Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Mijn eerste lag in stuit en de gynaecoloog stelde een kering voor. Die zei dat ze dat redelijk vaak deed, en dat het bij de helft lukt en een keizersnede vermeden kan worden. Zo een kering is iets vies. Ze liggen dan met man en macht op uw buik te duwen om letterlijk die baby om te draaien in uw buik, en pijn dat dat doet. Mijn kind gaf ook geen krimp, die bleef gewoon zitten. Enfin dus niet gelukt, allemaal goed en wel. Maar 10 minuten later (ik lag daar nog uit te rusten) zegt mijne man “tiens ge zijt wel aant bloeden” en effectief, dat bloed begint daar te stromen. Blijkt de placenta losgekomen te zijn door die kering. De OK ingeknald en mijn keizersnede direct gehad.
Dan een week later opnieuw opgenomen met een vleesetende ontsteking op m’n borst, via een tepelkloof. Nog een dikke week later telefoon dat die hielprik een verontrustend resultaat gaf, en er kans was op een handicap. Ik moest dan vooral zien dat het kind nooit langer dan 3 uur zonder eten ging, weet nog altijd niet goed waarom want ik ben zo vies van heel die situatie dat ik het nooit heb willen opzoeken. Uiteindelijk is iedereen gezond en wel.

Dan zot genoeg geweest om een tweede te maken. Die lag wel goed, maar op 41 weken er wel uit moeten laten sleuren. Ingeleid en een natuurlijke bevalling gedaan. Naar voor gescheurd ipv naar achter dus 2 weken niet kunnen plassen zonder tranen in mijn ogen.

En nu heeft de wederhelft een knip laten zetten zodat ik het nooit meer moet doen allemaal. Die heeft wel een paar dagen last gehad maar is zelf wel content met de gemoedsrust nu.

Het was een belevenis die ik nooit zal vergeten en ik zou het zo overnieuw doen.
Dat hoor ik van vriendinnen ook veel, maar die mening deel ik niet 😄. Ik was helemaal niet graag zwanger. Zal ook wel deels te maken hebben gehad met de periode waarin ik zwanger was. Bij de eerste zaten we volop in onze bouw. 3 weken nadat we verhuisd zijn, ben ik bevallen. Dan dan heel snel, gepland, terug zwanger van de 2de. De 1ste was nog een baby, dus nog veel zorg nodig.
En dat ze zeggen dat je als je kindje geboren wordt, je de pijn vergeet, dat vind ik ook maar quatsch 😄

Zijn er hier papa's die het gedaan hebben? Ervaringen?
Mijn man heeft dit na onze 2de laten doen. Hij stond er niet echt voor te springen en heeft dan nog elke mogelijke complicatie gehad 🙊. Maar de dokter zei dat dat echt heel zeldzaam was.

Hier 2 keer alles geflikt op een uur tijd.

Eerste keer paar dagen overtijd, vriendin begint last te krijgen, gaat vlug douche, snel naar ziekenhuis en half uur later had ik men dochter in men handen.

2e keer was een inleiding gepland ivm heel snelle 1e bevalling. Dag ervoor voelt vriendin het beginnen en vraag om nog voor de spits naar ziekenhuis te gaan. Daar aangekomen, dik half uur later men zoon in men handen.

2 keer heel kort maar heel heftig voor de vriendin.

Is dat de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig dat kinderen 6 (?!) jaar lang vitamine D moeten krijgen? Ik kan me precies niet herinneren dat ze mij dat ooit hebben gegeven, al helemaal niet zo lang.

Is dat de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig dat kinderen 6 (?!) jaar lang vitamine D moeten krijgen? Ik kan me precies niet herinneren dat ze mij dat ooit hebben gegeven, al helemaal niet zo lang.
Sinds kinderen als kasplantjes behandeld worden en nauwelijks nog buiten mogen komen tenzij van de voordeur naar de autodeur, is dat de normaalste zaak geworden 🤷
Natuurlijk zonlicht zorgt voor de aanmaak van vitamine D en daar komen we als Belgen helaas niet voldoende aan.

Ik schrok daar ook van. 6 jaar lang van die druppeltjes. Een vitamine D tekort was volgens mij vooral een probleem voor hersenontwikkeling, zou dat dan zo hard gebeterd zijn eens ze die druppels zijn beginnen geven?
Nu, gisteren zij de kinderarts van "kind en gezin" ook dat die druppels pijnstillend werken. Ik moest bijna mijn lach inhouden omdat ik vrij zeker was dat ze geen pijnstillend middel in iets gaan steken dat daar totaal niet voor bedoeld is. Thuis even de ingrediënten opgezocht: vitamine D en pro-biotica (van die Protectis druppels), niks pijnstillend aan dus.

onzen oudsten (5) had er niet beter op gevonden van een los velleke aan de rand van zijn nagel zelf af te trekken

ingescheurd tot achteraan zijn nagel.

Die schreeuw ging door merg en been. Hij zal het geen tweede keer doen denk ik.

Ja, als goeie moeder doe ik dat dus ook al lang niet meer :unsure:

Quasi elke Belg heeft buiten de zomermaanden een licht tekort aan vitamine D. Ik neem ook elke twee weken een supplement.

onzen oudsten (5) had er niet beter op gevonden van een los velleke aan de rand van zijn nagel zelf af te trekken

ingescheurd tot achteraan zijn nagel.

Die schreeuw ging door merg en been. Hij zal het geen tweede keer doen denk ik.
Zolang em maar het maar het velleke van ne vinger is dat em kapot trekt is't niks zeker?

Quasi elke Belg heeft buiten de zomermaanden een licht tekort aan vitamine D. Ik neem ook elke twee weken een supplement.

't is waar. Ik neem vanaf de kerstvakantie alle dagen een supplement vitamine D en sinds ik dat doe heb ik geen winterblues meer. Anders had ik elk jaar vanaf half januari tot de vroege lente echt frequent baaldagen.

't is waar. Ik neem vanaf de kerstvakantie alle dagen een supplement vitamine D en sinds ik dat doe heb ik geen winterblues meer. Anders had ik elk jaar vanaf half januari tot de vroege lente echt frequent baaldagen.
Ik neem het ook tijdens de winter, en ik heb ook de indruk dat ik er meer energie door heb.

Ik verschoot daar ook van en geloofde het ook niet. Al van onze vrienden blijken het te geven aan hun kinderen en sommigen pakken zelf in de winter daar ook iets voor in.

Terug
Bovenaan