Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

@JPV geen mogelijkheid om een Chromebook mee te nemen naar de klas en een andere taal te leren op eigen niveau (vb Spaans) als extra uitdaging als hij klaar is met het normale klaswerk? Of online te schaken, scrabble spelen,...?

Donderdag eerste rapport+ oudercontact, laagste punten die ik heb zien passeren was 7.5 (gedicht opzeggen voor de klas terwijl ze in de klas eerder terughoudend is dus geen verrassing), voor de rest allemaal 10/10 of een puntje minder omdat ze hier en daar natuurlijk ook een foutje maakt. Wat ons extra bevestigt dat haar naar Wallonië sturen een goeie keuze was.
Op emotioneel vlak is het een ander paar mouwen: ze gaat niet graag naar school: faalangst, de juf is snel boos (niet specifieke op haar),... Wekelijkse kost. Alleen merken ze er op school weinig van. Als een heuse kameleon verdwijnt ze op de achtergrond.

Die van ons heeft weer één of ander virus. Veel slijm (verstopte neus en hoesten) en vannacht koorts. Op de koorts na, is ze al niet goed van voor het weekend. Tot 1 jaar is ze nauwelijks ziek geweest, maar nu is het echt het ene na het andere. Echt een heel pittige periode met zeer weinig slaap.

@JPV geen mogelijkheid om een Chromebook mee te nemen naar de klas en een andere taal te leren op eigen niveau (vb Spaans) als extra uitdaging als hij klaar is met het normale klaswerk? Of online te schaken, scrabble spelen,...?
Er zijn zeker wat mogelijkheden hoor, maar bvb duolingo is lastig als er plots ene tijdens de klas wiskunde spaans aan het babbelen is :). Lastige is ook dat de vriendin gerust enkele uren langer op school zou kunnen blijven om hem apart te nemen (waardoor hij nog de normale speeltijd heeft, ...), maar dat is waarschijnlijk (begrijpelijk) een no-go voor school omdat ze dat niet zouden willen dat andere ouders ook zoiets zouden vragen.
Mulan zei:
Donderdag eerste rapport+ oudercontact, laagste punten die ik heb zien passeren was 7.5 (gedicht opzeggen voor de klas terwijl ze in de klas eerder terughoudend is dus geen verrassing), voor de rest allemaal 10/10 of een puntje minder omdat ze hier en daar natuurlijk ook een foutje maakt. Wat ons extra bevestigt dat haar naar Wallonië sturen een goeie keuze was.
Op emotioneel vlak is het een ander paar mouwen: ze gaat niet graag naar school: faalangst, de juf is snel boos (niet specifieke op haar),... Wekelijkse kost. Alleen merken ze er op school weinig van. Als een heuse kameleon verdwijnt ze op de achtergrond.
altijd oppassen als gedrag op school volledig anders is dan thuis, meisjes zijn gekend om véél meer "binnen te fretten".

altijd oppassen als gedrag op school volledig anders is dan thuis, meisjes zijn gekend om véél meer "binnen te fretten".
Volgens wat we horen is het niet de hele dag een ander knopje om: tijdens de speeltijd zou ze haar normale zelfje zijn, de juf die mee gaat naar het zwemmen stuurt soms via messenger foto's door waar ik haar 100% in herken, ze heeft de buitenklas waar ze altijd heel blij mee is,...
Het is vooral bij 1 van de 2 leerkrachten dat we het zien/horen... 😞

Er zijn zeker wat mogelijkheden hoor, maar bvb duolingo is lastig als er plots ene tijdens de klas wiskunde spaans aan het babbelen is :). Lastige is ook dat de vriendin gerust enkele uren langer op school zou kunnen blijven om hem apart te nemen (waardoor hij nog de normale speeltijd heeft, ...), maar dat is waarschijnlijk (begrijpelijk) een no-go voor school omdat ze dat niet zouden willen dat andere ouders ook zoiets zouden vragen.

Je kan ook aanzetten dat je niet kan spreken en hoofdteleroon voor de luisteroefeningen. Dreamingspanish is misschien ook iets.

Codefever heeft ook online lessen maar niet goedkoop

Dit miss ook iets https://www.vlaio.be/nl/vlaio-netwerk/stemvlaio/stem-academies/erkende-stem-academies-2023

Die van ons heeft weer één of ander virus. Veel slijm (verstopte neus en hoesten) en vannacht koorts. Op de koorts na, is ze al niet goed van voor het weekend. Tot 1 jaar is ze nauwelijks ziek geweest, maar nu is het echt het ene na het andere. Echt een heel pittige periode met zeer weinig slaap.
Ik zou zeggen het is allemaal een fase maar we moeten het eindpunt van die fase ook nog steeds zien :unsure:

Nu bon, dokters blijven zeggen "je moet door de eerste twee winters" dus hopelijk inderdaad een beetje voorbij na deze winter...

Courage!

Ons klein madammetje is ondertussen al 4.4kg :love: ze doet het zo goed.

Op vlak van gewicht en een verademing gezien onze oudste dochter echt veel gewicht heeft verloren in het begin/goed moest worden opgevolgd.

Ik zou zeggen het is allemaal een fase maar we moeten het eindpunt van die fase ook nog steeds zien :unsure:

Nu bon, dokters blijven zeggen "je moet door de eerste twee winters" dus hopelijk inderdaad een beetje voorbij na deze winter...

Courage!

Ons klein madammetje is ondertussen al 4.4kg :love: ze doet het zo goed.

Op vlak van gewicht en een verademing gezien onze oudste dochter echt veel gewicht heeft verloren in het begin/goed moest worden opgevolgd.
De winter moet nog goed en wel beginnen :cry: .

Hier ons meneertje van net 2 maanden die al 60cm meet en 6,6kg weegt. Ik was bang voor opmerkingen van K&G maar die arts was heel blij. Goede reserves om de winter in te gaan. Mijn hart brak wel toen meneertje superhard begon te schreeuwen bij het toedienen van de spuitjes.

Hier nog steeds een loopoor, langs beide oren nu. De buisjes doen hun werk. Maar ik merk wel dat ze niet 100% is, maar een verkoudheid kan sowieso zelfs voor een volwassene al storend zijn.

Je hoort toch wat... Op het werk twee collegas waarvan hun kindjes in het ziekenhuis liggen met RSV (eentje is nog maar 1maand oud :()

Gisteren ging er iemand langskomen voor een nieuwe boiler te installeren etc, ook afgezegd omdat zijn zoontje is opgenomen int ziekenhuis.

De onze net gaan halen met 40 graden koorts van de crèche. Voor de rest heeft ze niets, we dachten dat de koorts kwam door haar tanden die doorkwamen, maar dit is toch wat teveel van het goede. Vanavond eens gaan luisteren bij de dokter.

De onze net gaan halen met 40 graden koorts van de crèche. Voor de rest heeft ze niets, we dachten dat de koorts kwam door haar tanden die doorkwamen, maar dit is toch wat teveel van het goede. Vanavond eens gaan luisteren bij de dokter.
Mij hebben ze gezegd dat koorts door tanden kan, maar dat het geen 40° zou zijn. Hopelijk kan de dokter jullie verder helpen en snel weer beter.

Voor de eerste keer bracht zoonlief -jawel- luizen mee naar huis. Als een gek alles beginnen kammen. We hadden geluk want het was net herfstvakantie. Net toen de vakantie voorbij was, waren we allen luizenvrij. En toch heb ik nog steeds jeuk, kam ik veel maar vind ik niets. Ik heb last van fantoomjeuk, denk ik.

Vijf uur op spoed gezeten nadat ze weer 40 graden koorts maakte, onhoudbaar aan het rillen was en blauwe lippen kreeg.

Waarschijnlijk een urineweginfectie, dus antibiotica starten en hopen dat het de goede is. Binnen twee dagen dan normaal resultaat. Fingers crossed.

Vijf uur op spoed gezeten nadat ze weer 40 graden koorts maakte, onhoudbaar aan het rillen was en blauwe lippen kreeg.

Waarschijnlijk een urineweginfectie, dus antibiotica starten en hopen dat het de goede is. Binnen twee dagen dan normaal resultaat. Fingers crossed.
Zo'n urineweginfectie is scary shit bij kinderen naar het schijnt. Sterkte!

Die van ons is just hetzelfde, intelligentie geen zorgen, maar wel faalangst, en op school verbergt ze alles, om het dan thuis eruit te gooien.
Daarnaast kan ze heel moeilijk om met onrecht en afwijzing en kan ze moeilijk voor zichzelf opkomen tegen andere kindjes.
Daarentegen is ze emotioneel wel enorm slim, kan enorm goed gevoelens (zowel de hare als die van andere) herkennen en in detail beschrijven, en afleiden waar ze vandaan komen.

Tips altijd welkom moest ge er hebben.

En wat bedoel je juist? Wat zouden we moeten doen?

Update van de schoonbroer van een kennis van een vriend: de zwangerschapstest is positief!

Het eerste gevoel bestaat uit angst voor wat komen gaat en een algemeen gevoel van onrust, naast tegelijk een zekere gewaarwording van excitement.
Reactie bij de positieve zwangerschapstest van mijn vrouw:

Mijn vrouw: "FUCK FUCK FUCK FUCK" :eek:
Ik: *hart stroomt vol met liefde* :love:

Dolle pret, man!

De avond dat ze het me wou vertellen was ik goed gaan zuipen met collega's en wat diep gekeken. Moest ze dat nog tot de volgende dag voor haar houden :rofl:Geen idee meer wat de reactie precies was, maar het was in ieder geval wel blijdschap.

Toch wel héél benieuwd hoe ze het doet in de klas.
Ik vind het nu al super interessant om onze dochter eens stiekem in de gaten te houden in de crèche bij het afzetten/ophalen want eigenlijk heb je geen idee hoe ze is als je er niet bij bent :)

Zalig om te zien hoe ze naar andere kindjes kijkt en ze begint te "kopiëren" bij het zingen van liedjes/dansen.

Terug
Bovenaan