Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Waarschijnlijk kostprijs (bvb 2e auto) of wanneer je 2 kinderen hebt en de ene zijn autostoel door geeft aan de andere.
Hier was de theorie "een stoel van 0-4 jaar en dan 1 van 4 tot 12 jaar".
Alleen blijkt die 4 jaar gelijk te staan aan 18kg, en onze 2.5 jarige zit op 16kg...
Was hier ook zo, vandaar op 2.5j al overgestapt. 😁

Specifiek naar deze:

Hier is maar 1 wagen dus de kostprijs schrikt me nu niet zo af, maar het zal dus nogal een zoektocht worden zo te zien. Want, als je meteen voor zo'n model dat lang meegaat overstapt, is dat zo te zien bijna altijd in de rijrichting zitten, wat ook niet ideaal is op jonge leeftijd.

Zal dus eerst zo'n model tot "4" jaar worden lijkt het.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf voor de kindjes een Maxi Cosi Axiss, dat is zo'n draaibare. Die zit niet op een isofix maar met de gordel (heel stevig alleszins). Onze kids zat hier in vanaf ze ongeveer 1 jaar zijn en de oudste (4,5 jaar) zit er nog steeds knus in. Zolang hij er goed in zit, laat ik het zoals het is.

Hier de maxi cosi tot 15 maanden gebruikt (ze is wat kleiner dan gemiddeld). En dan overgeschakeld op een autostoel met geïntegreerde isofix die tot 12 jaar (op papier) bruikbaar is. En had ik het geweten had ik nooit die basis gekocht van die maxi cosi, want uiteindelijk kan dat ook gewoon met de autogordel. Ze zit/zat zo weinig in de auto dat het achteraf gezien een verloren en vooral dure kost was. Wel blij dat we de maxi cosi zolang konden gebruiken want dat is echt een gemak. Je kan het kindje 'klaarmaken' en goed zetten binnen, en dan klik in de auto. Terwijl met die autostoel is dat toch wat gesukkel om haar daar goed / comfortabel in te zetten. En vooral als het regent en je sukkelt wat.

Hier de maxi cosi tot 15 maanden gebruikt (ze is wat kleiner dan gemiddeld). En dan overgeschakeld op een autostoel met geïntegreerde isofix die tot 12 jaar (op papier) bruikbaar is. En had ik het geweten had ik nooit die basis gekocht van die maxi cosi, want uiteindelijk kan dat ook gewoon met de autogordel. Ze zit/zat zo weinig in de auto dat het achteraf gezien een verloren en vooral dure kost was. Wel blij dat we de maxi cosi zolang konden gebruiken want dat is echt een gemak. Je kan het kindje 'klaarmaken' en goed zetten binnen, en dan klik in de auto. Terwijl met die autostoel is dat toch wat gesukkel om haar daar goed / comfortabel in te zetten. En vooral als het regent en je sukkelt wat.
Ik vond het net een verademing toen we konden overstappen naar een gewone autostoel ipv de maxi cosi. Dan bedoel ik vooral voor de momenten dat ze zonder maxi cosi verplaatst werd, maar wel in de maxi cosi moest voor in de auto. Bijvoorbeeld voor boodschappen te doen.

En daar is de crèche om te zeggen dat er veel kindjes met koorts op de crèche zitten en dat ze vragen om hen thuis te houden als ze koorts hebben...
Snap niet dat ouders dat niet standaard doen.

En daar is de crèche om te zeggen dat er veel kindjes met koorts op de crèche zitten en dat ze vragen om hen thuis te houden als ze koorts hebben...
Het gros van die ouders zou dat waarschijnlijk wel willen doen, maar krijgt in ruil hiervoor veel gezeik en gepush van het werk...
Ik denk dat velen onderschatten welk een afkeer sommige bazen of collega's hebben van mensen die het gore lef hebben sociaal verlof te durven gebruiken...
Velen hebben namelijk niet de optie om van thuis uit te werken. En sommigen van diegene die het wel kunnen of mogen, "mag" het enkel op bepaalde dagen.

Het gros van die ouders zou dat waarschijnlijk wel willen doen, maar krijgt in ruil hiervoor veel gezeik en gepush van het werk...
Ik denk dat velen onderschatten welk een afkeer sommige bazen of collega's hebben van mensen die het gore lef hebben sociaal verlof te durven gebruiken...
Velen hebben namelijk niet de optie om van thuis uit te werken. En sommigen van diegene die het wel kunnen of mogen, "mag" het enkel op bepaalde dagen.
Er zijn ook kindjes die vrolijk en koortsvrij opstaan om na het eerste uur in de crèche in een koortsig hoopje miserie te veranderen - spreek uit ervaring. :(

Er zijn ook kindjes die vrolijk en koortsvrij opstaan om na het eerste uur in de crèche in een koortsig hoopje miserie te veranderen - spreek uit ervaring. :(
Er zijn ook mama's die vrolijk en koortsvrij opstaan om na een aantal uren op het werk in een snotterig hoopje miserie te veranderen - spreek uit ervaring! ;)

Kan iemand mij dan nu komen ophalen?

We hebben vorige week een gevalletje gehad voor school. Dochter serieus aan het hoesten (hadden we al gecheckt, ze dan beter sturen ipv thuis houden), en opgestaan met lichte koorts. Maar ze was redelijk "vrolijk". Tegen dat we dan gingen vertrekken was de koorts weg (zonder medicatie).
Dus naar school gebracht. 2u later telefoon dat ze "niet zichzelf" was en dat we ze beter konden komen halen.

Dus zo zwart/wit is dat niet, school geeft zelf aan dat snotneus/hoesten geen reden voor thuisblijven is, koorts wel. Maar die koorts gaat snel op (en af).

Van thuis uit werken met een ziek (en klein) kind is ook echt niet de bedoeling. Die vragen echt wel nog veel aandacht en zorg dan (ITT tot een 10jarige die dan ziek op de bank hangt en door uw huis sloft).

Ge hebt vooral ook maar een beperkt aantal dagen (betaald) verlof door overmacht. 🤷‍♀️ (en bij kleine kinderen komt er vaak ook koorts voor niets nekeer bij dus dat zijn dan juist niet de dagen waar ge dat aan wilt spenderen)

Van thuis uit werken met een ziek (en klein) kind is ook echt niet de bedoeling. Die vragen echt wel nog veel aandacht en zorg dan (ITT tot een 10jarige die dan ziek op de bank hangt en door uw huis sloft).

Ge hebt vooral ook maar een beperkt aantal dagen (betaald) verlof door overmacht. 🤷‍♀️ (en bij kleine kinderen komt er vaak ook koorts voor niets nekeer bij dus dat zijn dan juist niet de dagen waar ge dat aan wilt spenderen)
Die 4 betaalde dagen door overmacht kan ik enkel terugvinden voor personeel bij het onderwijs. In andere sectoren kan ik dat niet zo meteen vinden. Heb je een link?

Sinds ze het spel op haar verjaardag heeft gekregen, zit ik nu bij elke dag "Holypoly" te spelen.
En natuurlijk wilt zij altijd de bank spelen en is mijn geld na welgeteld 1 rondje al spoorloos verdwenen.

Ik vond het net een verademing toen we konden overstappen naar een gewone autostoel ipv de maxi cosi. Dan bedoel ik vooral voor de momenten dat ze zonder maxi cosi verplaatst werd, maar wel in de maxi cosi moest voor in de auto. Bijvoorbeeld voor boodschappen te doen.
ah, dan zette ik gewoon de maxi cosi in de kar :D maar eigenlijk weinig met naar een winkel geweest. boodschappen doe ik vooral als ze nog bij oma of in de creche is :D

Terug
Bovenaan