Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Nee, gaat daar niet. De onze zitten op de Zilverberk. Ik vermoed dat het via de Pagadder rondgaat, daar zitten alle scholen op woensdagnamiddag samen voor opvang. Onze huisarts vroeg ook meteen welke school ie ging. Er zijn dus meerdere brandhaardjes.
Aha, klinkt logisch. Veel succes.

Onze dochter heeft het (nog) niet maar zat wel gisteren met haar duim tussen de deur.
Nu wil ze niet dat we het verband er af doen om te kijken. Zelfs omkopen met chocolade werkt niet.

Bedankt voor alle ervaringen.

Bottom line: nog heel eventjes die laatste drempel over om op een weekenddag ermee naar het zwembad te trekken, en het zal ontspannender zijn dan thuis. We gaan het maar eens proberen zeker.
Kan ik enkel maar in bij treden.
Iets gaan doen is vaak veel leuker voor de kindjes dan thuis blijven en dus veel minder gezaag.
Je moet elkaar eens iets gunnen, they said.
It's gonna be fun, they said.
Het zal wel meevallen, they said.

Dus mijn vrouw is iets gaan eten met vriendinnen vanavond. Ik was nog de oudste in bed aan het steken, zijn ogen waren net toegevallen of die kleine was alweer wakker geworden. We spreken over vertrektijd van mijn vrouw + 10 minuten.
Troosten.
Slaapt 20 minuten.
Weer bleiten. Even laten wenen of te zien of het vanzelf over gaat. Niet dus.
Proberen troosten. Lukt niet.
Tutje. Lukt niet.
Geen honger. Geen dorst. Niet ziek (voor één keer). Gewoon, blijven bleiten, omdat het kan. Nu dus ontroostbaar. Er hebben hier alweer een paar meubelstukken wat klappen mogen incasseren. Voor ieders bestwil heb ik haar nu gewoon meegenomen naar beneden, beetje TV kijken samen met mij. Ik heb gewoon geen clue meer over wat ik ermee moet aanvangen.

Helemaal hetzelfde als de jongste: niet willen slapen. Nooit willen slapen.
En pas op, bij de crèche is dat net hetzelfde hé. Die kleine slaapt al sinds haar 9 maanden samen met de oudste kindjes, 1 dutje per dag. Meestal maar een uurtje en ze is terug wakker. Die krijgen die ook niet in slaap. Bij de grootouders net hetzelfde.

Ze wil zich gewoon niet geven. Blijven weerstand bieden. Zich opspannen, zich strekken, willen "ontsnappen". Meestal tot ze van totale uitputting zich plots wel moét geven. Dan voel je plots in 1 seconde al haar spieren ontspannen en begint ze instant te slapen.

We zijn er een paar maanden geleden nog mee naar de pediater geweest. Alles onderzocht. Niets gevonden. Boodschap: "Jullie hebben gewoon een heel wakkere, alerte baby. Veel succes ermee."
Even op terugkomen.
Onze kinderen sliepen beide in de dag max 45 minuten, wat we ook deden, bij de grootouders net hetzelfde.
Het beste wat we voor ons welzijn gedaan hebben is dit gewoon te aanvaarden en ze niet geforceerd te laten slapen. Soms moet je het ritme van uw kind volgen.

Onze jongste sliep ook weinig overdag en vanaf 1 jaar sliep die zelfs niet meer overdag. Zoiets moet je echt niet gaan forceren.

Onze jongste sliep ook weinig overdag en vanaf 1 jaar sliep die zelfs niet meer overdag. Zoiets moet je echt niet gaan forceren.
Damn, ons dochtertje van 3 is na school vaak stikkapot en valt vaak gewoon na 30 seconden in slaap in de fietskar. Op woensdag en in de weekends laten we die nog dutten doen, en die slaapt nog altijd steevast 2u-2u30 in de namiddag.
Gek hoe zoiets kan verschillen.

Damn, ons dochtertje van 3 is na school vaak stikkapot en valt vaak gewoon na 30 seconden in slaap in de fietskar. Op woensdag en in de weekends laten we die nog dutten doen, en die slaapt nog altijd steevast 2u-2u30 in de namiddag.
Gek hoe zoiets kan verschillen.
Vooral de statistieken daarrond zijn grappig.
"Peuters zijn tussen 2,5 en 3 jaar klaar om hun middagdutje te laten vallen".
No shit Sherlock, misschien omdat ze dan op school zitten :p

Mijn dochter was ook de enige in de startklas die geen dutje meer deed overdag, altijd alleen op trok met de juf dan :laugh:
De enige? Mijn dochter deed ook al geen dutje meer toen ze twee jaar was, maar ik denk toch niet dat ze op haar school slaapklasjes hebben voorzien voor kinderen die een dutje doen. Haar neefje deed soms wel een dutje op een bankje in de klas. :unsure:

De enige? Mijn dochter deed ook al geen dutje meer toen ze twee jaar was, maar ik denk toch niet dat ze op haar school slaapklasjes hebben voorzien voor kinderen die een dutje doen. Haar neefje deed soms wel een dutje op een bankje in de klas. :unsure:
Ja, ze waren wel maar met 7 gestart in september, dus geen grote sample :p. Hier op school hebben ze wel een slaapklasje (en dat zou elke kleuterschool moeten voorzien, want er zijn veel kindjes die dat écht wel nog nodig hebben).

Ja, ze waren wel maar met 7 gestart in september, dus geen grote sample :p. Hier op school hebben ze wel een slaapklasje (en dat zou elke kleuterschool moeten voorzien, want er zijn veel kindjes die dat écht wel nog nodig hebben).
Misschien hebben ze dat wel, maar aangezien onze dochter het tegen de instapklas niet meer nodig had hebben we er ook niet meer achter gevraagd.

Onze dochter van 2 jaar heeft met ons in het weekend meestal geen dutjes meer, maar op de creche wel (veel te lange).
Waardoor die totaal niet moe is bij slapen gaan.
Maar ja, overtuig de creche daar maar is van ..

Ik heb het met periodes echt moeilijk om te zien dat de kinderen zo groot worden. De dochter wordt een echte dame, ondanks ze pas 7 jaar wordt binnen een week of 2. De kleinen is er 4 geworden en ik begin te beseffen dat de baby/peuter fase weg is en nooit meer terugkomt.

Vanuit het hart zou ik een 3de willen, rationeel lijkt me dat absoluut geen goed idee.

Ik heb het met periodes echt moeilijk om te zien dat de kinderen zo groot worden. De dochter wordt een echte dame, ondanks ze pas 7 jaar wordt binnen een week of 2. De kleinen is er 4 geworden en ik begin te beseffen dat de baby/peuter fase weg is en nooit meer terugkomt.

Vanuit het hart zou ik een 3de willen, rationeel lijkt me dat absoluut geen goed idee.
Snap dat. Meneer is bijna 6, schattige is er ver af.
Zo af en toe nog eens een baby zien of vasthebben doet wel iets.

Ken het gevoel. Blijf de laatste tijd ook meer hangen bij die Google photo memories. Waar zijn die kleine schattige bengels naartoe..
De jongste is 3.5 maar lijkt toch ook al zo groot. Gelukkig zijn de twee jongsten wel echte knuffelbeesten, kan daar echt van genieten: wat knuffels van één van die bengels wanneer ze op mijne schoot hangen. De oudste (ook bijna 7) is dat bijna ontgroeid, die doet dat minder en minder.

De baby is binnen een weekje 10 maand en drinkt ‘s nachts nog meermaals de borst 😩 Bloemlezing van de voorbije nacht: 20u - 23u - 1u - 3:30u - 6u. Iedere nacht is het give or take gelijkaardig én het weegt, die onderbroken nachten en slaap.
Hij slaapt sinds enige tijd in zijn eigen kamertje, in de hoop dat hij dan minder wakker wordt van ons gedraai en gekeer.
Hem laten weten is geen optie, hij geeft toch niet af en we lopen dan het risico dat de oudste (3j.) er ook wakker van wordt. En dan slaapt er niemand 🤷🏻‍♀️ dus ‘t is ‘makkelijker’ om hem gauw even te gaan halen en na een minuutje of 10-20 of 30 zijt ge ervan af en is het weer even rustig.
Tuutje wil hij niet, is niet gehecht aan een doudou. Een fles kunstvoeding geven, werkt ook niet.

Ken het gevoel. Blijf de laatste tijd ook meer hangen bij die Google photo memories. Waar zijn die kleine schattige bengels naartoe..
De jongste is 3.5 maar lijkt toch ook al zo groot. Gelukkig zijn de twee jongsten wel echte knuffelbeesten, kan daar echt van genieten: wat knuffels van één van die bengels wanneer ze op mijne schoot hangen. De oudste (ook bijna 7) is dat bijna ontgroeid, die doet dat minder en minder.
Die Google memories hakken er soms serieus in. Vooral omdat de periode wanneer ze heel klein waren voor ons toch wel pittig was. Als ik die herinneringen dan zie is het precies of ik dat allemaal in een waas beleefd heb, terwijl ik dat ook wel heel bewust heb ervaren.

Fijn dat ze zelf de nummer twee willen droppen op 't WC en dat ze roepen als ze klaar zijn, maar ik zal toch moeten herhalen dat het NIET nodig is om met hun handjes in hun gat te liggen dabben om je nadien rond de hals te vliegen als je naar hen toekomt om te helpen.

De 3de (6j) gisteren op aanraden van de kinderarts naar spoed gebracht. Koorts, uitslag, hoofdpijn, pijn zijn benen. Hebben al verschillende tests gedaan, maar ze weten nog niet wat hij heeft. Hij blijft ook koorts maken.

We hadden even schrik dat het leukemie zou zijn, maar dit zou het volgens de test niet zijn.

De baby is binnen een weekje 10 maand en drinkt ‘s nachts nog meermaals de borst 😩 Bloemlezing van de voorbije nacht: 20u - 23u - 1u - 3:30u - 6u. Iedere nacht is het give or take gelijkaardig én het weegt, die onderbroken nachten en slaap.
Hij slaapt sinds enige tijd in zijn eigen kamertje, in de hoop dat hij dan minder wakker wordt van ons gedraai en gekeer.
Hem laten weten is geen optie, hij geeft toch niet af en we lopen dan het risico dat de oudste (3j.) er ook wakker van wordt. En dan slaapt er niemand 🤷🏻‍♀️ dus ‘t is ‘makkelijker’ om hem gauw even te gaan halen en na een minuutje of 10-20 of 30 zijt ge ervan af en is het weer even rustig.
Tuutje wil hij niet, is niet gehecht aan een doudou. Een fles kunstvoeding geven, werkt ook niet.
Troost u, dat was hier ook zo. Daarnaast slaapt de onze nog niet door en zij is bijna 3 jaar. Ze wordt nog steeds iedere 2 uur wakker.

De 3de (6j) gisteren op aanraden van de kinderarts naar spoed gebracht. Koorts, uitslag, hoofdpijn, pijn zijn benen. Hebben al verschillende tests gedaan, maar ze weten nog niet wat hij heeft. Hij blijft ook koorts maken.

We hadden even schrik dat het leukemie zou zijn, maar dit zou het volgens de test niet zijn.
Uitslag op de benen of overal? Als kind heb ik de ziekte van Henoch-schönlein (2 keer) gehad en de eerste keer was ook met uitslag op de benen en pijn dat ik er zelfs niet kon op staan. Heeft ook even geduurd voor ze wisten dat het dit was. (Natuurlijk moeilijk te beoordelen op afstand en zonder medische kennis).

Terug
Bovenaan