Het probleem is niet zo zeer uw kind afzetten in de klas, maar wel dat sommige ouders het afscheid veel te lang laten duren, zeker bij kindjes die wenen.
Hierdoor is de kans groot dat je een kettingreactie krijgt van wenende kinderen, waardoor de juf de situatie moeilijk nog onder controle krijgt.
Aan de schoolpoort/speelplaats is dit probleem minder, omdat het schoolgebouw binnengaan een duidelijk signaal en structuur is voor een kind dat de ouders weg gaan.
Lijkt me toch een hoop zever te zijn.
Ik heb zo een wener, instapper en deze week alle dagen geweend op maandag na.
Dinsdag er mss te lang mee in de klas gebleven, geen enkel andere kindje heeft mee gehuild.
Woensdag, donderdag en vandaag hetzelfde.
Dat er andere reden zijn kan ik me wel inbeelden.
Voor de rest ben ik super tevreden over de school.
Wij hadden bewust gekozen voor een Freinet school en met heel veel geluk (weinig plekken) mocht ze er starten.
In augustus wel wat spijt gehad omdat haar vriendjes uit de crèche samen naar een school gaan en zij op een school komt waar ze niemand kent.
Maar uiteindelijk is deze week al echt fantastisch geweest, ze gaat graag, wilt niet mee naar huis en ziet er s'avonds uit alsof ze de beste dag van haar leven heeft gehad
Ook de zindelijkheid is op die paar dagen tijd al zoveel beter geworden.
Al heeft dat vooral te maken met de werking van de school denk ik.
Er zijn 2 kleuterklassen, in elke klas zit een mix van leeftijd.. (instappers, 1st, 2de, 3de kleuterklas)
De jongste hebben steeds 1 van de oudste als buddy.
Die zorgen mee voor de jongste bij het naar het toilet gaan, eten, jas aandoen, laarzen, etc...
Onze dochter is een spons qua leren en op die paar dagen is ze al precies een kleuter geworden
Ik heb het wel duidelijk moeilijker als haar.
We hebben het voor september ook zo kunnen regelen dat we haar op tijd kunnen ophalen en niet te vroeg moeten afzetten.
Vooral voor mij