Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Week thuis gezeten met de dochter omdat de crèche een week dicht was. Mijn vrouw had krokus genomen, dus ik nu een week thuis. Morgen ging ik dan terug aan het werk.

Raad eens wie doodop is en een uur vroeger in haar bed ligt met beginnende koorts en mogelijke oorontsteking.

De perikelen van mijn bijna 3-jarige dochter en het potje. Gisteren deed ze eindelijk een paar druppels bewust in het potje. Ik dacht: JA we zijn eindelijk vertrokken. Ervoor ging ze heel vaak op het potje zitten, maar deed nooit iets.

Maar nu wil ze totaal niet meer op het potje en is ze er bang van. Zucht.
En een verkleinbril op het toilet? Die van ons wil enkel als een grote op het groot toilet. 🙈

Weekje vakantie doet mij inzien hoe moe ik eigenlijk ben. Ik ben gewoon vollen bak blijven gaan sinds ik mama geworden ben. Kraamzorg? Nooit aangevraagd. Zes dagen na de geboorte van onze zoon stond ik om 5u ‘s morgens te strijken. Ik kook bijna elke dag en ook poetsen doen we zelf (al staat dat wel echt onderaan het huishoudelijk lijstje). Ik heb ook helemaal geen zin om dat uit te besteden. Maar gewoon, even zeggen dat ik moe ben.
Was hier hetzelfde.
Mijn tip is om toch naar die hulp te grijpen.
Je gaat anders alleen maar achter de feiten lopen.

Hier donderdag 1 ziek geworden, buikgriep. Vrijdag ik aan de beurt, gisteren de vrouw en deze morgen de jongste. Het was weer het weekendje wel. Morgen vertrekken we wel op verlof, dus dat is wel positief. Nog weekje op het gemak recupereren maar het was dus als 2 halven deze namiddag inpakken.
En ik ging zaterdag eindelijk eens profiteren van het zo lang verwachte goed weer om zonnevitaminen op te doen en in mijn hof te werken... Ja mijn gras afgereden en ik was dood. En dat was maar het eerste van het lijstje. Hopelijk volgend weekend nog eens de zaterdag minstens droog dat we de rest kunnen doen.

Iemand tips om ons monster van haar slaappamper te laten afblijven? Deze morgend was ze er Lacs du Connemara-gewijs mee aan't rondzwaaien toen ik haar kamer binnenkwam. 😒

Ze slaapt nog in een slaapzak, maar als ik haar het zomermodel aandoe en met een lakentje laat slapen (om te wennen), steekt ze haar armen in die slaapzak en doet ze haar pyama, uit 1 stuk, met rits of knopjes, of een body-achtig iets, gewoon los en doet ze haar pamper uit. Ik sta dus nog niet te springen om haar onder lakentje en dekentje te laten slapen.

Ik kan ook opnieuw meedoen met de zieke kinderen club.

De jongste flirt steeds met koorts (37.9), hese hoest, ogen die dichtkleven van de prut.

'tkind is normaal nauwelijks ziek, typisch :crazy:

Week thuis gezeten met de dochter omdat de crèche een week dicht was. Mijn vrouw had krokus genomen, dus ik nu een week thuis. Morgen ging ik dan terug aan het werk.

Raad eens wie doodop is en een uur vroeger in haar bed ligt met beginnende koorts en mogelijke oorontsteking.
En zo dus was het deze morgen 4u40 toen de dochter wakker werd van koorts/honger. Na de nodige medicatie met een vrolijk kind naar de pediater geweest die besloot dat ze gewoon moest uitzieken met wat oordruppels, en als de koorts tegen het eind van de week niet weg is moet ik terugkomen.

Nu zit ik hier wat te suffen terwijl ze slaapt. Het kind was zelf te moe om echt te eten deze middag.

Kinderen allebei naar een kamp deze week. De kleinsten gaat naar een gekende organisatie waarbij alles altijd in orde is. Goede communicatie, begeleiding, activiteiten, enz.

Oudste kan er niet meer naar toe aangezien die kampen enkel voor kleuters zijn. Zij gaat naar een kamp van een lokale sportschool.

Gisterenavond begon het al: plots een mail om 16u.

Beste ouders,

Gelieve morgen 1 schoendoos, 1 CD (om te knutselen) en 6 lege WC-rollen mee te geven met uw kind.

Groeten,
Het onnozele kutteam die denkt dat ik de zondagavond zwaar op de pot zal zitten.

Eerste fietsje voor onze dochter van het neefje gekregen dat een jaar ouder is. Vanaf morgen leren fietsen. Zeer benieuwd of dat vlot gaat. Her ding heeft zijwieltjes. Er zijn fervente tegenstanders, maakt dat zoveel uit om te leren fietsen of hangt dat, zoals bij zoveel zaken, van het kind af?

Al ervaring met een gewone loopfiets?

Bij ons ging de overstap van loopfiets naar gewone fiets (zonder zijwieltjes) heel vlot. We hadden een sjaal gepakt en onder zijn oksels gedaan om een beetje te helpen in balans te houden (maar dus niet zo stevig dat hij niets zelf moest doen) en het fietsen zelf was hij op 10 minuten oefenen mee weg. Starten en stoppen was nog even oefenen, maar ook dat ging vlot enkele weken later.

Dit heb ik bij beide gebruikt, heel handig omdat je het gewoon kan loslaten terwijl je er achter wandelt/loopt en direct even kan corrigeren als je ziet dat het gaat fout lopen, waardoor ze ook gewoon blijven verder rijden ipv alle drama die gepaard gaat met een bijna valpartij :tongue:

een loopfietsje is inderdaad al een hele goede voorbereiding, dochter had dit niet en zoon wel en het verschil bij het leren fietsen was vrij groot in het begin.

De oudste heeft een tijdje met zijwieltjes gefietst en daar zat naar mijn gevoel geen vooruitgang in. Ik heb hem daarna terug op een loopfiets gezet en toen dat vlot ging was de overstap naar fietsen zonder zijwielen wel vlot (geen 10 minuten, ben er toch wel wat meer mee bezig geweest maar toch :D).
Jongste ook direct van loopfiets naar fiets zonder zijwieltjes. Was wat oefenen op niet met de voeten de bocht nemen en daarna starten/stoppen maar ook heel vlot gegaan.

Hier alle drie lange tijd op de loopfiets en wanneer we merkten dat ze goed evenwicht konden houden op de trapperfiets gezet.

Alle drie waren ze er binnen het kwartier mee weg.

Dus pro loopfiets kamp :)

Iets voor de verlof was het bij de oudste (1e leerjaar) sportnamiddag op't school.
Verplicht met de fiets komen. In de brief stond ook dat de ouders eventuele zijwieltjes moesten verwijderen.
Vond dat nu zelf erg laat om nog met zijwieltjes te rijden.

Ze bleef toch vrij belabberd (desondanks wel goed eten en drinken) dus via het hotel toch naar het ziekenhuis doorverwezen. Waarschijnlijk rookie mistake 101 maar we werden doorverwezen naar een immens kuthospitaal die meer uit is op ons geld dan wat anders. Amateurisme ten top, echt waar, nog nooit gezien. Bedragen ook te gek voor woorden. Maarja voor je kind doe je alles zeker. Ik weet wel, de verzekering dekt dit maar Jezus man, 'tis absurd.

Morgen zal ik in alle waarschijnlijkheid via reisbijstand met haar terug naar huis gaan, gewoon voor alle veiligheid.

Toffe tijden :crazy: ik voel mij meer en meer afglijden naar één of andere inzinking, zit echt op mijn limiet. Ik zie mijn kinderen doodgraag maar holy fuck man, waarom spreekt/sprak er niemand (in mijn omgeving iig) over de hoeveelheid ziek zijn en kopzorgen op dat vlak.

Ze bleef toch vrij belabberd (desondanks wel goed eten en drinken) dus via het hotel toch naar het ziekenhuis doorverwezen. Waarschijnlijk rookie mistake 101 maar we werden doorverwezen naar een immens kuthospitaal die meer uit is op ons geld dan wat anders. Amateurisme ten top, echt waar, nog nooit gezien. Bedragen ook te gek voor woorden. Maarja voor je kind doe je alles zeker. Ik weet wel, de verzekering dekt dit maar Jezus man, 'tis absurd.

Morgen zal ik in alle waarschijnlijkheid via reisbijstand met haar terug naar huis gaan, gewoon voor alle veiligheid.

Toffe tijden :crazy: ik voel mij meer en meer afglijden naar één of andere inzinking, zit echt op mijn limiet. Ik zie mijn kinderen doodgraag maar holy fuck man, waarom spreekt/sprak er niemand (in mijn omgeving iig) over de hoeveelheid ziek zijn en kopzorgen op dat vlak.
Is dat steeds de oudste?

Turkije is echt kut op dat vlak. Eerst geld zien en dan pas zullen ze ingrijpen.

Veel sterkte!

(Cadeau/vakantie/zomaar) speelgoed-tip:

Crayola Color Chemistry is een soort chemie-set maar werkt met het ontdekken van kleuren, mengen en sensorisch zoals sneeuw maken, een potje met kleuren van verschillende texturen etc en oefent op afmeten van hoeveelheden (ml, druppels, schepjes etc).
De set is uitgebreid zonder dat het einde zoek is, wel wat eindejaars-minded met een sneeuwman en denneboom testje om te doen, maar alles is stevig en geschikt voor kinder- of minder motorische handen.
Onze zoon wou graag ‘a chemistry set’, maar ik zag op tegen uitbarstende vulkanen of te veel geploeter (zoon is soms een warhoofd, echt chemie-set is hij te jong voor).
Deze is echt wel een aanrader, Crayola heeft een veel groter aanbod dan enkel de tekenmaterialen.
Waar heb je dat gekocht?

Terug
Bovenaan