Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hier is het elke 3u dat fysiologisch water, en het helpt wel, maar we krijgen het snot er ook niet uit gezogen.Hier is het ook al paar dagen van dat. Nu zijn we ook allebei verkouden natuurlijk... Gelukkig was het maar 1 nacht moeilijk om te slapen. Smorgens en s’avonds dat fysiologisch water doet wonderen![]()
Hier is het elke 3u dat fysiologisch water, en het helpt wel, maar we krijgen het snot er ook niet uit gezogen.
Nu, on the bright side, we hebben iets gevonden waar ze oprecht luidop mee lacht, en daar smelt uw vaderhart wel van.
Tijd laten overgaan, dat is alles wat je kan doen. Dat zuigen hebben we hier zelf nooit gedaan. Heb ooit is gelezen dat dat niet zo goed is maar vraag me niet waarom.Eindelijk tijd om het forum bij te lezen en een update te geven. Op 31/03/2021 ben ik trotse papa geworden van een zoontje Lewis. 4075g op 54,5cm, ingeleid op 39 weken omdat de mama toch wat sukkelde met de bloeddruk en hij nu al niet van de kleinste was.

Gefeliciteerd!!
Stevige hap wel, respect voor de mama.
Mijn zoontje woog 3250kg en vond dat al een hele prestatie.
Na veel gehijg, gepuf, gezweet, gevloek, een moordaanslag op mijn man, knietje tegen verpleegster, scheurtje dus kapotte doos MAAR wel geheel op eigen houtje was daar dan endelijk een klein hoopje baby.
Als iemand zich geroepen voelt om een (gedetailleerd) verslag van van de bevalling wilt brengen, voel je vooral vrij.![]()
.
Tegen 17u gezegd dat ik het niet meer hield van de pijn van bekkeninstabiliteit en toch een epidurale wou. Bleek die dus nauwelijks effect te hebben op de bekkenpijn
. Om 20u kwam de gynaecoloog zeggen dat als tegen middernacht ik niet tegen de 10cm ontsluiting aanleunde, het keizersnede zou worden. Weeënopwekker aan het infuus want hey, blijkbaar is om de minuut een wee gedurende 12u nog niet voldoende fun! 

Uiteindelijk wel goed gekomen (nuja, nog een glucosetekort in eerste paar dagen ook) maar veel van de mogelijke "issues" die je aan zoiets overhoudt worden pas later duidelijk he. Dus bij alles dat niet 100% loopt maak je u wel enorme zorgen.Damn, wat een ervaring.. maar alles is uiteindelijk in orde gekomen?

. Iets van een anderhalf uur later lag onze zoon dan in mijn armen. Ze hebben hem wel er met de zuignap moeten uithalen, dat blijft toch een zeer vreemd zicht. Zelf ook de navelstreng doorgeknipt.
. Mijn vrouw was haar dan zeer op't gemak aan het klaarmaken, haar ouders gebeld om te komen babysitten op onze zoon, nog wat staan babbelen ... en ik daar met volle stress omdat haar weeën wel al redelijk snel kwamen. In het ziekenhuis toegekomen en naar de verloskamer. Vroedvrouw zei dat ze over twee uur nog eens ging terugkomen, en dat het nog alle kanten zou kunnen opgaan. Wie weet mogen jullie terug naar huis, wie weet is ze er over twee uur al. Ik was juist in slaap gesukkeld toen mijn vrouw naar het toilet was proberen gaan, en de vroedvrouw net binnenkwam voor het nieuwe onderzoek. Bleek dat mijn vrouw geen grote boodschap moest doen, maar dat de dochter klaar zat
. Een kwartier later was ze geboren, met de hulp van twee vroedvrouwen en de assistent-gynaecoloog. De gynaecoloog van wacht is maar toegekomen op't moment dat alles al achter de rug was. Compleet andere ervaring dan bij mijn zoon. Geen epidurale, want daar was geen tijd voor. En zowel de assistent als de twee vroedvrouwen continue naar mij aan het kijken van "dit is echt de meest chille bevalling die we deze week gehad hebben", terwijl mijn vrouw lag te roepen
.
Een half uur nadat we in het ziekenhuis zijn aangekomen, is hij geboren.Ik zou daar nog niet te fel achter zoeken, dat zijn dingen dat sowieso vaker voorkomen met kleintjes. Mijn 2 hadden altijd enorme krampen overdag de eerste 2-3 maand, en nr 2 wou ook niet van de fles drinken, wat nogal een probleem is als hij naar de crèche moet beginnen gaan :'). Dat was rondlopen en zingen terwijl ge dat flesje in zijne mond hield om amper een paar druppels binnen te krijgen. Ik ben uiteindelijk andere flesjes gaan halen (eerst overal gaan lenen om te proberen) die iets beter gingen en na een week begon dat toch te beteren (maar opwarmen, rondlopen en neuriën was een must int begin).Uiteindelijk wel goed gekomen (nuja, nog een glucosetekort in eerste paar dagen ook) maar veel van de mogelijke "issues" die je aan zoiets overhoudt worden pas later duidelijk he. Dus bij alles dat niet 100% loopt maak je u wel enorme zorgen.
Ze kan bvb niet van een flesje drinken omdat ze niet de juiste techniek heeft. En dat maakt het heel lastig voor mijn vrouw (altijd beschikbaar zijn voor borstvoeding) en de stress om het in orde te krijgen voor de creche is er wel. En je blijft dan toch denken "dat is fijne motoriek, dat zou kunnen komen door een achterstand".
Ze blijft ook enorm veel last hebben van krampen en (verborgen) reflux, maar geen idee of dat gerelateerd kan zijn. In elk geval zijn die eerste 3 maanden al héél zwaar geweest en dan slaapt ze 's nachts (eens ze in slaap is) nog goed ...

Aan uw verhaal te lezen ben je de enige die het opnieuw zou doenLeuke verhalen allemaal!
@anders. jammer dat het zo velopen is.
Mijn vriendin heeft ook zoiets meegemaakt alleen duurde het bij haar nog langer voor iemand hen kwam vertellen wat er aan de hand was. Erg traumatische ervaring voor zo'n kersverse ouders.
Na zoveel leuke reacties zal ik dan ook de mijne plaatsen.
Ik was een week over tijd toen mijn gynaecoloog besloot om 5 dagen in te leiden moest de bevalling niet spontaan beginnen. Dat wou ik dus absoluut niet en na opzoekwerk las ik dat een orgasme de bevalling weleens spontaan zou kunnen opwekken dus zogezegd, zo gedaan. In de loop van de nacht begon ik wat lichte pijn te voelen en gelijk wist ik dat dit het begin was.
Tegen 7u in de ochtend heb ik nog uitgebreid gedoucht, mijn haren gedaan, lichaam ingesmeerd want ik moest en zou in stijl bevallen. Boy was I wrong.
Anyway regen 9u kwamen we aan in het ziekenhuis, bleek ik nog maar 2cm te hebben en ik liep al een week rond met 1,5cm dus uren erover gedaan voor die zielige halve centimeter.
Ik kon kiezen ofwel naar huis want het zou nog wel effe duren of opname maar ik wou nog niet blijven. Eens terug in de wagen braken mijn vliezen (eenbm beetje, de rest volgde tegen het eind aan) dus ik met een natte broek terug naar boven. Tot zover de stijl.
Ondertussen werd de pijn wel heviger en het was nog geen middag. Ik vond het toucheren ook behoorlijk irritant worden.
Toen ik 4cm had (15u) was ik helemáál klaar met dat toucheren dus toen heb ik de verpleegkundige die net iets te ruw was omver geduwd met mijn knie en geroepen dat ze kon oprotten haha het kind was helemaal ik shock. Tegen 19u had ik nog steeds 4cm maar ondertussen was ik al in bad geweest om de pijn te verlichten, zonder effect. Douche ook zonder effect. Mijn man probeerde me wat te kalmeren dmv grapjes maar iets ging ze mis want opeens sloeg ik hem met de afstandbediening van de tv. Enigste wat hij goed kon doen op dat moment was stil zijn en mijn rug masseren. Even later stelden ze een ruggenprik voor maar dat wou ik niet.
Wat ze wel deden waren weëenopwekkers geven maar toen brak de hel los. Ik ging binnen de 2 uur van 5cm naar 10. Het ging allemaal zo snel dat er zelfs geen tijd meer was voor agressie en paniek, ik had maar één doel, die baby moest eruit want op een bepaald riep de dokter mijn man omdat de hartslag van de baby omlaag ging. Op dat moment kwam er een oerkracht naar boven dus na veel gehijg en gepuf lag daar opeens een klein glibberig mannetje die mij toen ze hem op mijn borst legden me aankeek met zo'n blik van 'woman, wtf just happend'?
Op dat moment vergeet je alles.
Ik was door het verkeerd persen beetje ingescheurd maar zelfs dat vergat ik op dat moment.
Mijn man heeft hele tijd staan janken. Was helemaal het noorden kwijt haha of hij had een lichte hersenschudding want ergens gedurende het laatste uur had ik hem vast in een wurggreep.
Het was een belevenis die ik nooit zal vergeten en ik zou het zo overnieuw doen.