Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Onlangs de man van een juf waar onze dochter heeft bij gezeten overleden aan kanker. Gisteren zei ze dat en vroeg ze wat kanker was en of ze dat ook kon krijgen. Mama heeft dan wat uitgelegd en nadien heb ik voor het slapengaan voorgelezen uit Grote Boom Is Ziek. Ook al loopt het verhaal goed af, toch is het een zeer pakkend verhaal en ik had het wel wat emotioneel bij het vertellen, ook al ben ik helemaal niet betrokken. Boy, I was not prepared...

Laatst bewerkt:
De baby gaat sinds vorige week naar de opvang. Hij begonnen met enkele uurtjes per dag te gaan wennen en nu ik terug aan het werk ben, gaat hij wat langer moeten blijven. Gisteren ging ik hem gaan halen omstreeks 15u en bij het in de auto zetten merkte ik op dat hij een énorme plasluier had. Precies of hij was de hele dag nog niet ververst. Donderdag had hij een enorme kakpamper.
Ik ga verder goed in de gaten houden en als het nog eens gebeurt er toch subtiel iets van zeggen.
Ons oudere zoontje ging naar een onthaalmoeder maar er was bij haar geen plaats meer. Dit is een groepsopvang met een koppel die samen 18 kinderen opvangt. Het was deze opvang of ‘t was niks 😏 Ik belde gisteren naar een andere onthaalmoeder in de buurt, eerste mogelijkheid: januari 2025! Een crèche in de buurt: oktober 2024.

We zijn nu aan het zoeken voor november 2024 en dan is er ook al wel veel weg :p.
Maar ik had veel erger nog verwacht met alle horror verhalen, ben blij dat er toch hier en daar wat keuze is nog.

https://www.demorgen.be/nieuws/een-...bben-niets-te-verbergen-voor-elkaar~b7090269/

Wat vinden jullie van dit zo'n soort zaken? Allicht is deze discussie hier al eens gepasseerd, maar dan heb ik het gemist.

Persoonlijk vind ik het nogal eng om je kind zo te gaan volgen, ook omdat ik nogal gevoelig ben naar alles rond privacy.
Aan de ene kant zou ik het als tech-savvy persoon wel wat vinden om gewoon te weten waar iedereen is en dat op mijn smartphone te kunnen zien en aan de andere kant hoeft het weer niet voor me en wil ik niemand een onveiligheidsgevoel geven en/of vertrouwensschending.

Als er dan toch eens wat gebeurt, kun je nog de wat als piste gaan bewandelen, maar de kans lijkt me groter dat een vermoedelijke persoon met slechte intenties die iPhone gewoon het kanaal ingooit dan heel het pad meeneemt en je zoals in CSI het volledige pad dat het slachtoffer heeft moeten doorstaan kunt nagaan op je scherm seconde na seconde.

Ik weet dus niet of je er per se gelukkiger van gaat worden. De achterdocht gaat des te groter worden mijns inziens.

https://www.demorgen.be/nieuws/een-...bben-niets-te-verbergen-voor-elkaar~b7090269/

Wat vinden jullie van dit zo'n soort zaken? Allicht is deze discussie hier al eens gepasseerd, maar dan heb ik het gemist.

Persoonlijk vind ik het nogal eng om je kind zo te gaan volgen, ook omdat ik nogal gevoelig ben naar alles rond privacy.
Al in 2013 of 2014 had ik een collega die me dat eens toonde. Haar man, haar twee zussen, en haar moeder hadden dat aanstaan, en konden zo elkaar in het oog houden. Dat was een Spaanse vrouw, en haar moeder woonde daar nog, een zus zat in het VK, een andere ook hier. Dus het nut leek me beperkt, en dat was dan echt van: "ah zie, mijn mama is nu op Plaza huppeldepup, ze zal naar de slager zijn".

Ondertussen heeft ze twee kinderen dus ik zou ze eigenlijk eens moeten vragen wat ze daarmee gaat doen :smile:
Persoonlijk vind ik het moeilijk, browsers en internet wat onder controle houden via de google account kan ik voor een prepuberaal kind wel begrijpen eigenlijk, locatie misschien ook nog net, maar vanaf 12 jaar of iets later lijkt me dat misschien meer kwaad dan goed te doen.

Uiteindelijk heb ik er een beetje hetzelfde gevoel bij als van die enkelbandjes voor baby's die de hartslag/ademhaling tracken: meer zorgen door vals alarm dan dat je er werkelijk wat aan hebt. Als je je kind bv. na school in het oog houdt, en de schrik slaat je om het hart omdat ze voor onschuldige redenen een andere weg nemen, is dat nog gezond?

Hier is juffrouw opgestaan met 38,9° koorts en ze is zo lief geweest om haar beestjes met mij te delen, voel ik.
Gaan slapen met 39,5° (met een portie Brufen in haar melk) en opgestaan met 37,4°, maar wel nog wat zagerig. We gaan de goede kant uit. 💪

En nog vergeten te stoeffen dat ze geen opmerkingen gekregen heeft bij K&G, kleine meid van bijna 13kg en bijna 90cm. Ze zit mooi op de gemiddelden voor haar leeftijd (gecorrigeerd heb ik niet meer opgezocht).

Ik vind dat ne lastige. Enerzijds als "in case of emergency" is dat natuurlijk nuttig, en bij een klein kind zie ik er weinig mis mee.
Maar vanaf puberleeftijd, wordt het wel wat lastiger natuurlijk. "In onze tijd" was dat zo met de browsergeschiedenis he, en als ik daar nu op terugdenk... wat gaat ge als ouder doen? "ik controleer u, en ik heb gezien dat ge iets doet waarvan ik vind dat ge er te klein voor zijt"? Veel succes om ooit nog het vertrouwen van uw tiener terug te winnen...
Echt GPS-tracken ligt lastig, het lijkt me een optie als je daar héél open over communiceert en u als ouder ook aan die afspraken houdt. Maar daar tegenover staat dan ook dat je uw kind wel meer vrijheid gaat moeten geven. Ik had zelf als tiener veel vrijheid, en mijn ouders wisten gewoon altijd waar ik was. Nooit over gelogen ofzo, omdat er ook nooit plekken waren waar ik niet mocht komen ofzo...

Met mijn extreme overbezorgheid heb ik daar al vaak aan gedacht, maar mijn rationele zelve heeft het voorlopig altijd tegen kunnen houden. Ik denk dat je veel zaken niet goed gaat kunnen inschatten (tenzij je ook audio kan luisteren, maar jezus, dat gaat wel heel erg ver) en daardoor zowel een vals gevoel van veiligheid kan hebben als heel veel valse alarmen.

Maar wanneer mijn kinderen bvb met mijn schoonouders naar de zee gaan, dan zou zo'n tracker mij wel geruststellen.

Merci voor de tip, maar we hebben al vanalles thuis liggen voor te spuiten of te smeren (schoonouders hebben een apotheek). Misschien zit Inotyol ook al erbij.

Wat doet het rijstwater eigenlijk?
Zeg tegen uw schoonouders om anders eens zinkoxydepasta met miconazole te mengen en daarbij 10 procent levertraanolie te doen.
Daarbij reinigen met Uriage baby liniment.

Zeg tegen uw schoonouders om anders eens zinkoxydepasta met miconazole te mengen en daarbij 10 procent levertraanolie te doen.
Daarbij reinigen met Uriage baby liniment.
Normaal gezien heeft mijn vrouw Inotyol gehaald en as we speak zit ze bij de kinderarts omdat de diarree bleef doorgaan, maar ga het zeker opslaan en eventueel eens proberen als de rest niet werkt. Merci!

Ik ben van plan om voor de kinderen iets te kopen voor een Apple airtag wanneer we uitstappen doen. Een systeem van continue tracking vind ik dan weer helemaal niks. Echter op vakantie, in pretparken of plaatsen met veel volk is het zo snel gebeurd dat je elkaar verliest en dan zou het me wel veel gemoedsrust geven om zo iets bij de hand te hebben. Enkel voor jonge kinderen. Pubers moeten kunnen puberen, ik heb dat zelf ook gedaan.

Terug
Bovenaan