Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Kartonnen dozen, beste speelgoed ever, volgens onze kleuter. Hoe klein ook, altijd probeert die erin te kruipen.
Volledig mee akkoord!

In onze living staat er nu al bijna 2 maanden een gigantisch grote doos die ze aan onze loodgieter hadden gevraagd.
Elke avond spelen ze erin: ze hebben er dekens in gelegd en verlichting in gemaakt met lampjes op batterijen.
Ook hebben ze het voorzien van een zij-ingang met een soort van ophaalbrugsysteem.

Mijn madam wil dat liefst van al zo snel mogelijk meegeven met papier, maar ze komen het niet beu en amuseren zich er rot mee. :laugh:

Kartonnen dozen, beste speelgoed ever, volgens onze kleuter. Hoe klein ook, altijd probeert die erin te kruipen.
De doos van de in bulk gekochte waterwipes is/was hier altijd dikke fun. Er deels inkruipen, er op gaan zitten, er op gaan staan, het als trapje gebruiken om op de tafel te klimmen, ... De mogelijkheden zijn eindeloos!

Wacht, je moet daarmee water IN de neus doen? Ik dacht dat het voor snotjes UIT de neus te zuigen was :biglaugh:
Dacht ik ook haha :p maar amper gebruikt

Doen eigenlijk elke avond voor het slapen (ook preventief) zo een pipetje fysiologisch water. Doordat we dat elke dag doen is dat een gewoonte. Vaak moet ze daar van niezen, en dan denk ik ook aja daarmee is de neus ook proper :D

Mijn vrouw is naar het oudercontact geweest van onze dochter en alles gaat meer dan goed daar. Gaat er supergraag heen, altijd vrolijk, superenthousiast, luistert goed, doet goed mee, komt op voor zichzelf, is heel zelfstandig, speelt flink samen, ...

Mijn vrouw is naar het oudercontact geweest van onze dochter en alles gaat meer dan goed daar. Gaat er supergraag heen, altijd vrolijk, superenthousiast, luistert goed, doet goed mee, komt op voor zichzelf, is heel zelfstandig, speelt flink samen, ...
Ja, maar we willen weten hoe de dochter het doet op school. Niet hoe fijn uw vrouw naar een oudercontact gaat.

De doos van de in bulk gekochte waterwipes is/was hier altijd dikke fun. Er deels inkruipen, er op gaan zitten, er op gaan staan, het als trapje gebruiken om op de tafel te klimmen, ... De mogelijkheden zijn eindeloos!

..tot eindedoos ja :lol:

Hier zijn er ook ettelijke gebruikt en versleten als hut.

Is dat bij jullie ook altijd zo'n gevecht?
Ze doet altijd alsof ze gemarteld wordt als we met zoiets afkomen. Tis nogal een dramaqueen wel...
Bij onze zoon was het eerst een marteling. Dan vroeg hij er zelf om van rond zijn 1 tot 2 jaar. Nu is het weer een marteling en snuit hij liever zijn neus.
Dochter is 9 maand en die blazen we elke avond de neus door. Veel geprest en gesnotter maar houdt zich (nu nog) dapper.

We kregen een bericht van de leerkracht van ons dochter, die nu in het 2de leerjaar zit, omtrent de Sint. Kort: sommige kinderen kennen het geheim van de Sint, anderen nog niet. Indien kind het grote geheim al weet, gelieve de andere kinderen nog in de waan te laten zodat ze het zelf kunnen ontdekken. Ik vond dat wel fijn van die juffrouw.

Maar daaruit kwam de vraag bij ons: gaan we het haar zelf vertellen nadat hij is gekomen? Of laten we ze het zelf uitzoeken en zien wel wanneer ze ermee afkomt. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Voor mij is het nog steeds als de dag van gisteren dat ik haar als baby in mijn armen had. Het besef dat het voor haar waarschijnlijk de laatste Sint wordt zonder dat ze het weet, valt me zwaarder dan ik dacht.

We kregen een bericht van de leerkracht van ons dochter, die nu in het 2de leerjaar zit, omtrent de Sint. Kort: sommige kinderen kennen het geheim van de Sint, anderen nog niet. Indien kind het grote geheim al weet, gelieve de andere kinderen nog in de waan te laten zodat ze het zelf kunnen ontdekken. Ik vond dat wel fijn van die juffrouw.

Maar daaruit kwam de vraag bij ons: gaan we het haar zelf vertellen nadat hij is gekomen? Of laten we ze het zelf uitzoeken en zien wel wanneer ze ermee afkomt. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Voor mij is het nog steeds als de dag van gisteren dat ik haar als baby in mijn armen had. Het besef dat het voor haar waarschijnlijk de laatste Sint wordt zonder dat ze het weet, valt me zwaarder dan ik dacht.
Die van mij zit nu juist in de periode dat ze volledig mee is met de sint, ik vind dit echt zo zalig, magisch hoe die oogjes oplichten wanneer ze de sint ziet, en al die liedjes meezingt
Dus ik snap 100% wat je bedoelt.

Die van mij zit nu juist in de periode dat ze volledig mee is met de sint, ik vind dit echt zo zalig, magisch hoe die oogjes oplichten wanneer ze de sint ziet, en al die liedjes meezingt
Dus ik snap 100% wat je bedoelt.
Mijn zoon ervaart het nu ook ten volle. Dat is echt genieten.

Dochter vroeg vanmorgen aan de ontbijttafel of de Sint volgend jaar nog zal komen aangezien die al zo oud is en waarschijnlijk dood zal zijn tegen dan. De zoon zat met z'n mond open te luisteren. :unsure:

Mijn zoon ervaart het nu ook ten volle. Dat is echt genieten.

Dochter vroeg vanmorgen aan de ontbijttafel of de Sint volgend jaar nog zal komen aangezien die al zo oud is en waarschijnlijk dood zal zijn tegen dan. De zoon zat met z'n mond open te luisteren. :unsure:
Leve de droge eerlijkheid van kinderen!

Terug
Bovenaan