Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Puur technisch doe je niets illegaal als de dokter u ziek schrijft he. De dokter doet iets illegaal.

Net eens bekeken wat het verschil zou zijn bij onze reis binnen/buiten seizoen, en is toch effectief het dubbele qua prijs.
Ik wist niet dat we enkel bezig waren over mensen die hun kinderen onterecht laten ziek schrijven. Dat mag dan technisch weer iets zijn dat we op iemand anders mogen afwentelen, lijkt me nog altijd gewoon laakbaar.

Uiteindelijk eindigen we toch gewoon bij mensen die regels niet belangrijk genoeg vinden om te volgen, want zo besparen ze wat. Wat ook enkel maar komt omdat die mensen daar geen gevolgen van ondervinden.

Ik denk dat het probleem dat velen met deze redenering hebben een beetje hetzelfde is als met zowat elke regel: je kan niet rekenen op het gezond verstand van iedereen om "overtredingen" te beperken tot wanneer het weinig uitmaakt. De ene doet dat dan op de laatste dag van het schooljaar, terwijl iemand anders dan denkt dat een random vrijdag tijdens het schooljaar ook moet kunnen.

Dusja, vasthouden aan het schooljaar is dan gewoon de eenvoudige oplossing. Ergens vind ik nu ook wel dat het argument "anders kunnen die mensen een bepaalde vakantie niet betalen" een beetje zwak is, het is niet of dat werkt op andere vlakken in de samenleving.
Wel ja, en dat leer je je kind ook als je af en toe zo een regel overtreed.

Dat het niet zwart wit is en sommige regels met mate mogen overtreden worden. Omdat ze niet gemaakt zijn voor jou specifiek geval dus je doet er niemand mee 'kwaad'.

Ik vind dat op zich een goede les. Je moet natuurlijk wel goed kaderen dat dingen zoals 'een snoepje stelen' hier dan weer niet mag (omdat je daar wel iemand mee kwaad doet). Maar iets als 'papa rijd soms te snel' wel.

Zo sta ik ook in het leven en het gaat me goed. Liever dat dan een kind/mens dat hysterisch de regels exact zou volgen, met zo een mensen kan ik het moeilijker vinden, dus ik wil niet dat mijn kinderen zo worden.

Puur technisch doe je niets illegaal als de dokter u ziek schrijft he. De dokter doet iets illegaal.

Net eens bekeken wat het verschil zou zijn bij onze reis binnen/buiten seizoen, en is toch effectief het dubbele qua prijs.
Zowel vrager als de dokter die het voorschrijft zijn strafbaar volgens de wet. Dus ja je doet wel degelijk wat illegaal.

Waarschijnlijk al verschillende keren gevraagd maar wat zijn fijne cadeau’s voor een kind van 1-1,5 jaar? Hoeft niet per se echt speelgoed te zijn. Ook fijne boekjes bijvoorbeeld?

Waarschijnlijk al verschillende keren gevraagd maar wat zijn fijne cadeau’s voor een kind van 1-1,5 jaar? Hoeft niet per se echt speelgoed te zijn. Ook fijne boekjes bijvoorbeeld?
Hier is ze rond die leeftijd zot geweest van haar boerderij en heeft ze veel rondgesjeesd binnen met haar loopfiets toen ze nog niet kon stappen. Vanaf ze kon stappen, werd het het gewone Lena driekleuren loopfietsje.
En boekjes, heel veel boekjes. Smartmax beestjes en rammelaars zijn ook een topper, zoals @Holocene al zegt. Er heeft hier ook een speeltent/ballenbad gestaan. Of anders gewoon een kartonnen doos. Zoveel speelgoed hier en een kartonnen doos wint altijd.

Hier is ze rond die leeftijd zot geweest van haar boerderij en heeft ze veel rondgesjeesd binnen met haar loopfiets toen ze nog niet kon stappen. Vanaf ze kon stappen, werd het het gewone Lena driekleuren loopfietsje.
En boekjes, heel veel boekjes. Smartmax beestjes en rammelaars zijn ook een topper, zoals @Holocene al zegt. Er heeft hier ook een speeltent/ballenbad gestaan. Of anders gewoon een kartonnen doos. Zoveel speelgoed hier en een kartonnen doos wint altijd.
Die boerderij is hier ook (nog steeds!) een gigantisch succes. Ook een geweldig afleidingsmanoeuvre om te gaan slapen :coolbrows: "ga je nog even slaapwel zeggen tegen boer en al zijn dieren?"

Ja, die boerderij staat hier ook nog altijd en er wordt nog vaak mee gespeeld. En deze lettertrein heeft ze ook rond die leeftijd gekregen, in begin wat groot, maar eens ze ouder is, spelen ze er anders mee.

Muziekinstrumenten waren hier op die leeftijd ook een hit. ;)
Ik ben aan het nadenken om wat muziekinstrumenten te kopen/op verlanglijst te zetten voor dochterlief (3 in september). Volgens de juf zingt en danst ze graag en heeft ze wel interesse in ritme/muziek maken en ik wil dat een beetje stimuleren maar geen flauw idee hoe of waarmee ik kan beginnen.

Dansmat heb ik wel al tweedehands gevonden.

Ik ben aan het nadenken om wat muziekinstrumenten te kopen/op verlanglijst te zetten voor dochterlief (3 in september). Volgens de juf zingt en danst ze graag en heeft ze wel interesse in ritme/muziek maken en ik wil dat een beetje stimuleren maar geen flauw idee hoe of waarmee ik kan beginnen.

Hier heeft ze een piano waar ze af en toe wel op speelt
https://www.amazon.com.be/-/nl/Clas...lpcontext&ref_=fplfs&smid=A3Q3FYJVX702M2&th=1

Maar het "makkelijkst" zal iets van percussie zijn (trommels, xylofoon, ...)

Thuis hebben we een kleine kindergitaar/ ukelele achtig iets. Een houten met echte snaren, daar speelt hij regelmatig mee (4,5).
Het muziek maken is maar amateuristisch maar hij verzint dan ook eigen tekst en dansjes en dat is wel super leuk.

Met 3 jaar kan je ook beginnen met kleuterturnen of kleuterdansen en dat is ook wel een aanrader vind ik persoonlijk.

Ja, onze dochter van 3 jaar heb ik ook ingeschreven voor dansen, dat start in september.
Je hebt ook zo muziek initiatie maar dat was duur en leek me nogal 'klungelen met muziekinstrumenten' en dat leek me maar niks. Hier hebben we een gewone piano staan en ze speelt er regelmatig op en ze zingt dan ook echt mee. Echt geweldig.

Met 3 jaar kan je ook beginnen met kleuterturnen of kleuterdansen en dat is ook wel een aanrader vind ik persoonlijk.
Ze heeft vorige week sportdag gehad en zich rot geamuseerd, dus turnen/multimove is zeker iets waar we haar voor gaan inschrijven.

Dank je voor de tips iedereen -- De xylofoon had ik al weggestopt omdat ze er niet meer naar omkeek, typisch...

Net mailtje van de school dat volgend jaar de juf van de eerste kleuterklas de instappers gaat doen. En omgekeerd (tot de juf van de instappers op pensioen gaat, en er een nieuwe komt).
Op zich allemaal geen probleem, maar dat hadden ze wel wat vroeger mogen communiceren. Deze week zijn ze nog allemaal naar "de klas voor volgend jaar" gaan kijken, en dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn...

Die boerderij hebben we nog van toen mijn broer en ik klein waren. 😃 the memories!

Voor de aanstaande 2e verjaardag zullen we waarschijnlijk een keukentje vragen. Wat zijn jullie aanraders? Aangezien het cadeau van de grootouders is boeit de prijs niet echt :unsure:
Edit na reply van anders.: liefst hout.

Laatst bewerkt:
Voor de aanstaande 2e verjaardag zullen we waarschijnlijk een keukentje vragen. Wat zijn jullie aanraders? Aangezien het cadeau van de grootouders is boeit de prijs niet echt :unsure:
Er zijn in grote lijnen 2 keuzes daarin imo. Ofwel neem je een houten keukentje, die gaan lang mee en zijn duurzaam.
Ofwel neem je een plastic, die zijn goedkoper maar ook wat minder kwalitatief.

Wij hebben dit. Dat past redelijk in de rest van het interieur, maar heeft niet zoveel "functionaliteit". Je hebt er met veel meer toeters en bellen ook, maar uiteindelijk maakt dat voor een kind niet zoveel uit.

Ohja, wel op afmetingen letten. Wij vonden er destijds veel van 60cm breed. Dat is wel héél smal voor een keukentje.

Er zijn in grote lijnen 2 keuzes daarin imo. Ofwel neem je een houten keukentje, die gaan lang mee en zijn duurzaam.
Ofwel neem je een plastic, die zijn goedkoper maar ook wat minder kwalitatief.

Wij hebben dit. Dat past redelijk in de rest van het interieur, maar heeft niet zoveel "functionaliteit". Je hebt er met veel meer toeters en bellen ook, maar uiteindelijk maakt dat voor een kind niet zoveel uit.

Ohja, wel op afmetingen letten. Wij vonden er destijds veel van 60cm breed. Dat is wel héél smal voor een keukentje.
Ohja, zeker de voorkeur voor hout!

Terug
Bovenaan