Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
, kwam dit ter sprake en die verpleegster gaf me zelf spontaan het boekje van k&g rond flesvoeding. Ik voelde dus nergens druk om het toch te proberen. Ook in mijn directe omgeving niet. Je moet gewoon doorspreken denk ik dan? Als je wil stoppen of er gewoon niet aan wilt beginnen dan is dat jouw keuze. Jouw kind, jouw lichaam.We hebben ontdekt dat onze buurjongen van 4,5 2 kg minder weegt dan onze 3 jaar oude dochterIk vind het trouwens zalig om de vergelijking te maken in het K&G boekje
Gisteren met de jongste geweest voor prikjes (3m), 63cm en 6.1kg. de oudste was 4 maand toen ze 63cm groot was![]()
.
Kan hem inderdaad geen ongelijk geven. Maar het is enorm frustrerend als de mama niet thuis is, en jij ervoor mag zorgen. Hij krijgt honger na een tijdje, wilt niet eten, en is ontroostbaar.Hij weet waar het goed is hé![]()
Snap ik, hier ook meegemaakt.Kan hem inderdaad geen ongelijk geven. Maar het is enorm frustrerend als de mama niet thuis is, en jij ervoor mag zorgen. Hij krijgt honger na een tijdje, wilt niet eten, en is ontroostbaar.
phew. Held man! Wat een nachtmerrie.Zaterdagavond serieus geschrokken.
We zaten met een hoop volk die kwam eten. Hadden een puntzakje snoep mee voor onze kindjes. M'n vrouw was druk bezig in de keuken en ik was de aperitief aan 't voorbereiden. Wij hebben een speelhoek in onze living. Daar staat o.a. een kindertafeltje met stoelen om aan te kleuren e.d. Mijn zoontje van 4 jaar zat daar te kleuren met z'n snoepjes naast hem.
Plots hoor ik tot in de keuken luid gebonk. Ik draai mij om en zie één van de volwassenen naast mijn zoon staan, helemaal in paniek, terwijl m'n zoon op tafel aan het slaan is. Ik zie extreme paniek in de ogen van mijn zoon en hoor niets van lawaai terwijl hij helemaal rood is. De volwassene in kwestie sloeg wat nonchalant op z'n rug en wist totaal niet hoe te reageren.
Ik heb letterlijk alles laten vallen en in 1 rechte lijn gespurt naar mijn zoontje, die van zijn stoel gerukt, gedraaid met hoofd weg van mij en op z'n buik horizontaal op m'n bovenbeen gelegd terwijl ik op zijn rug begon te 'slaan'. Slaan als in: gecontroleerde, stevige maar geen harde tikken.
Na 4 tikken valt er een snoep de grootte van een druif uit zijn keel, helemaal in wit slijm en begint hij heel hard te wenen. Eens ik hem hoorde wenen wist ik dat het goed zat.
Die techniek heb ik ooit in een filmpje gezien op Youtube waar een agent een baby die aan het stikken was heeft kunnen redden. Bij baby's en jonge kinderen werkt de Heimlich methode niet goed.
't Manneke heeft een kwartier nodig gehad om te bekomen.
Gek hoe mensen toeklappen wanneer ze panikeren. 8 volwassenen stonden erop te kijken en wisten niet wat te doen. Achteraf hebben er toch ook enkele moeten bekomen.
En nu zit ik al 2 dagen met de gedachte: wat als ik alleen thuis was met de kinderen en ik even vlug naar boven was gegaan.
Ik doe EHBO via het werk om deze reden, maar als me dat zou gebeuren, zou ik helemaal in paniek geraken en niet helder nadenken vrees ik. Straf gereageerd van u! Gelukkig met goede afloop.Zaterdagavond serieus geschrokken.
We zaten met een hoop volk die kwam eten. Hadden een puntzakje snoep mee voor onze kindjes. M'n vrouw was druk bezig in de keuken en ik was de aperitief aan 't voorbereiden. Wij hebben een speelhoek in onze living. Daar staat o.a. een kindertafeltje met stoelen om aan te kleuren e.d. Mijn zoontje van 4 jaar zat daar te kleuren met z'n snoepjes naast hem.
Plots hoor ik tot in de keuken luid gebonk. Ik draai mij om en zie één van de volwassenen naast mijn zoon staan, helemaal in paniek, terwijl m'n zoon op tafel aan het slaan is. Ik zie extreme paniek in de ogen van mijn zoon en hoor niets van lawaai terwijl hij helemaal rood is. De volwassene in kwestie sloeg wat nonchalant op z'n rug en wist totaal niet hoe te reageren.
Ik heb letterlijk alles laten vallen en in 1 rechte lijn gespurt naar mijn zoontje, die van zijn stoel gerukt, gedraaid met hoofd weg van mij en op z'n buik horizontaal op m'n bovenbeen gelegd terwijl ik op zijn rug begon te 'slaan'. Slaan als in: gecontroleerde, stevige maar geen harde tikken.
Na 4 tikken valt er een snoep de grootte van een druif uit zijn keel, helemaal in wit slijm en begint hij heel hard te wenen. Eens ik hem hoorde wenen wist ik dat het goed zat.
Die techniek heb ik ooit in een filmpje gezien op Youtube waar een agent een baby die aan het stikken was heeft kunnen redden. Bij baby's en jonge kinderen werkt de Heimlich methode niet goed.
't Manneke heeft een kwartier nodig gehad om te bekomen.
Gek hoe mensen toeklappen wanneer ze panikeren. 8 volwassenen stonden erop te kijken en wisten niet wat te doen. Achteraf hebben er toch ook enkele moeten bekomen.
En nu zit ik al 2 dagen met de gedachte: wat als ik alleen thuis was met de kinderen en ik even vlug naar boven was gegaan.

Niet normaal hè. Kerstavond 2022 hadden wij iets gelijkaardig. Ik was onze dochter fruitpap aant geven (toen nog gemixt) een zeer klein stukje appel dat blijkbaar niet goed gemixt was zat vast en ze begon te stikken. Seconden voelden als uren. De vriendin meteen de ambulance gebeld maar (logisch) ook in alle staten en blokkeren, geraakte niet uit haar woorden, ons adres vergeten etc.Gek hoe mensen toeklappen wanneer ze panikeren. 8 volwassenen stonden erop te kijken en wisten niet wat te doen. Achteraf hebben er toch ook enkele moeten bekomen.
Zeker als je ziet hoe makkelijk het gebruik van een AED is en er levens mee kunt redden. Ik vind het ook onbegrijpelijk.Inderdaad de correcte manier als er iets vastzit.
Het blijft me een raadsel waarom EHBO niet vanaf het middelbaar jaarlijks aanbod komt in het lessenpakket. Al was het 2 lesuren per jaar.