Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Onze zoon vanochtend uit zijn bed gehaald: bed vol kots en snot, slaapzak vol pis en kak. Snot ook al ingekoekt in zijn gezicht waardoor ik het er bijna moest afschuren. Kak was ook al opgedroogd tegen zijn billen. Topbegin van de dag! 🥳 En die geur die nog even bleef hangen…
hopelijk foto's van genomen om later te gebruiken tegen uw zoon als hij iets niet voor u doet.

Heb hier zo een filmpje van de gehoortest van bij zijn geboorte. Als de kleine hier zegt dat hij niets heeft gehoord als ik hem roep, duw ik dat filmke onder zijn neus als bewijs dat zijn oren wel goed werken!
Nieuwe topdag…

Zoontje om onbegrijpelijke reden wakker van 23u tot 1u. Wekker ging om 6u, kort nachtje.

En een uur geleden is hij met zijn hoofd tegen het tv kastje gevallen. Gigantisch blauwe bult op zijn voorhoofd. Ik voel mij de slechtste moeder ter wereld en extra emotioneel door slaapgebrek.

En het is nog niet eens middag 🥺
zoontje/mama ziekjes?

maar voor de volledigheid toch geen schade een het tv-kastje? Die dingen kunnen geld kosten...

en voor wat het waard is, elke ouder vindt zich op een bepaald moment de allerslechtste ouder ter wereld om dan te realiseren, komt allemaal goed!

3.5j verder en onze dochter slaapt nog altijd niet door en wordt meerdere keren per nacht wakker, meestal al schreeuwend. Zucht.
Courage! Het wordt hoe dan ook beter. Wij hebben ook jaren gesukkeld en er bleek geen licht aan het eind van de tunnel. Via een slaapcoach beginnen werken en daar hebben enkele tips het tij stilletjes aan doen keren.

Als je wilt, wil ik die eens opsommen en sturen via PM. Indien niet, geen probleem.

Of het advies van m'n schoonmoeder: 'dat zijn baby's hé, ge wist dat op voorhand'.
Of het advies van vrienden: 'ge moet durven van ze te laten wenen ook hé'.

Courage! Het wordt hoe dan ook beter. Wij hebben ook jaren gesukkeld en er bleek geen licht aan het eind van de tunnel. Via een slaapcoach beginnen werken en daar hebben enkele tips het tij stilletjes aan doen keren.

Als je wilt, wil ik die eens opsommen en sturen via PM. Indien niet, geen probleem.

Of het advies van m'n schoonmoeder: 'dat zijn baby's hé, ge wist dat op voorhand'.
Of het advies van vrienden: 'ge moet durven van ze te laten wenen ook hé'.
3.5 zou ik nu niet echt baby meer noemen. En neen, dat heeft niemand ons gezegd dat een kind van 3.5j nog geen enkele nacht zou doorslapen. Het was altijd: "ahja, na 6 maand tot een jaar betert dat wel.", "oh, wacht, tegen hun 2 slapen ze door en plotseling denkt ge, wth!?"

Ook het laten wenen hebben we geprobeerd, op verschillende manieren. De pediaters waren ook allemaal nutteloos tot nu toe. Alles gehoord van het is normaal tot ze zijn nog jong of laat ze eens wenen... Nutteloos dus.

De tips zijn welkom, maar alles wat we tot nu toe gehoord hebben van "experts" bleek niet te werken:

• x minuten laten wenen, kort bij gaan
  • Gans de nacht laten wenen (nooit echt kunnen doen want ze werd hysterischer en hysterischer tot overgeven toe)
  • er bij blijven en dan stap voor stap korter bij blijven
  • Routine
  • Bord met routine en sterretjes/smileys
  • ...

3.5 zou ik nu niet echt baby meer noemen. En neen, dat heeft niemand ons gezegd dat een kind van 3.5j nog geen enkele nacht zou doorslapen. Het was altijd: "ahja, na 6 maand tot een jaar betert dat wel.", "oh, wacht, tegen hun 2 slapen ze door en plotseling denkt ge, wth!?"

Ook het laten wenen hebben we geprobeerd, op verschillende manieren. De pediaters waren ook allemaal nutteloos tot nu toe. Alles gehoord van het is normaal tot ze zijn nog jong of laat ze eens wenen... Nutteloos dus.

De tips zijn welkom, maar alles wat we tot nu toe gehoord hebben van "experts" bleek niet te werken:

• Gans de nacht laten wenen (nooit echt kunnen doen want ze werd hysterischer en hysterischer tot overgeven toe)
  • Routine
  • ...
Ik dacht dat het duidelijk was dat het opgenoemde 'advies' van familie/vrienden ons ook geen meter verder heeft geholpen.
Ons oudste was 5 toen het begon te beteren.

• Routine
  • ...
ik ben pas onlangs kunnen stoppen met samen met de 4 jarige dochter te gaan inslapen en dan snachts nog een keer bij haar gaan liggen omdat ze wakker werd.

de truk dat heeft geholpen is om haar in een hoogslaper te leggen op haar vraag met de boodschap dat papa niet meer bij haar kan liggen als ze daar in gaat slapen.

nu wordt ik enkel wakker geschreeuwd om 6h als ze wilt opstaan, maar doordat het donker ze niet durft uit bed te komen.

De jongste hier heeft tot zijn 4 niet doorgeslapen. Ik had geen fut om maar dingen te blijven proberen met wisselend succes (als hij ziek werd was er altijd een herval) dus ik kroop er snachts, en savonds, bij tot hij weer sliep (ik vaak ook voor een tijdje en ls ik wakker werd terug naar mijn eigen bedje). Uiteindelijk is dat zo ook gebeterd. Na een tijdje merkte je dat het al wel eens lukte om even weg te gaan, zolang ik maar bleef babbelen tegen hem, etc
(Op reis was er dan weer nooit een probleem want dan sliep hij altijd met zijn broer op een kamer dus was echt wel duidelijk van iemand in de buurt te willen)

Zoon is 5 en slaapt ook niet door. Hij wordt wel niet wenend wakker maar staat gewoon zo goed als elke nacht wel een paar keer langs ons bed, soms om gewoon iets te vertellen, een kusje te geven of om er stiekem bij te kruipen.

Zoon en dochter 6 en 4 zijn ruzie aan het maken over wie op het onderste knopje van het koffiemachine mag duwen. Want het bovenste knopje is niet zo leuk om op te duwen...

Wat een zalige tijden toch voor die kinderen
Wij hebben de Sint aan huis laten komen, allerlei info doorgegeven op voorhand, en dat stond toch wel allemaal in zijn boek zeker.

Dat kind haar ogen toen die zotte Sint wist hoe haar juffrouw heet, hoe ze een enorm papa's kindje is, de naam van haar poes thuis, dat ze een beetje meer fruit mag eten, maar voor de rest wel een heel flink kind is..

Dit mag echt nog lang duren, ik geniet er echt van.
Ik zal wel blij zijn als ik die Sinterklaasmuziek uit mijn hoofd krijg.

Gisteren in Dag Sinterklaas heeft de Sint getoond hoe hij nu eigenlijk alle deuren openkrijgt, ook al zijn die gesloten.

Ik denk dat ik enthousiaster was dan de kinderen.

Onze oudste dochter is wat ziek, gisterenavond niet willen eten. Vannacht om 3:30 papaaaa ik heb honger. Ik dacht het simpel op te lossen met een banaan.

"Nee ik wil niet, ik wil broodje met avocado en eitjes" ok diva 💅🏻

Ik zal wel blij zijn als ik die Sinterklaasmuziek uit mijn hoofd krijg.
De onze kan nog niet veel spreken, maar 100 keer "dag sintelaas (sic), dag, dag" gaat al.
Onze oudste dochter is wat ziek, gisterenavond niet willen eten. Vannacht om 3:30 papaaaa ik heb honger. Ik dacht het simpel op te lossen met een banaan.

"Nee ik wil niet, ik wil broodje met avocado en eitjes" ok diva 💅🏻
Van die eetvoorkeuren word ik soms wel horendol. Gisteren gek op rijst en wortelen, dag erna lijkt dat voorschotelen een soort fundamentele belediging en moet het iets anders zijn.

Behalve de magic bullet: "Papa, choco pan? Choco pan, papa? Choco PAAAN!" (pan is Spaans voor brood).

Van die eetvoorkeuren word ik soms wel horendol. Gisteren gek op rijst en wortelen, dag erna lijkt dat voorschotelen een soort fundamentele belediging en moet het iets anders zijn.
Oh vreselijk! Als ik hier wortelen aan het schillen ben, moet ik ze quasi met mijn leven beschermen want hij is dol op rauwe wortels maar als ze nadien klaargemaakt op zijn bord liggen lúst hij geen wortels 🙄
Groenten zijn hier sowieso probleem. Owee als hij nog maar een fijngesneden stukje ajuin in de spaghettisaus vindt. Het enige dat hij graag eet zijn rauwe wortels en tomaten.

Kerstmis komt eraan en dan krijg je altijd vragen voor kadotips maar deze keer weet ik het ook niet voor onze jongste (2 j). Puzzels en blokken en boekjes met hopen en voor grotere zaken hebben we geen plaats.

Terug
Bovenaan