Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De meer creatieve mama's stellen vaak iets voor en dit keer gaat het om houten poppetjes die de kinderen beschilderen en een kind mag dan ook nog de juf schilderen. We geven zelf ook nog bons van een ijsjessalon af aan de juffen van de opvang.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat dit in "onze tijd" zo veel werd gedaan.
Er is inderdaad een groepswhatsapp gestart met alle ouders met kinderen van hetzelfde geboortejaar. In totaal 46 kinderen, maar het valt daar gelukkig wel mee van berichten die binnenstromen. Ook handig te weten welke kinderen naar welk kampje gaan bijvoorbeeld.Hebben jullie een soort van whatsapp of iets om met de andere ouders te communiceren ?
Bij ons is er 0 communicatie tussen de ouders, buiten de paar die je kent via je kind. Ook met de leerkrachten niet buiten het jaarlijks oudercontact (met leerkrachten heb je daar in theorie wel smartschool, al heb ik dat zelf nog nooit gebruikt).
Nee ik denk inderdaad niet dat dat in ‘onze tijd’ (ik ben 36) werd gedaan. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat nu eigenlijk ook niet echt nodig. Maar er is toch een zekere ‘groepsdruk’ en je wil niet dat uw kind de enige is die niks geeft. En eigenlijk geven we aan de onthaalmoeder en -vader ook wel iets met moeder- en vaderdag dus ben ik maar gestopt in de bloemenwinkel en heb ik de juf een zonnebloem in pot gekocht.De meer creatieve mama's stellen vaak iets voor en dit keer gaat het om houten poppetjes die de kinderen beschilderen en een kind mag dan ook nog de juf schilderen. We geven zelf ook nog bons van een ijsjessalon af aan de juffen van de opvang.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat dit in "onze tijd" zo veel werd gedaan.
Hier ook geen Whatsappgroep. Ik ben daar ergens wel blij om. Als ik zie wat er aan de schoolpoort staat, hoeft dat niet direct. Wel weer contact via Smartschool en dat hangt wat van leerkracht tot leerkracht af hoe vlot dat verloopt.Hebben jullie een soort van whatsapp of iets om met de andere ouders te communiceren ?
Bij ons is er 0 communicatie tussen de ouders, buiten de paar die je kent via je kind. Ook met de leerkrachten niet buiten het jaarlijks oudercontact (met leerkrachten heb je daar in theorie wel smartschool, al heb ik dat zelf nog nooit gebruikt).
Nee ik denk inderdaad niet dat dat in ‘onze tijd’ (ik ben 36) werd gedaan.
Bij ons (freinetschool) wordt dat actief gestimuleerd, gewoon al omdat we met de ouders zelf ook activiteiten organiseren (na de schooluren).Hebben jullie een soort van whatsapp of iets om met de andere ouders te communiceren ?
Deze is een moeilijke om niet in het "uit de context getrokken" topic te zetten.Kermis in't dorp. Dochter heeft eindelijk door wat de flosh is en dat ze dan nog een ritje mag doen. Enkel dat ding weer af geven was moeilijker.![]()
I know, maar voor je dat doet, ze deed er eerst een volleybalsmash-beweging naar ipv te pakken, dat zou niet goed aankomen op de flosh die jij bedoelt.Deze is een moeilijke om niet in het "uit de context getrokken" topic te zetten.
Die van ons was er vies van. Die wou ze weggooien toen hem ze de eerste keer te pakken had.Kermis in't dorp. Dochter heeft eindelijk door wat de flosh is en dat ze dan nog een ritje mag doen. Enkel dat ding weer af geven was moeilijker.![]()
Kopen of voorzien jullie iets voor de juf?
Mijn man zette ons zoontje deze ochtend af op school en zag al veel kinderen met geschenkjes toekomen. Ook gisteren zag ik al een juf met een aantal zakjes waaronder eentje van Leonidas naar huis vertrekken.
Ik wou samen met ons zoontje koekjes bakken om maandag af te geven aan de juf maar het ziet er niet naar uit dat we tijd gaan hebben dit weekend.
20 na 12 hier. Ik kan zo al terug mijn fiets op. Maar 11h slaat wel alles.De eerste laatste schooldag. "Beste ouders, vergeet niet dat vandaag de bel om 11u zal gaan." Echt serieus de moeite is dat nu toch ook niet.
De onze is nog jong genoeg om een dutje te doen op de middag, al is ze dan ook gewoon terug wakker op het heetste van de dag. Een schelp met water in de schaduw zetten en daar gaan bijzitten was tot hiertoe een goed idee.20 na 12 hier. Ik kan zo al terug mijn fiets op. Maar 11h slaat wel alles.
Wat doen jullie bij dit warme/hete weer met de kinderen?