Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Communiceren ... Hier doet ze dat soms ook (hele boterham in een keer binnensteken) en dan leggen wij rustig uit dat ze nu lang moet kauwen en dat het toch makkelijker gaat met kleine hapjes etc.

Je kan moeilijk kwaad gaan worden omdat hij wil eten he.
Nee natuurlijk willen we niet kwaad worden, dat doen we nu ook niet. We willen vooral niet dat hij zich gaat verslikken erin ofzo. Communiceren proberen we ook wel, maar dan kijkt hij ons gewoon aan terwijl hij verder aan sneltempo stukjes zit te nemen.

"ik ben twee en ik zeg nee" (vreselijke term) begint hier al te pieken met bloed onder de nagels vandaan te halen. Toffe vooruitzichten :unsure:

Op de skipiste iets eten... de 2 jongens natuurlijk zitten banaan en koek eten om 11u want honger!!!!!! En nu bestellen we warm en hebben ze geen honger.

De blikken van andere mensen omdat wij hier zitten te boefen en die 2 van ons zitten hier zonder eten op een spezike te sjieken...

Onmensen dat wij zijn :lol:

"ik ben twee en ik zeg nee" (vreselijke term) begint hier al te pieken met bloed onder de nagels vandaan te halen. Toffe vooruitzichten :unsure:

Hier is't ook zo de laatste dagen, echt fantastisch. :wtf:

Potjestraining is hier trouwens niet gelukt. Beetje zuur wel van drie dagen niets gepland te hebben en geen resultaat.. Maar ze is er niet klaar voor, volgende vakantie of paasvakantie nog eens proberen.

Hier is het bijna 14 maand: eten als een paard en 's nachts huilen. Soms van de honger, soms gewoon omdat het kan.

Slaapregressie? Groeispurt?
Het is maar een fase zeker (die eindigt op 18 jaar).

Hier is't ook zo de laatste dagen, echt fantastisch. :wtf:

Potjestraining is hier trouwens niet gelukt. Beetje zuur wel van drie dagen niets gepland te hebben en geen resultaat.. Maar ze is er niet klaar voor, volgende vakantie of paasvakantie nog eens proberen.
Is 3 dagen ook niet superkort daarvoor? Hier een dikke week overdag geen pamper, ook de kaka begint stilaan te lukken (met traantjes wel nog). Ook bij de oma op oudejaar enkele keren op het potje daar :clap: Maar morgen terug naar de creche, ik hoop echt dat het niet terug naar af is :(

Ik weet 't niet? In die drie dagen deed ze welgeteld 2 plasjes op het potje: eentje toen ze afgeleid was en een heel kleintje (om dan 1 min erachter alles los te laten op de grond). Ze zit heel graag op het potje maar ze doet er niets op. Ik denk niet dat ze er nu klaar voor is. Ik verwacht niet dat ze zindelijk zou zijn in 3 dagen, maar wel dat het ook hier en daar wel eens zou lukken (nog los van kaka).

Ik weet 't niet? In die drie dagen deed ze welgeteld 2 plasjes op het potje: eentje toen ze afgeleid was en een heel kleintje (om dan 1 min erachter alles los te laten op de grond). Ze zit heel graag op het potje maar ze doet er niets op. Ik denk niet dat ze er nu klaar voor is. Ik verwacht niet dat ze zindelijk zou zijn in 3 dagen, maar wel dat het ook hier en daar wel eens zou lukken (nog los van kaka).
Wij lieten ze vanaf 18 maand regelmatig thuis zonder luier rondlopen. Van alles laten lopen zagen we ze geleidelijk aan evolueren naar een spurt naar het potje eens het begon te lopen. Wij hebben ze nooit zomaar op het potje gezet op vaste momenten of zo.
Gewoon zelf je draai erin proberen zoeken naar wat haalbaar is.

Hier is het bijna 14 maand: eten als een paard en 's nachts huilen. Soms van de honger, soms gewoon omdat het kan.

Slaapregressie? Groeispurt?
Het is maar een fase zeker (die eindigt op 18 jaar).
Gij gelooft dat op 18j de problemen gedaan gaan zijn?

spiderman-funny.gif

Is 3 dagen ook niet superkort daarvoor? Hier een dikke week overdag geen pamper, ook de kaka begint stilaan te lukken (met traantjes wel nog). Ook bij de oma op oudejaar enkele keren op het potje daar :clap: Maar morgen terug naar de creche, ik hoop echt dat het niet terug naar af is :(
Kheb meermaals geprobeerd bij de jongste, een aantal keer zelfs na 1 dag opgegeven Als die er zich niets van aantrekt dat hij iets doet en het compleet negeert ist duidelijk nog niet de moment :v. Als er wel enige erkenning is van 'oei' of 'dit vind ik niet leuk' bij een natte broek is er al meer aanwijzing dat het wel eens zou lukken.

Weet de crèche dat je dit ging proberen? Hopelijk lukt het om er goeie afspraken over te maken.

Onze dochter heeft hier last van FOMO denk ik. Of een beetje verlatingsangst. Roepen en tieren omdat ze moest gaan slapen, ik breng ze naar bed.. Echt brullen. Dan maar weer naar beneden, ik leg ze eventjes in de zetel met een dekentje over haar. In een paar minuutjes naar dromenland en ik kan dan niet anders dan vertederd zijn he. Ik heb ze dan na 10 minuten verlegd naar bed en ze heeft het klokje rond geslapen. :love2:

Het probleem van mama/papa bewust wakker maken 's nachts stopt doorgaans aan 15/16 jaar.. 😏
Dan is het tijd om de rollen om te draaien. Dan ga ik even veel roepen ‘s nachts dat ik iets nodig heb dan dat zij in hun hele leven gedaan hebben. Hier was het gemiddeld 4 a 5 keer eruit per nacht gedurende nu al 5 jaar. Dat ze maar beseffen dat ze dan weinig zullen slapen 😁

Het probleem van mama/papa bewust wakker maken 's nachts stopt doorgaans aan 15/16 jaar.. 😏
Maar dan beginnen ze 's nachts te bellen om ze te komen halen bij een fuif. En dat gaat nog enkele jaren door tot ze ... zelf kinderen maken en die doodleuk bij je komen afzetten omdat ze 's nachts niet meer kunnen slapen.

De cirkel is rond. Kinderen zijn een vloek. :unsure:

Terug
Bovenaan