Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gewoon zeggen zoals het is. Dan kunnen ze hem bijvoorbeeld meer naar voor zetten.Zoon klaagt nu al 2 weken dat hij zijn juf moeilijk verstaat, omdat er veel te veel lawaai is van de kinderen tijdens haar les (2e leerjaar). Zeg ik daar nu iets van tegen de leerkracht en hoe dan? Het is het eerste jaar dat ze les geeft, dus mss moet ze haar draai gewoon nog vinden?
wacht maar..voor je het weet is Sinterklaas weer in't landMijn dochter blijft tonnen energie hebben, ook na een volledige week school. Gelukkig zingt ze geen heel uur serenades meer voor haar konijnenknuffels voor ze in slaap valt. Het is maar een half uur nu.

Goh, we hebben toch ook al fameus aangeschoven voor de Efteling. En ook vanaf de afrit…De Efteling is op dat vlak veel beter gelegen.
Hoe oud is hij?Onze baby is voor het eerst verkouden: enorm veel snot, waardoor moeilijker drinken, reutelende ademhaling, hees, 1x koorts gehad.
Ik weet ook wel dat het iets viraal is en dat hij moet uitzieken, maar wat is het pijnlijk om hem zo te zien.
We hebben net een trouwfeest vandaag van onze beste vrienden, hij ging voor het eerst ergens anders gaan slapen, maar ik wil gewoon bij hem blijven.
Gaan deze namiddag beslissen wat we gaan doen

Een goeie 5 maanden.Hoe oud is hij?
Hopelijk is hij intussen aan de beterhand.
)Goed dat hij aan de beterhand is en je alsnog naar de trouw bent geweest. Hij was in goede handen ehEen goeie 5 maanden.
Hij had zaterdag nog 38,5°C en was enorm aan het snotteren/hoesten. Dronk nog redelijk (vaste voeding wou hij niet maar vond ik ook niet belangrijk) en was op de koortsvrije momenten wel vrolijk.
Mijn man was getuige op het huwelijk. Moest dat niet het geval geweest zijn, was ik thuisgebleven. Maar nu kon ik het echt niet maken, net omdat onze baby in theorie nog wel ok was.
Heb staan huilen toen ik hem achterliet. In het midden van de nacht dan een foto gekregen van mijn broer met een koortsige baby al slapend op zijn schoot. Had het enorm lastig maar ik wist wel dat hij daar in zeer goede handen was dus heb het proberen loslaten. Al schreeuwde heel mijn lichaam dat ik hem op dat moment wou gaan ophalen en bij mij op de schoot wou.
Ondertussen nog steeds koorts, maar minder frequent. De slijmen komen los dus bij elke spoeling van de neus komt er vrij veel uit. Denk dat we op het einde van de verkoudheid beginnen zitten. Hij heeft deze ochtend wel 2,5h bij mij op de schoot geslapen, omdat hij beter wat rechtop slaapt. Op dat moment vloek ik inwendig omdat ik zo moe ben, maar ik geniet er ook ten volle van dat hij zich veilig genoeg voelt bij mij om in mijn armen in slaap te vallen.
Jij wordt binnenkort voor het eerst mama? Wanneer ben je uitgerekend? Het is echt genieten, een gevoel en een soort liefde die ik mij op voorhand niet kon voorstellen. Iedereen zegt dat wel, maar als die baby er plots is, verandert het alles (gelukkig vooral op de goeie manier)
.
, nog 7 weken werken.4 uur later en we kregen te horen dat ze 2 keer in haar broek had gekakt en 2 keer geplast2de week zo goed als voorbij voor onze instapper.
Het afzetten gaats teeds beter en beter.
Ze begint ook meer kindje te kennen en s'morgen al mee te spelen.
Afgelopen dagen zonder geween kunnen afzetten en achter te laten.
Kaka is wel nog een probleem.
Plassne kan ze goed aangeven en doet ze op de vaste momenten.
Maar toch wel al 3 keer accidentjes gehad.
2de keer wist de meester er niet echt blijf mee, hij was nogal overweldigd over het pakketje.
3de keer had ze het niet gezegd en heeft de juf haar in bad moeten steken om ze proper te krijgen
Moet wel zeggen dat ze minder grondig zijn bij het opkuisen dan in de crèche.
Haar gat ziet wel goed vuil, soms zelf dat haar onderbroek er toch vuil van wordt.
Voor de rest krijgt ze niets dan lof van haar juf.
Als enige instapper die volle dagen gaat staat ze goed haar mannetje tussen de oudere kleuters in de klas
laatste nachten wel veel wakker geworden.
Begint er bij ons wel op in te hakken.

Bij 3 van 4 hier ging het redelijk vanzelf. In hunne pure laten rondlopen en potje in hun zicht zetten. Wel elk een terugval gehad eens ze naar school gingen.Trouwens tips ivm kaka doen?
Ze heeft het er duidelijk moeite mee.
pipi voelt ze en kan ze goed ophouden, enkele als ze echt in haar spel opgaat kan het eens voorvallen dat het in de broek is.
Bij kaka lukt het echt niet.
zowel bij ons als op school kan ze het niet aangeven.
Bij ons zegt ze het wel als het te laat is, op school doet ze dat niet.
We weten niet goed hoe we ermee verder moeten.
Ben zelf ook zelfstandige, dus ben op 11 weken terug beginnen werken. Op dat moment had ik ook wel behoefte aan het contact met mijn collega's, maar als ik er nu op terugkijk, was ik misschien graag iets langer thuis gebleven.Goed dat hij aan de beterhand is en je alsnog naar de trouw bent geweest. Hij was in goede handen eh.
Ben je momenteel dan nog in ouderschapsverlof?
Wij verwachten inderdaad ons eerste kindje (rond 12 november). We zitten in de laatste rechte lijn aan voorbereidingen. Het mag nu wel gaan komen, ben serieus aan het aftellen op het werk, nog 7 weken werken.

Wij hebben er eentje die enkel 's avonds durft kaka doen in haar pamper als ze alleen is. Ook effectief al gevraagd of ze schrik heeft om kaka te doen: 'Ja' en als ze het overdag voelt, dan wordt ze helemaal overstuur. Als het niet anders kan, dan doet ze het wel, maar da's nog geen tien keer gebeurd. Natuurlijk elke keer veel pluimpjes en complimentjes gegeven en natuurlijk een beloning.Trouwens tips ivm kaka doen?
pipi voelt ze en kan ze goed ophouden, enkele als ze echt in haar spel opgaat kan het eens voorvallen dat het in de broek is.
Hier al een half jaar dat probleem. Hij geeft het aan op het moment dat het gebeurt. Zelden op voorhand.Trouwens tips ivm kaka doen?
https://www.bol.com/be/nl/p/muisje-...peJHrtsqFwxMXeEHmqmijo3zzyjVSG60aAjjvEALw_wcBWij hebben er eentje die enkel 's avonds durft kaka doen in haar pamper als ze alleen is. Ook effectief al gevraagd of ze schrik heeft om kaka te doen: 'Ja' en als ze het overdag voelt, dan wordt ze helemaal overstuur. Als het niet anders kan, dan doet ze het wel, maar da's nog geen tien keer gebeurd. Natuurlijk elke keer veel pluimpjes en complimentjes gegeven en natuurlijk een beloning.
Iemand aanraders voor boekjes over kakstress bij een 3-jarige?
Ook zelfstandig maar het plan is toch om 5 maand thuis te blijven. Hebben praktisch geen verlof van’t jaar genomen (maar anderhalve week) om zoveel mogelijk buffer op te bouwen. Wordt mijn langste ‘vakantie’ ooit. Maar zolang doorwerken weegt wel dus ben echt aan het aftellen. Ze hebben mij vorige week verkouden een stocktelling laten doen, was die avond echt kapot, chapeau voor diegene die hoogzwanger elke dag nonstop op hun benen moeten staan!Ben zelf ook zelfstandige, dus ben op 11 weken terug beginnen werken. Op dat moment had ik ook wel behoefte aan het contact met mijn collega's, maar als ik er nu op terugkijk, was ik misschien graag iets langer thuis gebleven.
Maar niet werken is geen inkomen, en we hebben een zware lening, dus niets aan te doen.
Kan mij voorstellen dat je aan het aftellen bent! Die laatste maand was er bij mij/ons ook echt teveel aan. Heb gewerkt tot 38w5d en had het echt gehad dan. Gelukkig lichamelijk weinig problemen gehad, maar die buik begon toch serieus in de weg te zitten. En we wouden hem gewoon graag bij ons hebben![]()
Wij hebben deze boekjes:Wij hebben er eentje die enkel 's avonds durft kaka doen in haar pamper als ze alleen is. Ook effectief al gevraagd of ze schrik heeft om kaka te doen: 'Ja' en als ze het overdag voelt, dan wordt ze helemaal overstuur. Als het niet anders kan, dan doet ze het wel, maar da's nog geen tien keer gebeurd. Natuurlijk elke keer veel pluimpjes en complimentjes gegeven en natuurlijk een beloning.
Iemand aanraders voor boekjes over kakstress bij een 3-jarige?
Die van muisje is inderdaad een goede. Hebben we ook thuis. Wordt graag gelezen.Wij hebben deze boekjes:
![]()
Muisje - Mag ik eens in je potje kijken?, Guido van Genechten | 9789044844245 | Boeken | bol
Muisje - Mag ik eens in je potje kijken? (Hardcover). Muisje kijkt met grote nieuwsgierigheid om zich heen. In werkelijk alles is hij geïnteresseerd,...www.bol.com
![]()
Karel en Kaatje - Karel en zijn potje, Liesbet Slegers | 9789044820928 | Boeken | bol
Karel en Kaatje - Karel en zijn potje (Hardcover). Karel krijgt van mama een potje. Want grote jongens doen hun plasje in een potje. De eerste keer...www.bol.com
Het eerste gaat over diertjes die het potje gebruiken en kaka doen. Ook leuk om zo de verschillende diertjes te linken aan de inhoud van het potje
Het boekje van Karel gaat over het potje in het algemeen. Maar als hij dan kaka doet dat dat helemaal oké is.
Bij ons in de bibliotheek hadden ze er nog, dus misschien kan je eens een kijkje nemen bij de bib in jouw gemeente?