Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Die waren er toen ook al hoor. Dat is zeker geen nieuwe uitvinding.
Ik kan het weten, ik ben vroeger ooit naar school gefietst terwijl de school die dag gesloten was. Ik gebruik die anekdote nog vaak om te bewijzen hoe graag ik naar school ging.

Al was het uiteraard pure vergeetachtigheid in plaats van ijverigheid.

Hier is het 7 en 8 oktober al facultatieve en pedagogische studiedagen. Die facultatieve verlofdagen kan ik mij toch niet herinneren van toen ik op school zat. Maar goed dan kan ze middagdutjes doen.
Hier ook eentje op 7 oktober. Den deze zal wel 2 halve dagen int weekend werken. Gaan we geen verlof voor inschieten 😅

Nuja. Hier volgen de pedagogische studiedagen en facultatieve dagen mekaar anders wel mooi af 🤷‍♂️

18 sep. Pedagogische
7 Okt. Facultatieve
16 okt. Pedagogische
21 okt. Herfstvakantie.

Nu kan ik die dagen allemaal wel vlotjes inplannen door halve dagjes in het weekend te werken of 's avonds, maar toch 🤷‍♂️ Had ik gewone daguren en geen vangnet, was ik enorm veel vakantie/geld kwijt.

Ja voila, als je geen opvang hebt is dat wel echt veel, buiten de gewone schoolvakanties. Want op die extra dagen is er ook geen andere soort opvang zoals bv. wel in de vakanties. Hier kan ze gelukkig wel terecht bij de oma's, dus opvang is geen probleem.

Ah bij mijn dochter is er op pedagogische en facultatieve dagen meestal wel opvang op school. Vorig jaar was maar 1 dag die geen opvang had. Bij mijn zoontje is er totaal geen opvang, niet op pedagogische dagen maar ook niet in vakanties. :(

Heb twee vragen sinds geboorte tweede zoon.

ons eerste kind staat onder mijn naam gergistreerd voor toekenning vermindering van bedrijfsvoorheffing wegens gezinslasten. Ik verdien ook meer dan vriendin. Vanaf november werk ik wel vier vijfde. Moet ik nu voor tweede kindje dit ook op mijn naam zetten voor verdere vermindering of is dit niet voordelig?

En tweede vraag: eerste kindje is aangsloten bij cm via mijn werk. Echter hebben we de keuze om aan te sluiten bij DKV via vriendin haar werk. Iemand hier ervaring mee 'wat het beste is'? Volgens mij is DKV beter, meer gedekt, maar is terugbetaling wat stroever. Eens kijken in de voorwaarden.

Hier ben ik nog eens om te klagen/ventileren

Sinds onze dochter naar school gaat zijn de nachten echt vreselijk. Normaal slaapt ze van 19-7 maar de voorbije nachten zijn echt de hel. Vannacht 6tal keer mogen gaan :crazy: en vanochtend schreeuwen "IK WIL NIET NAAR SCHOOL"
Nu al beter?
Wij mogen echt niet klagen, ze gaat precies wel graag naar school (halve dagen wel, nog maar één keer een volledige laten gaan)
Ik leef met je mee man!

Foto's hebben wij nog niet gezien, is wel wennen, van elke dag verschillende foto's op de crèche naar 0,0 nu op 2 weken tijd...

2de week zo goed als voorbij voor onze instapper.
Het afzetten gaats teeds beter en beter.
Ze begint ook meer kindje te kennen en s'morgen al mee te spelen.
Afgelopen dagen zonder geween kunnen afzetten en achter te laten.

Kaka is wel nog een probleem.
Plassne kan ze goed aangeven en doet ze op de vaste momenten.
Maar toch wel al 3 keer accidentjes gehad.
2de keer wist de meester er niet echt blijf mee, hij was nogal overweldigd over het pakketje.
3de keer had ze het niet gezegd en heeft de juf haar in bad moeten steken om ze proper te krijgen :p

Moet wel zeggen dat ze minder grondig zijn bij het opkuisen dan in de crèche.
Haar gat ziet wel goed vuil, soms zelf dat haar onderbroek er toch vuil van wordt.

Voor de rest krijgt ze niets dan lof van haar juf.
Als enige instapper die volle dagen gaat staat ze goed haar mannetje tussen de oudere kleuters in de klas

laatste nachten wel veel wakker geworden.
Begint er bij ons wel op in te hakken.

Onze dochter hier heeft een enorme nachtmerrie gehad van een kip en ik heb geen idee hoe, wat, wanneer. Op school weten ze niets van een kip en ook ik weet van niets. Als ik vraag waarom ze bang is, zegt ze "Tok tok tok". Maar die is dus niet gemakkelijk in haar bed te krijgen en we moeten eerst heel haar kamer onderzoeken of er zeker wel geen kip is. Pas toen de papa zei dat hij de kip heeft buiten gezet, was ze gerust.

Maar er is dus geen kip, he. :unsure:

Onze dochter hier heeft een enorme nachtmerrie gehad van een kip en ik heb geen idee hoe, wat, wanneer. Op school weten ze niets van een kip en ook ik weet van niets. Als ik vraag waarom ze bang is, zegt ze "Tok tok tok". Maar die is dus niet gemakkelijk in haar bed te krijgen en we moeten eerst heel haar kamer onderzoeken of er zeker wel geen kip is. Pas toen de papa zei dat hij de kip heeft buiten gezet, was ze gerust.

Maar er is dus geen kip, he. :unsure:
ik zie hier toch wel 2 kiekens in dit verhaal.

Nu al beter?
Wij mogen echt niet klagen, ze gaat precies wel graag naar school (halve dagen wel, nog maar één keer een volledige laten gaan)
Ik leef met je mee man!
Eerlijk, t'is fucking vreselijk. Compleet ander kind sinds ze naar school gaat. Ik ga eens zien wat er mogelijk is om halve dagen te werken ofzo.

Zoon klaagt nu al 2 weken dat hij zijn juf moeilijk verstaat, omdat er veel te veel lawaai is van de kinderen tijdens haar les (2e leerjaar). Zeg ik daar nu iets van tegen de leerkracht en hoe dan? Het is het eerste jaar dat ze les geeft, dus mss moet ze haar draai gewoon nog vinden?

Zoon klaagt nu al 2 weken dat hij zijn juf moeilijk verstaat, omdat er veel te veel lawaai is van de kinderen tijdens haar les (2e leerjaar). Zeg ik daar nu iets van tegen de leerkracht en hoe dan? Het is het eerste jaar dat ze les geeft, dus mss moet ze haar draai gewoon nog vinden?
Ik zou dat zeker aangeven. Misschien is jouw zoon niet de enige.
En constructieve opmerkingen zijn altijd goed.

Hier gaat het eigenlijk wel beter dan ik had gedacht. Ze heeft nu een volledige week met volle dagen erop zitten en is die best goed doorgekomen. 's avonds doodmoe, dus om 18u in bed. Maar tis ook niet dat ze een hoopje ellende is. En ik heb de indruk dat ze het best wel fijn vind in de klas. Hopelijk blijft het zo. Ik heb zelf iets meer moeite met de nieuwe routine, vooral in de zin van op tijd naar school te vertrekken om te brengen of te halen. Wantja dat is uiteraard wel stipt, en niet 'ik werk nog even dit af, of ik wacht even tot de regenbui over is'. Maar dat zal ook wel stilaan beginnen vlotter te gaan :) Dus voorlopig positief hier.

Terug
Bovenaan