Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Na een kleine 2 jaar proberen (en met een kleine interventie van de gynaecoloog) zijn we eind vorig jaar mama en papa geworden.
Aangezien dat allemaal zo moeizaam ging, zijn we blijkbaar minder voorzichtig geweest dan we hadden moeten zijn. Mijn vrouw is namelijk opnieuw zwanger, ondertussen al een weekje of 8. Fantastisch nieuws natuurlijk, maar ondertussen weten we ook dat het... een tweeling zal worden!
Een beetje met de handen in het haar op dit moment, dit is namelijk heel erg onverwacht en helemaal het tegenovergestelde dan toen we de eerste zwangerschap mochten ontdekken. Vooral omdat dit 1) al snel een jaar of 2 eerder is dan we voor ogen en 2) ook meteen een kindje meer is dan we hadden gedacht.
Zoals het een man betaamt denk ik al snel aan de praktische zaken: iemand een idee voor een wagen waar ik 3x een isofix en mezelf en vrouwlief mee kan vervoeren?
) zie ik rondom mij veel.Het probleem is dat er specifiek 3 full size kinderstoelen naast elkaar moeten staan,dat kan bij een Berlingo bvb absoluut niet.Iets in de trend Ford s-max, Volkswagen Touran, citroen Berlingo (als je dat aankan) zie ik rondom mij veel.

Ford s Max en Touran lukt dat wel normaal.Het probleem is dat er specifiek 3 full size kinderstoelen naast elkaar moeten staan,dat kan bij een Berlingo bvb absoluut niet.
Eventueel eens kijken naar 7zits wagens? Waarschijnlijk weinig andere keuze... en dan de achterste rij 1 stoel rechtop en 2 plat zodat de buggy er ook in kan.![]()
. Gaan wij tijdelijk doen tot we een nieuwe auto regelen.Na een kleine 2 jaar proberen (en met een kleine interventie van de gynaecoloog) zijn we eind vorig jaar mama en papa geworden.
Aangezien dat allemaal zo moeizaam ging, zijn we blijkbaar minder voorzichtig geweest dan we hadden moeten zijn. Mijn vrouw is namelijk opnieuw zwanger, ondertussen al een weekje of 8. Fantastisch nieuws natuurlijk, maar ondertussen weten we ook dat het... een tweeling zal worden!
Een beetje met de handen in het haar op dit moment, dit is namelijk heel erg onverwacht en helemaal het tegenovergestelde dan toen we de eerste zwangerschap mochten ontdekken. Vooral omdat dit 1) al snel een jaar of 2 eerder is dan we voor ogen en 2) ook meteen een kindje meer is dan we hadden gedacht.
Zoals het een man betaamt denk ik al snel aan de praktische zaken: iemand een idee voor een wagen waar ik 3x een isofix en mezelf en vrouwlief mee kan vervoeren?
Als een Touran, zoals hierboven gezegd, 3 isofixen aankan, is dat zeker een auto die aan te raden is. Veel laadruimte (toch in de versie die mijn ouders in 2005 gekocht hadden) en een 7-zitter was toen ook mogelijk (wat handig kan zijn als de kinderen elkaar ambeteren in de auto.Zoals het een man betaamt denk ik al snel aan de praktische zaken: iemand een idee voor een wagen waar ik 3x een isofix en mezelf en vrouwlief mee kan vervoeren?
Dan mag die vrouw toch ook niet al te breed zijn!Ford s Max en Touran lukt dat wel normaal.
Ford Galaxy ook (die is wel al groot)
Berlingo mogelijks niet, zelf geen ervaring mee.
Je kan ook u vrouw vanachter tussen de kinderen zetten en de derde vanvoor in maxi Cosi. Gaan wij tijdelijk doen tot we een nieuwe auto regelen.

.Gohja, genoeg lijstje te vinden online denk ik met de must haves?Er zijn al veel spullen gekocht die wij op onze geboortelijst gezet hadden die we op korte termijn kunnen gebruiken waardoor de lijst nu al eigenlijk vrij leeg is. Verder dan de eerste paar maanden vinden we moeilijk om te weten wat we nog nodig hebben. Iemand nog tips qua “must haves” voor het eerste levensjaar?
Hier vooral in de toekomst gedacht ook en speelgoed erop gezet zoals een schommelpaard, loopfiets, boekjes,...Er zijn al veel spullen gekocht die wij op onze geboortelijst gezet hadden die we op korte termijn kunnen gebruiken waardoor de lijst nu al eigenlijk vrij leeg is. Verder dan de eerste paar maanden vinden we moeilijk om te weten wat we nog nodig hebben. Iemand nog tips qua “must haves” voor het eerste levensjaar?
Ik vermoed dat dingen als een V-klasse (en alle soortgelijke camionetten van andere merken) eigenlijk de beste oplossing zijn. Maar, dat zijn wel direct heel grote auto's die er ook echt uit zien als een camionette.Het probleem is dat er specifiek 3 full size kinderstoelen naast elkaar moeten staan,dat kan bij een Berlingo bvb absoluut niet.
Eventueel eens kijken naar 7zits wagens? Waarschijnlijk weinig andere keuze... en dan de achterste rij 1 stoel rechtop en 2 plat zodat de buggy er ook in kan.![]()
Als toekomstgerichte aankoop kan dat tellen.
Waarom voor een groep 1 of 1-2 gaan als 1/2/3 ook bestaat? (en waarom staat er bij de babystoel vanaf 15 maand als er hier dan vanaf 9 maand staat?)Groep 0 (0-13 kg) vanaf 0 tot circa 12 maanden
Groep 0-1 (0-18 kg) vanaf 0 tot circa 4 jaar
Groep 1 (9-18 kg) vanaf circa 9 maanden tot 4 jaar
Groep 1-2 (9-25 kg) vanaf circa 9 maanden tot 6 jaar
Groep 1/2/3 (9-36 kg) vanaf circa 9 maanden tot 12 jaar
Groep 2/3 (15-36 kg) vanaf circa 3 jaar tot 12 jaar
Ze moeten wel "knus" genoeg zitten ook, je zal echt moeten testen of de stoel niet te ruim zit want dan is die minder veilig.Over autostoeltjes gesproken. Wij hebben zo'n draaibare isofix basis met een "maxicosi" (= een babystoeltje) van Britax Römer. Toen we dit kochten werd ons natuurlijk bezongen hoe flexibel het was, want na 15 maanden konden we op die basis een groter model zetten.
Welja, de dochter is nu 12.5 maanden, relatief groot en zwaar, en dat ding begint wat klein te worden. Als ik rondkijk is die basis kennelijk vervangen door een nieuwer model, en leek wat ze ons wilden aanraden toch eerder een tussenmodel, terwijl je gewoon stoeltjes vindt die rechtstreeks in de isofix kunnen en 15 maand tot 12 jaar kunnen.
En als je dat dan opzoekt:
Waarom voor een groep 1 of 1-2 gaan als 1/2/3 ook bestaat? (en waarom staat er bij de babystoel vanaf 15 maand als er hier dan vanaf 9 maand staat?)
Ik wil eigenlijk vermijden weer naar zo'n voorportaal van de hel te gaan als een Dreambaby of Babydump om daar te zien wat te kopen.
Wat doen jullie eigenlijk? De dochter is nu nog geen 15 maand natuurlijk, al is ze wel qua lengte bijna op die 75 cm die ik als onderlimiet zie. Wisselen we gewoon binnen een maand of twee naar zo'n groot model?
Waarschijnlijk kostprijs (bvb 2e auto) of wanneer je 2 kinderen hebt en de ene zijn autostoel door geeft aan de andere.Over autostoeltjes gesproken. Wij hebben zo'n draaibare isofix basis met een "maxicosi" (= een babystoeltje) van Britax Römer. Toen we dit kochten werd ons natuurlijk bezongen hoe flexibel het was, want na 15 maanden konden we op die basis een groter model zetten.
Welja, de dochter is nu 12.5 maanden, relatief groot en zwaar, en dat ding begint wat klein te worden. Als ik rondkijk is die basis kennelijk vervangen door een nieuwer model, en leek wat ze ons wilden aanraden toch eerder een tussenmodel, terwijl je gewoon stoeltjes vindt die rechtstreeks in de isofix kunnen en 15 maand tot 12 jaar kunnen.
En als je dat dan opzoekt:
Waarom voor een groep 1 of 1-2 gaan als 1/2/3 ook bestaat? (en waarom staat er bij de babystoel vanaf 15 maand als er hier dan vanaf 9 maand staat?)
Ik wil eigenlijk vermijden weer naar zo'n voorportaal van de hel te gaan als een Dreambaby of Babydump om daar te zien wat te kopen.
Wat doen jullie eigenlijk? De dochter is nu nog geen 15 maand natuurlijk, al is ze wel qua lengte bijna op die 75 cm die ik als onderlimiet zie. Wisselen we gewoon binnen een maand of twee naar zo'n groot model?