Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier ook enorm veel kinderboeken.
Lezen is gewoon heel leuk en samen lezen is ook gewoon super gezellig.

Met de oudste begonnen met simpele boekjes met flapjes. Toen ze baby was ook al Pluk van de Petteflet gelezen. Kind snapte er uiteraard geen snars van maar die genoot gewoon van wat knuffeltijd op de schoot.

Dan overschakeld naar "moeilijkere" boekjes. Ondertussen kwamen de broer en de zus erbij en die zijn ook zo in de boekjes gerold.

Avond ritueel is tekenfilmpje, elk een verhaaltje en dan tanden poetsen.
In bed lezen we dan voor elk een langer verhaal voor. De jongsten zijn momenteel (voor de tweede keer) aan Pluk bezig.
De oudste zit halverwege Daantje de Wereldkampioen.

Naast fictie ook een deel non fictie trouwens. Die gaan van oerdieren en ridders tot wetenschap en biologie.

Was hier de keuken aan het opruimen en ik neem een potje van appel en boterhamdoos van school en doe dat open om weg te doen en dat zat nog bomvol appel en alle boterhammen er nog in, super zacht alsof ze vers waren...

Dus ik kijk in zijn boekentas en blijkbaar had ik vanmorgen dus appel en boterhammen gemaakt en gewoon terug zijn oude appeldoos en boterham doos van dag voordien in zijn boekentas gestoken. En dag voordien was het woensdag, dus de boterhammen waren al van dinsdag
🤣

Ocharme het manneke, morgen maar eens uitleggen aan de juf.

Hij zei dat hij dan een boterham van de juffrouw had gekregen omdat er nog maar 1 harde boterham in zijn doos zat.

Ik lees toch met enige jaloezie die verhalen over lezen/voorlezen. Daarnet nog eens geprobeerd: stilzitten is een no go, twee flapjes wil ze nog wel omslaan maar dan moet ze het boek vasthebben en ermee wandelen/gooien, en na enkele minuten gaat ze terug met wat anders spelen en negeert ze het (en de persoon die voorleest).

Ik lees toch met enige jaloezie die verhalen over lezen/voorlezen. Daarnet nog eens geprobeerd: stilzitten is een no go, twee flapjes wil ze nog wel omslaan maar dan moet ze het boek vasthebben en ermee wandelen/gooien, en na enkele minuten gaat ze terug met wat anders spelen en negeert ze het (en de persoon die voorleest).
Klinkt als mijn dochter (en die is 5) 😬

Onze boekenkast:

En daar worden dagelijks meerdere boeken van voorgelezen. Ook regelmatig een bibbezoek voor eens iets anders.

Maar ze heeft ook klasgenootjes waar nooit wordt voorgelezen omdat ze het niet leuk vinden...
Stoefer, even de stapelsteinen showen. 'k Heb u wel door ze.

Hier was het deze morgen even paniek in de badkamer toen ik net binnenstapte en de kroost al gans den boel in rep en roer aan het zetten was.

"Mama! Ik weet het geheim van Sinterklaas! Weet jij het?!"
"Euh, nee?"
"Hij draagt een onderbroek met allemaal hartjes op".

Godverdomme mijne tikker zeg.

Stoefer, even de stapelsteinen showen. 'k Heb u wel door ze.

Hier was het deze morgen even paniek in de badkamer toen ik net binnenstapte en de kroost al gans den boel in rep en roer aan het zetten was.

"Mama! Ik weet het geheim van Sinterklaas! Weet jij het?!"
"Euh, nee?"
"Hij draagt een onderbroek met allemaal hartjes op".

Godverdomme mijne tikker zeg.
Ik zou mij eerder afvragen hoe uw dochter weet wat voor onderbroek Sinterklaas draagt...

Mijn madam heeft het ook in haar hoofd gehaald om deze te kopen. Ik weiger het echt, te absurd.

Ze speelt er wel graag mee in de crèche... Moet ze daar maar ermee spelen :unsure:
In het begin speelde ze er niet veel mee, maar ondertussen komen ze wel dagelijks uit de kast.
Maar het is inderdaad absurd wat die kosten.

Onze living heeft momenteel enkel nog een speelkeukentje. Eerder hadden we nog een speeltent met ballenbad in een hoek, maar die is permanent naar de speelkamer verhuist nadat we er eerst een kerstboom hadden gezet. Nu is dat EINDELIJK terug een leeshoek. Gelukkig hebben wij de ruimte om een aparte speelkamer te maken. In sommige huishoudens wordt de living gedomineerd door kinderspeelgoed dat overal verspreid ligt.

Onze living heeft momenteel enkel nog een speelkeukentje. Eerder hadden we nog een speeltent met ballenbad in een hoek, maar die is permanent naar de speelkamer verhuist nadat we er eerst een kerstboom hadden gezet. Nu is dat EINDELIJK terug een leeshoek. Gelukkig hebben wij de ruimte om een aparte speelkamer te maken. In sommige huishoudens wordt de living gedomineerd door kinderspeelgoed dat overal verspreid ligt.
Waar anders? Lang niet iedereen heeft de luxe van een speelkamer...

Dat is waar, vandaag dat ik zeg dat ik van geluk mag spreken dat we die ruimte hebben. Al zijn er ook mensen die de controle totaal kwijt zijn, ook al hebben ze de ruimte maar ontbreekt het hen de moed of goesting om eraan te beginnen.

Hier hebben wij wel een speelkamer, maar eigenlijk wordt voorlopig gewoon het salon en een deel van de eetkamer ingepalmd hoor. Kinderen spelen nu eenmaal liever in de omgeving waar hun ouders rondlopen...

Maar inderdaad, een aparte speelkamer is absolute luxe. Ik denk dat er weinig recente huizen dat nog voorzien hebben.

Hier hebben wij wel een speelkamer, maar eigenlijk wordt voorlopig gewoon het salon en een deel van de eetkamer ingepalmd hoor. Kinderen spelen nu eenmaal liever in de omgeving waar hun ouders rondlopen...

Maar inderdaad, een aparte speelkamer is absolute luxe. Ik denk dat er weinig recente huizen dat nog voorzien hebben.
Ik zou precies niet anders willen. Het is zo plezant om de kinderen dichtbij te hebben, van mij moeten ze niet in een andere ruimte gaan spelen. Ik kan daar echt van genieten om die te zien spelen. Ze spelen ook wel veel in hun kamer(s), maar het is niet dat ze daar moeten spelen van ons. Ze worden zo snel groot, binnen enkele jaren zitten ze waarschijnlijk in hun kamer of zetel geplakt.

Hier ligt ook alles in de living. Soms gaat hij even op zijn kamer spelen.
Op zolder is er ruimte voor een speelkamer maar dat is voor als hij wat ouder is en het aankan om boven alleen te gaan spelen.

Ik zou precies niet anders willen. Het is zo plezant om de kinderen dichtbij te hebben, van mij moeten ze niet in een andere ruimte gaan spelen. Ik kan daar echt van genieten om die te zien spelen. Ze spelen ook wel veel in hun kamer(s), maar het is niet dat ze daar moeten spelen van ons. Ze worden zo snel groot, binnen enkele jaren zitten ze waarschijnlijk in hun kamer of zetel geplakt.
Ja, die speelkamer is eigenlijk gewoon haar toekomstige bureau (want als tiener is dat wel leuk om zo'n eigen plek te hebben). Voorlopig vind ik het prima dat heel ons huis vol ligt met speelgoed!

Goh, we houden het op één kind. We hebben boven twee slaapkamers en beneden een bureau en nog een extra kamer. Dus "luxe" is relatief, we hebben gewoon de ruimte. Mochten we nu toch gaan voor een tweede kind is die speelkamer een nieuwe slaapkamer.
Het is niet de bedoeling dat we onze dochter in de speelkamer zwieren en dat we de deur toedoen. We spelen samen met haar in die kamer of we halen spelletjes uit de kast om die in de living op de speelmat of aan tafel te spelen.

@Avondland ik heb ook de ruimte ervoor, maar heb geen speelkamer want slechts 1 kind... De mensen die ik ken met een speelkamer hebben er meerdere want anders is het toch om de 5 botten "mamaaaaaa......"

Hier heeft ze een Bureautje in haar speelhoek, maar zit daar nooit aan, altijd aan de grote tafel in ee leefruimte. Ik vind het gezellig en zij absoluut ook.

Ik zou die toch niet kunnen controleren tot een ruimte of speelmat 😂. Hier maken ze racebanen over heel het huis, Paw Patrol moet legendarische missies volbrengen, duplo of lego constructies voor allerlei, kampen maken en wat weet ik nog allemaal.

Terug
Bovenaan