Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik vond het perfect gerelativeerd van meneer Hollywood. Enkel de 'stel u niet aan' moet ge mee oppassen bij zwangere vrouwen :p

Weer een ochtend op High Alert -- Madame vond het nodig om zelf haar slaappamper (met kaka) uit te doen. 🤦‍♀️

Het tutloos slapen valt mee, 2de avond zonder was er één van drama en rekken van tijd. Had ervoor gezorgd dat er iets van nieuw speelgoed klaarstond de eerste avond en de volgende dag extra knuffeltjes (Bluey en Bingo) gekocht voor in bed. Met al de veranderingen (hoorapparaatjes, opnieuw school, groot bed) die gaan komen heeft ze wel een slecht moment gekozen.

Weer een ochtend op High Alert -- Madame vond het nodig om zelf haar slaappamper (met kaka) uit te doen. 🤦‍♀️

Het tutloos slapen valt mee, 2de avond zonder was er één van drama en rekken van tijd. Had ervoor gezorgd dat er iets van nieuw speelgoed klaarstond de eerste avond en de volgende dag extra knuffeltjes (Bluey en Bingo) gekocht voor in bed. Met al de veranderingen (hoorapparaatjes, opnieuw school, groot bed) die gaan komen heeft ze wel een slecht moment gekozen.
Toch opvallend hoe kinderen soms anders zijn. Hier (letterlijk) nooit een slaappamper met kaka gehad...

Hier ist nog steeds, 'enkel papa' :/ dat kind is zooooo hard een papa's kindje, zelfs de dokter merkte het nog op vorige week

Deze morgen voor de eerste keer overeengekomen dat ze haar tutje in bed laat, ze loopt er al veel te lang mee rond, zonder in te steken, dat wel, maar die moest altijd mee.

wat/hebben jullie iets gegeven in de crèche toen ze naar school gingen?

ik had gedacht aan uitdeelboekjes voor de kindjes in haar groepje maar zou graag iets geven aan de begeleidsters ook

ik had gedacht aan uitdeelboekjes voor de kindjes in haar groepje maar zou graag iets geven aan de begeleidsters ook
Wij hebben wat van speelgoed gekocht dat ze in de crèche voor de kindjes konden gebruiken en voor de begeleiding een doos pralines.

Voor de begeleidsters gewoon een doos chocolaatjes eigenlijk :p En een bedankt kaartje :) Voor de kinderen niets, wordt hier niet gedaan of zeer sporadisch eens iemand.

Voor de kindjes mochten wij niets geven (ook niet met verjaardagen ofzo). Voor de begeleidsters elk een gepersonaliseerde mok met 2 foto's op, eentje van mijn dochter toen ze gestart is in de créche en op de andere kant van de mok een foto toen ze naar school ging. Met als tekst: bedankt om me te helpen groeien, naam van begeleidster. Liefs dochter.

Hier ook, ik mag precies niks meer doen. Zeer frustrerend tbh
Jup, zeker als het haar op een moment dan ook te veel kan worden en er (sneller dan ze zelf beseft) uitkomt: "neem dan eens iets over?". En daar sta je dan met een kind dat nog irritanter wordt omdat het écht alleen mama mag zijn :woohoo:

Jup, zeker als het haar op een moment dan ook te veel kan worden en er (sneller dan ze zelf beseft) uitkomt: "neem dan eens iets over?". En daar sta je dan met een kind dat nog irritanter wordt omdat het écht alleen mama mag zijn :woohoo:
Hier is het echt extreem met momenten. Als ik ze eens naar bed wil doen, zijn het zowaar duiveluitdrijvingstaferelen. Schreeuwen, in het rond slaan.

Maar dan 's avonds wel door de babyfoon "papa aai lof joe ' :unsure:

Ah wat zeggen we hier ook alweer, 'tis allemaal een fase :woohoo:

Herkenbaar. Hier kan de dochter mijn vrouw niet zien koken of ze moet door haar vastgehouden worden. Nogal lastig met die grote messen en kokende potten, dus dan kan mijn vrouw ook al eens ontploffen dat ik er mij mee bezig moet houden. Wat dan betekent dat kind luid protesterend meenemen naar de woonkamer, waarna ze meestal daar ook gewoon al roepend terug wil naar mijn vrouw in de keuken.

Herkenbaar. Hier kan de dochter mijn vrouw niet zien koken of ze moet door haar vastgehouden worden. Nogal lastig met die grote messen en kokende potten, dus dan kan mijn vrouw ook al eens ontploffen dat ik er mij mee bezig moet houden. Wat dan betekent dat kind luid protesterend meenemen naar de woonkamer, waarna ze meestal daar ook gewoon al roepend terug wil naar mijn vrouw in de keuken.
Als mijn dochter me ziet koken, haalt ze soms een krukje om mee te komen helpen. Ik jaag ze te vaak weg, omdat ik er niet op reken dat ze wil mee helpen dat lukt niet altijd met bepaalde bereidingen. Ik ga me wel voornemen om in het weekend daar wat meer tijd voor uit te rekken, want als we samen soep maken vind het ze het wel leuk om met haar kindermes de groenten te snijden. Dan blinkt ze van trots.

Als mijn dochter me ziet koken, haalt ze soms een krukje om mee te komen helpen. Ik jaag ze te vaak weg, omdat ik er niet op reken dat ze wil mee helpen dat lukt niet altijd met bepaalde bereidingen. Ik ga me wel voornemen om in het weekend daar wat meer tijd voor uit te rekken, want als we samen soep maken vind het ze het wel leuk om met haar kindermes de groenten te snijden. Dan blinkt ze van trots.
Ja hier heeft ze ook zo'n toren om te kunnen zien wat er gebeurt, maar meestal duurt dat 5 minuten waarna mijn vrouw ze moet vastpakken. Ze is nog net geen 2 jaar ook natuurlijk.

Het was verdorie een helse nacht vannacht. Ze heeft weer een oorontsteking (gok ik). Vraag me af of de buisjes er al uit zijn. Die zijn rond maart geplaatst. Vandaag eens naar de dokter. Zal wel weer antibiotica nummer zoveel worden.

Het was verdorie een helse nacht vannacht. Ze heeft weer een oorontsteking (gok ik). Vraag me af of de buisjes er al uit zijn. Die zijn rond maart geplaatst. Vandaag eens naar de dokter. Zal wel weer antibiotica nummer zoveel worden.
Als het een oorontsteking is en de buisjes werken, dan zou ze oorloop moeten hebben. Dat is hier toch zo.

Hopelijk is je kleine meid snel weer genezen en de nachten weer beter.

Terug
Bovenaan