijn hun handjes te klein imo

Kakmageddon deze nacht.

De jongste al een paar dagen diarree, maar niks onoverkomelijks. De oudste ook van maandagochtend, maar slaapt gelukkig nog met een pamper.

Afgelopen nacht: De oudste iets voor 1u uit bed met volle pamper, rond 4u opnieuw (dank je @Coolguy voor het opstaan en het veegwerk) en ben ik bij haar in bed gaan liggen om haar gerust te stellen. 4u30 zit ze weer op het toilet en weer naar bed, valt ze in slaap en denk ik aan vertrekken, hoor ik rond 5u de kleinste. Die ook frisse billen en een verse pamper gegeven om daarna weer in mijn eigen bed te kruipen. Staat de oudste er weer iets voor 6u omdat ze naar het toilet moet. Weer naar bed gestuurd. Dan rond 7u aan de dag begonnen, oudste aangekleed, kleinste uit bed gehaald en aangekleed. Drinkt meneer rustig zijn fles leeg, om nog geen 5 minuten na de laatste slok, alles weer over te geven (wat niet van zijn gewoonte is). Gelukkig komt de kuisvrouw vandaag.

Ik heb helemaal geen fut vandaag, hoe zou dat toch komen...

Onze dochter (3) heeft impetigo/krentenbaard. Naar de dokter geweest en een antibioticum voorgeschreven (Staphycid).
Ik krijg het met geen stokken door haar keel geduwd :( En tbh, ik kan ze geen ongelijk geven, het is een afschuwelijk bitter goedje waarvan ik zelf nog een uur nasmaak heb gehad ondanks dat ik maar eens gewoon een tongpuntje geproefd heb..
In theorie ook te nemen 1 uur voor of 2 uur na de maaltijd zonder iets om de smaak weg te pakken.

Morgen toch maar eens bellen naar de dokter dat het niet gaat lukken op die manier. Zelfs 4ml verdund in 150ml melk is nog duidelijk te smaken, echt dégoutant gewoon.

Onze dochter (3) heeft impetigo/krentenbaard. Naar de dokter geweest en een antibioticum voorgeschreven (Staphycid).
Ik krijg het met geen stokken door haar keel geduwd :( En tbh, ik kan ze geen ongelijk geven, het is een afschuwelijk bitter goedje waarvan ik zelf nog een uur nasmaak heb gehad ondanks dat ik maar eens gewoon een tongpuntje geproefd heb..
In theorie ook te nemen 1 uur voor of 2 uur na de maaltijd zonder iets om de smaak weg te pakken.

Morgen toch maar eens bellen naar de dokter dat het niet gaat lukken op die manier. Zelfs 4ml verdund in 150ml melk is nog duidelijk te smaken, echt dégoutant gewoon.
Hier bij krentenbaard een zalf voorgeschreven gekregen. Hielp heel goed.

Welke toeren wij soms uitgehaald hebben om medicatie of oogdruppels toe te dienen, amai. Altijd in het achterhoofd gehouden: 't is om ze te helpen.

Valt niet te verzinnen. Kapstoksymbooltje is een watermeloen bij ons, op knutseldag mocht dit op een groot blad van 1m op 1m worden getekend en gekleurd. En met dit kunstwerk wandelden we ook van school naar huis. Of de UPS chauffeur oorspronkelijk uit Gaza kwam weet ik niet maar hij keek toch raar toen we hem passeerde.

Dochter zingt regelmatig een liedje voor het spiekpietje dat we hier elke avond opnieuw verstoppen. Zo verdomd vertederend. Het pikt toch dat ze zo snel groot worden. In mijn meest melancholische bui beeld ik me haar als volwassene in terwijl ik de winter van mijn leven in ga en besef dat ik ooit de wereld ga verlaten en niet meer ga weten wat er voor haar nog volgt. Enfin, the circle of life natuurlijk, én een reden te meer om dit soort momenten extra hard te koesteren.

't Gaat de laatste keer Sinterklaas zijn voor m'n dochter. Zo'n zalige periode. 🥲

Ik ben mijn mysterieuze piet-actie aan het inplannen. Vorig jaar afgesproken met mijn vrouw. Zij zat met de kinderen op een donderdagavond naar Dag Sinterklaas te kijken terwijl ik gaan douchen was. Ik ben via de voordeur naar buiten geslopen, dan via de tuin de achterdeur opengeslaan en een hele zak piknikken de keuken ingegooid. Dat allemaal in m'n boxershortje en blote voeten zodat ik direct kon rennen naar de voorkant van 't huis, voordeur voorzichtig terug dicht, naar boven, short af en douche binnen.

Ik stond 20 seconden onder de douche wanneer mijn dochter de badkamerdeur openvlamde 'PAPAAAAAA, ER IS IETS GEBEEEEEEEURD!!'

Natuurlijk viel ik compleet uit de lucht en ik ben mee gaan kijken. Alibi confirmed. De magie daarrond. Zalig!

Die van ons (inclusief mezelf) is helaas ziek. Nochtans was het een weekend vol Sinterklaas, maar het zal niks worden. Vandaag op school al moeten missen, morgen zouden we naar het Sintpaleis (Alden Biesen) gaan en zondag in de zaal en bij mijn ouders, maar ik vrees dat het allemaal niks gaat worden. Vooral bij mijn ouders vind ik het ergste, want mijn moeder wordt dinsdag geopereerd (zware operatie) en daarom wouden we dit weekend bij hun al vieren, maar die mag absoluut niet ziek worden, dus waarschijnlijk gaan we daar wegblijven, tenzij ze echt al beter gaat zijn.

Zijn er hier aanraders voor familiehotels? Genre club med. Die zijn quasi allemaal al uitverkocht voor de paasvakantie of het is in verweggistan. Een vlucht van 10u met 2 jonge kinderen, daar hebben we geen bal goesting in.

Dus liefst een hotel dat niet te ver is en dat ook een kinderopvang heeft ter plaatse zodat de mama en papa ook wat Q time kunnen hebben.

Terug
Bovenaan