Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Begint al maar te zoeken naar ne maat om the date scène van Bad Boys 2 mee te oefenen.

Of Xander De Rycke zijn stukje over schoonzonen (Stef)

Oefenen in de spiegel op de ik maak u kapot blik als ge in de buurt komt van de dochter. En wat flexen met de spieren als ge de jongens tegenkomt.
Mijn zoon heeft een lief in 't 2de kleuter. Goe bezig kameraad.

Mijn vrouw heeft schrik dat ik anders zal piepen als ons dochter zal thuiskomen met een vriendje. Dikke zever. Vanaf ze 24 jaar oud is en die kerel heeft 15 bokslessen met mij overleefd mogen ze hier in 't dorp ook wel eens naar een fuif gaan tot 00u30 hoor.

Mijn zoon heeft een lief in 't 2de kleuter. Goe bezig kameraad.

Mijn vrouw heeft schrik dat ik anders zal piepen als ons dochter zal thuiskomen met een vriendje. Dikke zever. Vanaf ze 24 jaar oud is en die kerel heeft 15 bokslessen met mij overleefd mogen ze hier in 't dorp ook wel eens naar een fuif gaan tot 00u30 hoor.
Kracht ist laatste dat ge verliest zeker hé, als ge ouder wordt?

Vandaag eerste keer schoolfeest, m'n dochter stoĂŻcijns zien staan op een podium (terwijl ze eigenlijk een dansje moest doen) deed toch iets met me, fiere papa :love:

Ons zoontje van 3 is vrijdag slecht van de glijbaan geland. Hij mankte wat maar sprong wel nog op de trampoline, deed normaal, ...
Vanochtend toch naar spoed geweest en blijkt dat er een botje in zijn voet gebroken is => 6 weken gips.

Iemand tips om de weekends door te komen qua activiteiten?

Ons zoontje van 3 is vrijdag slecht van de glijbaan geland. Hij mankte wat maar sprong wel nog op de trampoline, deed normaal, ...
Vanochtend toch naar spoed geweest en blijkt dat er een botje in zijn voet gebroken is => 6 weken gips.

6 weken is wel erg lang, hier zitten we met een 3-jarige met gebroken been en die moet er maar 4 weken in. Nu, al twee van de 4 weekends voorbij, tijdens de week gewoon naar school. Eerste weekend was hij nog wat timide door de pijnstillers en was de hoofdactiviteit wat neerzitten, maar ondertussen is hij weer levendig als voordien en speelt hij ook gewoon zoals daarvoor. Enige verschil is dat hij niet zelf rondloopt, maar kruipt en je terug een buggy nodig hebt op verplaatsing.

Hopelijk snel genezen en niet te veel pijn/last.

Hier is de 3-jarige zot van bouwen met magneetstenen en Duplo. Heb haar net een box KID K'nex gekocht en daar is op vakantie heel hard mee gespeeld (makkelijk te vinden op Vinted). Lezen en kleuren doet ze ook graag en ze speelt veel met huisjes (Bluey, mijn oude Playmobil) en met autootjes op een mat.

Hopelijk snel genezen en niet te veel pijn/last.

Hier is de 3-jarige zot van bouwen met magneetstenen en Duplo. Heb haar net een box KID K'nex gekocht en daar is op vakantie heel hard mee gespeeld (makkelijk te vinden op Vinted). Lezen en kleuren doet ze ook graag en ze speelt veel met huisjes (Bluey, mijn oude Playmobil) en met autootjes op een mat.
Ah, misschien is mijn oude Playmobil een goed idee!

Hij lijkt totaal geen pijn te hebben. Sinds vandaag een gips maar blijkbaar is die open aan de voorkant en dus vrij broos. Binnen 1 week moet hij terug en dan zou hij een ander gips krijgen.
Zowel ik als mijn vrouw hebben nog nooit iets gebroken, dus het is wat behelpen.

Meneertje heeft wel al door dat hij al sneller zijn zin kreeg vandaag :scream:

Vandaag inschrijving oudercontact gehad, dat is ook al klaarzitten wanneer die mail binnenkomt. Vorige keer was ik om 20u15 ingelogd om de afspraak te maken (kan vanaf 20u) en toen waren al bijna alle uren weg.
Nu zat ik om stipt 20u klaar en ik was nog niet bij de eersten.
Ben wel benieuwd. Volgend schooljaar gaat hij naar het eerste studiejaar. 🤩

Het wordt alleen maar erger hier met de "nee, mama moet het doen" fase. Als mijn vrouw in zicht is, is ze tegen mij nukkig, ambetant en gewoon stout.
Als ik er alleen mee ben poeslief en een aangenaam kind.

Om zot van te worden.. we kunnen nergens naartoe of ze wordt ambetant omdat ik durf van op een stoel te zitten of iets dergelijks, wat gewoon energie vreet (langs mijn kant).
Tegelijkertijd is het ook moeilijker en moeilijker voor mijn vrouw (die zwanger is) om met die energie om te kunnen gaan.

Hopelijk keert het snel 🤷‍♂️ ze is bijna drie, dus ze begrijpt wel al veel dingen als je ze uitlegt, maar dat papa ook leuk is blijft helaas niet hangen :p

Het wordt alleen maar erger hier met de "nee, mama moet het doen" fase. Als mijn vrouw in zicht is, is ze tegen mij nukkig, ambetant en gewoon stout.

Om zot van te worden.. we kunnen nergens naartoe of ze wordt ambetant omdat ik durf van op een stoel te zitten of iets dergelijks, wat gewoon energie vreet (langs mijn kant).
Tegelijkertijd is het ook moeilijker en moeilijker voor mijn vrouw (die zwanger is) om met die energie om te kunnen gaan.

Hopelijk keert het snel 🤷‍♂️ ze is bijna drie, dus ze begrijpt wel al veel dingen als je ze uitlegt, maar dat papa ook leuk is blijft helaas niet hangen :p
Dochter zit hier ook al zeer lang in een mama fase.
Mama moet alles doen en op sommige dagen moet ik er nog maar naar kijken of ze loopt al lastig. Ook enkel als we met beide ouders aanwezig zijn wel, als ik er alleen mee ben is het geen probleem. Zeer uitputtend voor zowel mij als de mama.

Als ik er eens een weekend ofzo alleen voor sta met de dochter is het daarna wel altijd veel beter. Dus misschien een tip om eens een weekend zonder vrouw en enkel met de dochter wat quality time door te brengen?

Hier is het nog steeds compleet andersom.

Wanneer papa in de buurt is, moet mama liefst gewoon weg, mijn vriendin mag ze zelfs niet uit bed halen.
Elke avond dezelfde vraag, wie gaat mij in bed steken? Ja vandaag mama he, gisteren heb ik het gedaan. "Jij dan papa?" Nee, mama...
Drama, tegenwerken, tanden niet willen poetsen, eigenlijk gewoon een reactie proberen uitlokken.

Geloof het of niet, ook niet gezellig voor mij, als favoriet dan.

Dochterlief lag gisteren om 19u in bed en is dan om 21u15 gestopt met babbelen en zingen tegen haar knuffels. En dan 's ochtends uit haar bed krijgen: "maar ik wil nog slaaaaapen".

Dochterlief lag gisteren om 19u in bed en is dan om 21u15 gestopt met babbelen en zingen tegen haar knuffels. En dan 's ochtends uit haar bed krijgen: "maar ik wil nog slaaaaapen".
Die van ons zingt en praat ook nog uren soms. Een ochtendmens is het sowieso niet, maar ze wilt wel altijd zo snel mogelijk uit bed. Alleen erna niet vooruit te branden.

Waarschijnlijk zijn er meerdere meningen maar hoe reageer je als ouder het best wanneer het kind zulke eisen stelt dat het mama of papa moet zijn die iets doet?

Als je daar steeds in meegaat loop je toch het risico dat het kind zomaar even alles gaat bepalen?

Waarschijnlijk zijn er meerdere meningen maar hoe reageer je als ouder het best wanneer het kind zulke eisen stelt dat het mama of papa moet zijn die iets doet?

Als je daar steeds in meegaat loop je toch het risico dat het kind zomaar even alles gaat bepalen?
Meh, mijn oudste zal ook altijd haar moeder verkiezen, voor alles. Ze is nu wel oud genoeg dat ze gewone zaken alleen kan doen. Maar ik heb me daar gewoon bij neergelegd. Je kan mensen niet dwingen in zo een zaken.

pick your fights zou ik zeggen, maar ook regelmaat proberen te houden en als je de strijd wilt aangaan: de gewenste ouder mag niet tussenkomen

Die fase is er hier nooit geweest, maar door het werk van mijn vrouw staan wij meestal alleen voor de kinderen. Door de dag de vrouw ik in de avond/weekends

Anderzijds mijn vrouw gaf borstvoeding, ik deed bijvoorbeeld altijd het badje. Geen idee of het een tip is om een bepaalde zorgactiviteit altijd (of toch zo goed als altijd) op te nemen. En indien het een keertje niet lukt in de mate van het mogelijke de kleine de leider van de activiteit te laten zijn.

Terug
Bovenaan