Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hoe vermeld je op een leuke manier je rekeningnummer op je geboortekaartje ?

Een leuk zinnetje erbij. Probleem is dat we eigenlijk alles al hebben voor de derde. Enige wat we speciaal voor het kind hebben gekocht is een nieuwe veel grotere auto, maar dat staat ook niet mooi op dat kaartje :p.

En het is ook volledig vrijblijvend maar er volledig vrijblijvend bijzetten voelt precies nog pusheriger dan dat niets zetten.
Ik heb er een klein silhouet van een schuifaf naastgezet. Om duidelijk te maken dat we het geld gingen investeren in speeltuig in de tuin.
Zo:
AP1GczOzFXY2wcIm5GnU-KU8-xJZpbOU9l8xfwXVGNX7PS_rk6tJpXAm4EToXvuGo7biXIdRDwWjsCfbs7oK-xPH3uoMSw43isMMuconZTduStCWLvnAZ9Ij5_iV-z5wz2aqbLKJ0Oylq43LsGMeCtzwdMWCytkFq_AYMnerSbg9uJU1aHO4p67twvoabLlAwfpbfgbbFA70HKHnWCG7SOkHghFvn1DBrfxRD4mC_g2WeZRg94P0OZ3779m3EVz2N-l5-0DaSiSfTDwRuOdTaaS2vqmpSqH3z2VlBcaQsFhWfXq3hn6FMUAGfaEufOszpJCSqWJw-NmqYIz2AQrgT99mc97MjWvuATe4-5cevF5vYyrGDpWyZf6DLg0RIVrIWNjGeYzLtAdXXFoZh2r2nj71auG_1OD4boEiG4g1Nm4gBDu2p65_zK8gapjiFUbT06JDj0v-bkKIB_G_gEex9NFNxtBejdWkskIDpoH8NcCgzeqFIxD-def_D0ypaSfG3rx1lkx-mI4gf0caA0UwrbGlMotwVxmZxJlLY2s_Od2DNfv3P7jmI-a2Ek1JOEhEGnBnefP5p5PWE6AQqHfwYF3xfkVbO5G2l0yz70QsYUcepAOJzKGb2_QfH3g4XLyBno9kj8xpxJFcY1NFteK04ZsNOeVo7pVyKdzLbokatJAVGu7DiqA06upIroIXEHGyDIZhPpPHU1Vlw-ZG92fY1QHtjZHFsee-kj7SZeY88V4bvnAT_Qc5-66t5-g9GkqNF67KKdlqE4enAYOqlWFseyjw8IQmljA6MhNQHUcMDP37xyJoWzH8vLJ-cDFoDPwXn2alr1FKuRD8L1fxH27Ie9GKiuKRFMO_xkaqJs5c1tI_VPKFCVsmMEW1wfFEDS0Ldp-B_kQNoT0-dge05pD2vlSb4OCthQ=w347-h50-s-no

Dunno, omdat dit zoals het meeste wat op dit forum staat een mening is zeker? Voel je zo niet in je gat gebeten.

Ik snap het nut niet om daar een mysterie rond te breien en dan altijd dat "ho dat zeggen we niet hoor", laat staan een of andere gender reveal. Wij hebben dat gewoon tegen iedereen gezegd die erom vroeg. Op een bepaald moment twijfelden we ook tussen twee namen, dan was het soms zelfs leuk om mensen hun reacties te zien.

We hebben een baby shower gegeven in plaats van een babyborrel na de feiten. Wie we daarvoor hadden gesproken kende de naam en geslacht al, andere wisten het dan, dat was mijn punt. We hebben dat daar niet aangekondigd.
Wij hielden het zelfs verborgen voor onszelf, als het twee jongens waren geweest hadden we geen idee wat nummer 2 zou heten :p

Maar we wisten dus niet welke combo we zouden krijgen.

Wij hielden het zelfs verborgen voor onszelf, als het twee jongens waren geweest hadden we geen idee wat nummer 2 zou heten :p

Maar we wisten dus niet welke combo we zouden krijgen.
Bij m'n schoonfamilie wist de schoonzus van niets en de schoonbroer wist het geslacht. Hij heeft alles geregeld terwijl zij niets wist.

Bij m'n schoonfamilie wist de schoonzus van niets en de schoonbroer wist het geslacht. Hij heeft alles geregeld terwijl zij niets wist.
Dat lijkt me nodeloos ingewikkeld om het verborgen te houden. Is het dan niet beter allebei van niets te weten..

Persoonlijk vind ik het vooral aanstellerig als koppels het geslacht geheim houden en vervolgens maanden wachten en geheimzinnig willen doen om dan een instagram waardige gender reveal tentoon te spreiden.

Zo interessant is het geslacht van je baby niet...

Dat lijkt me nodeloos ingewikkeld om het verborgen te houden. Is het dan niet beter allebei van niets te weten..

Persoonlijk vind ik het vooral aanstellerig als koppels het geslacht geheim houden en vervolgens maanden wachten en geheimzinnig willen doen om dan een instagram waardige gender reveal tentoon te spreiden.

Zo interessant is het geslacht van je baby niet...
Ik ben ook minder fan van gender reveals of babyshowers. Iets dat overgewaaid is uit de States? Alles uitsmeren op sociale media idem. Een foto van bij de geboorte omdat je apetrots bent kan ik nog begrijpen.

Veel van m'n kameraden doen een 'nonkeltjesavond'. Dat is de dag na, of enkele dagen na de geboorte een stapje zetten met de mannen. Meestal zijn dat zware avonden. Hebben jullie zoiets gedaan? Zelf heb ik dat van beide kinderen niet gedaan. Enkel gestopt aan m'n stamcafé na het moederhuis om 22u savonds voor een uurke fzo. Ik wou vooral heel helder zijn in die periode en 's morgens weer paraat staan voor vrouw en kind. Zo'n momenten maak je maar één keer mee in het leven, terwijl je elke week kan feesten en pinten gaan drinken.

Die twee zinnen lijken niet echt met elkaar verbonden te zijn :p
Behalve namen kiezen is er niet echt iets dat verbonden is met het geslacht.

Ja er wordt hier enkel naar de afstand gekeken, en er zijn geen bedrijven die dichter bij de school zijn dan wij wonen. Tenzij 1manszaken of een kapper/bakker. Maar dus geen echt grote bedrijven. We hebben eigenlijk echt geen 2de keuze. Dus we wagen het erop. De andere scholen liggen in het centrum van onze gemeente, en door allerlei verkeersmaatregelen zijn die scholen erg moeilijk bereikbaar met de auto. Daar verliezen wij enorm veel tijd mee. We weten natuurlijk ook dat in het slechtste geval we niet onze keuze hebben, we pas in mei naar vrije plaatsen kunnen. Maar dan zouden we nog overwegen een school te nemen in de naastliggende gemeente omdat die in 'tijd' zelfs dichter bij is dan de scholen in het centrum van onze gemeente. We zien het dus wel, op 22 maart zouden we de uitslag al krijgen blijkbaar. Ik hou jullie op de hoogte dan ;)
Deze namiddag kwam de mail met het resultaat. We hebben de school die we gekozen hebben. Toch blij dat dat achter de rug is. Volgende stap is afspraak maken met de school om effectief in te schrijven.

De zoon is voor de eerste keer bij een vriendje gaan slapen..al de hele week hyped.

Vandaag dus maar 2 Bengels in huis. Toch een serieus verschil eigenlijk.

*help*

Hier bij de oudste (5) nu ook windpokken nadat de jongste het had 2 weken terug.
Heeft zo 1 dikke die echt op springen staat en doet pijn. Er is al fusidin op gedaan en hij heeft ook pijnstilling gekregen maar niets helpt.
Iemand tips tegen de pijn?

*help*

Hier bij de oudste (5) nu ook windpokken nadat de jongste het had 2 weken terug.
Heeft zo 1 dikke die echt op springen staat en doet pijn. Er is al fusidin op gedaan en hij heeft ook pijnstilling gekregen maar niets helpt.
Iemand tips tegen de pijn?
Fenistil! (@kaydoh 🙂) Maar het is vooral ondergaan vrees ik.

Ik vond het al verdacht lang duren maar bon, de jongste is bij deze ook voor de eerste keer geveld na 1.5maand crèche. Afschuwelijke slijmerige hoest in combinatie met lichte koorts.

De oudste had er ook last van, zelfs even 39.4c maar ondertussen alweer beter. Wel een nieuw record, 4 maand zonder écht "ziek" te zijn :) dus misschien klopt de theorie van 2 winters toch wel...wel benieuwd hoe ze zal zijn wanneer we stoppen met de dagelijkse puffer.

iig, onze aerosol draait weer overuren :crazy:
Echt beu, de jongste is niet te herkennen. Normaal altijd vrolijk, nooit wenen en nu :crazy:

Vannacht maar een uur of 3 geslapen, echt waar, respect voor sommige hier dit dit jaren dag in dag uit hebben (of nog steeds) meegemaakt/meemaken

Ik ben woensdag -> paasmaandag in Belgie. Vlucht komt toe woensdag ochtend, vertrekken maandag namiddag. Er zijn de familie toestanden natuurlijk, maar iemand tips voor dingen te doen met twee 7 jarigen? ( liefst zaken die ik kan doen zonder een tweede volwassene nodig te hebben en/of niet afhangen van kennis van het nederlands :p )

Ahja en zitten in de regio dendermonde/sint-niklaas. Maar ik heb normaal geen probleem om wat km te doen

Echt beu, de jongste is niet te herkennen. Normaal altijd vrolijk, nooit wenen en nu :crazy:

Vannacht maar een uur of 3 geslapen, echt waar, respect voor sommige hier dit dit jaren dag in dag uit hebben (of nog steeds) meegemaakt/meemaken
Bronchitis, antibiotica voorgeschreven, 't heeft lang geduurd :) hopelijk snel beter

Tips voor tandenpoetsen bij 1.5 jarige? Mond gaat snoeihard dicht en draait zich weg. Ik ben bekend met de methode om hem op de grond te leggen en armen onder je benen, maar dat lijkt mij niet bevorderlijk naar het gewoon te worden.
Doe het ook altijd voor, maar neemt dan gewoon mijn tandenborstel om mee te prutsen.

Terug
Bovenaan