Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

den oudste van 11 jaar vraagt dat hier ook nog
En doe je dat?

Als oudste kind (uit gezin van 3) deden mijn ouders heel snel niks meer van zo'n dingen, want ik was te groot en te zwaar. En ik heb daar echt veel verdriet van gehad als kind. Dus hier ga ik dat wel blijven proberen te doen, al is misschien het op andere manieren.

En doe je dat?

Als oudste kind (uit gezin van 3) deden mijn ouders heel snel niks meer van zo'n dingen, want ik was te groot en te zwaar. En ik heb daar echt veel verdriet van gehad als kind. Dus hier ga ik dat wel blijven proberen te doen, al is misschien het op andere manieren.
Een hijskraan installeren naast het bed.

En doe je dat?

Ja en het gaat niet meer zo vlot als vroeger. Veel hangt wel af hoeveel energie ik nog over heb als hij gaat slapen. De laatste tijd is hij ook al boven als hij moet gaan slapen.

Resultaat Vlaamse toetsen mogen inkijken op het oudercontact. Onze oudste zit in het 4de leerjaar in de A groep voor Wiskunde :love:

Ergens gefaald met onze opvoeding vrees ik, de dochter zwanger naar school moeten brengen :cry:

Nu mama een dikke buik heeft wou ze persé ook met de pop onder haar kleed naar school 😅

Dochter (3de leerjaar) vandaag voor de 1ste keer naar Pennenzakkenrock. Ik heb ze toch maar met een klein hartje afgezet op school 🙈. Zijzelf wel super enthousiast en ze zag het helemaal zitten. Ik ga toch blij zijn als het 16u is 😄

Onze dochter is nu al 3 maand op en af aan het hoesten en last van een verstopte neus. Uiteindelijk bij NKO gegaan in het ziekenhuis.
Mogelijks vergrote neus en keelamandelen. Ze gingen ons een voorschrift geven voor een spray om te zien of dat helpt. Ondertussen een week verder en nog niets op haar ID, die zijn dat dus vergeten >_>

Als dat niet helpt of het komt het gewoon terug als we stoppen met de spray is de enige echte optie een operatie om de amandelen te verwijderen.
We denken hier wel aan omdat ze nu 4 jaar en een maand is en nog altijd niet kan doorslapen waarbij die amandelen dus de oorzaak kunnen zijn.

Nu goed, zonder deftige spray is het ook moeilijk om te zeggen of er een alternatie is.

Was bij die van ons juist hetzelfde. Van die spray moet je niet echt iets verwachten (hier deed dat 0,0). 1ste week na de operatie is hell, maar als je ze nadien fluisterstil hoort slapen in plaats van een opstijgend vliegtuig weet je wel dat je de goede keuze gemaakt hebt. succes alvast.

Heeft iemand hier nog een Isofix basis voor het oudere Doona autostoel model(dus niet de I of X) en die dat eventueel verkoopt?

Je kan dat nergens nog kopen, maar voor de autov an grootouders zouden we een tweede en derde wel kunnen gebruiken?

Wat gaan jullie zoal doen met jullie koters op maandag? Hier gaat ze nog gewoon een half dagje en weet ze meteen bij wie ze volgend jaar zit. Het zou een warme dag worden wat sowieso al niet ideaal is met kleine kinderen buiten, dus dat is niet zo heel erg.

Laatst bewerkt:
Wat gaan jullie zoal doen met jullie koters op maandag? Hier gaat ze nog gewoon een half dagje en weer ze meteen bij wie ze volgend jaar zit. Het zou een warme dag worden wat sowieso al niet ideaal is met kleine kinderen buiten dus dat is niet zo heel erg.
Hier is het om 11u gedaan, met opvang tot 12u. Alles is voor de rest al geregeld, zoals info voor volgend jaar. Dusja, ik zal ze een halve dag entertainen.

Wat gaan jullie zoal doen met jullie koters op maandag? Hier gaat ze nog gewoon een half dagje en weet ze meteen bij wie ze volgend jaar zit. Het zou een warme dag worden wat sowieso al niet ideaal is met kleine kinderen buiten dus dat is niet zo heel erg.
Ik denk dat ik er een uitstapje mee ga doen. Ik wou naar het Prinsenpark van Retie gaan omdat ze daar een zomerbar hebben met lekkere lokale biertjes, maar maandag is die helaas niet open. Dus iets anders zoeken, een brasserie met speeltuin ofzo. Eerst wat wandelen, dan pintelieren.

Kopen of voorzien jullie iets voor de juf?

Mijn man zette ons zoontje deze ochtend af op school en zag al veel kinderen met geschenkjes toekomen. Ook gisteren zag ik al een juf met een aantal zakjes waaronder eentje van Leonidas naar huis vertrekken.
Ik wou samen met ons zoontje koekjes bakken om maandag af te geven aan de juf maar het ziet er niet naar uit dat we tijd gaan hebben dit weekend.

Mijn man zette ons zoontje deze ochtend af op school en zag al veel kinderen met geschenkjes toekomen. Ook gisteren zag ik al een juf met een aantal zakjes waaronder eentje van Leonidas naar huis vertrekken.
Ik wou samen met ons zoontje koekjes bakken om maandag af te geven aan de juf maar het ziet er niet naar uit dat we tijd gaan hebben dit weekend.
Hier iets met heel de klas gegeven en zoontje nog wat tekeningen apart gegeven.

Dochter heeft voor de juf en de zorgjuf een tekening gemaakt. Verder hebben we iets soortgelijks als dit ineen gebokst, wat folie erover en een strik. Kost hoop en al € 5-6 en is origineler dan de zoveelste doos Mercikes.

Whats-App-Image-2025-06-21-at-11-02-28-9b7d720b.jpg

De meer creatieve mama's stellen vaak iets voor en dit keer gaat het om houten poppetjes die de kinderen beschilderen en een kind mag dan ook nog de juf schilderen. We geven zelf ook nog bons van een ijsjessalon af aan de juffen van de opvang.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat dit in "onze tijd" zo veel werd gedaan.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat dit in "onze tijd" zo veel werd gedaan.
Ik ook niet, ik heb volgens mij nooit als kind iets meegenomen en denk niet dat mijn ouders dat apart deden. Ik had er ook helemaal niet aan gedacht eerlijk gezegd, misschien wel doen op maandag.

De juf van mijn dochter geeft haar eerste jaar les, en doet dat IMO goed. Ze kan kennelijk op de school blijven en mijn dochter zit volgend jaar ook bij haar, wat een meevaller is.

Wij doen met de klas samen iets geven. Mijn ouders wisten me te vertellen dat ze vroeger gingen uiteten met de ouders en de juffrouw van onze klas.

Terug
Bovenaan