yode92
Well-known member
Same. Hij is nu 17 maand en neemt ook altijd het boekje zelf vast om te beginnen bladeren, of in 1-2 keer naar het einde van het boekje te gaan. Ik moet er wel eens terug aan beginnen om daar een gewoonte van te maken 's avonds, al is het maar als deel van het ritueel en ooit zal dat wel 'echt' voorlezen worden verwacht ik.Ik lees toch met enige jaloezie die verhalen over lezen/voorlezen. Daarnet nog eens geprobeerd: stilzitten is een no go, twee flapjes wil ze nog wel omslaan maar dan moet ze het boek vasthebben en ermee wandelen/gooien, en na enkele minuten gaat ze terug met wat anders spelen en negeert ze het (en de persoon die voorleest).
Verder kan die soms ook lange tijd bezig zijn met al zijn boekjes uit te halen, even in kijken, weggooien, volgend boekje nemen met dit als resultaat: boekjes. Echt fantastisch om te zien. Deels zijn eigen boekjes, deels uit de bib. Toch al een paar keer de plakband mogen bovenhalen

Hij is zich nu ook ongeveer een maand wat zelf aan het optrekken, ook aan meer en meer dingen. Sinds een week beetje opzij shufflen aan/in de zetel ook. Blij dat dat eindelijk ook wat komt.
Qua woordjes wel nog niets, maar je merkt wel dat hij allerlei klanken aan het oefenen is.
En intussen lijkt het huilen/krijsen bij in bed leggen 's avonds ook weer voorbij gelukkig.

Maar papa hebben die wel een warmtepomp?
.