Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hebben al vele soorten pasta geprobeerd, hij moet er niet van weten :laugh:

Wat frustrerend is voor ons natuurlijk aangezien we beiden enorm verzot zijn op pasta.
Hier is pasta het go-to eten voor de dochter, dus geen ervaring met ze te overtuigen :p. Maar penne/spirelli/... is gewoon wel veel handiger om te eten dan spaghetti.
En lust hij de pasta niet, of de saus? Want ik at als kind ook écht geen spaghettisaus. Bleek 30 jaar later dat ik gewoon de spaghettisaus van mijn mama niet lekker vond...

Hier is pasta het go-to eten voor de dochter, dus geen ervaring met ze te overtuigen :p. Maar penne/spirelli/... is gewoon wel veel handiger om te eten dan spaghetti.
En lust hij de pasta niet, of de saus? Want ik at als kind ook écht geen spaghettisaus. Bleek 30 jaar later dat ik gewoon de spaghettisaus van mijn mama niet lekker vond...
Het is echt de textuur van de pasta zelf, of dat nu spaghetti/penne/gnocchi/etc... is. Van de sauzen zelf is hij ook niet de grootste fan, maar dat gaat wel vlotter binnen.

De baby gaat sinds vorige week naar de opvang. Hij begonnen met enkele uurtjes per dag te gaan wennen en nu ik terug aan het werk ben, gaat hij wat langer moeten blijven. Gisteren ging ik hem gaan halen omstreeks 15u en bij het in de auto zetten merkte ik op dat hij een énorme plasluier had. Precies of hij was de hele dag nog niet ververst. Donderdag had hij een enorme kakpamper.
Ik ga verder goed in de gaten houden en als het nog eens gebeurt er toch subtiel iets van zeggen.
Ons oudere zoontje ging naar een onthaalmoeder maar er was bij haar geen plaats meer. Dit is een groepsopvang met een koppel die samen 18 kinderen opvangt. Het was deze opvang of ‘t was niks 😏 Ik belde gisteren naar een andere onthaalmoeder in de buurt, eerste mogelijkheid: januari 2025! Een crèche in de buurt: oktober 2024.

Laatst bewerkt:
Hebben al vele soorten pasta geprobeerd, hij moet er niet van weten :laugh:

Wat frustrerend is voor ons natuurlijk aangezien we beiden enorm verzot zijn op pasta.
Ook al eens zo van die pasta in de vorm van dieren geprobeerd? Dat gaat hier wel vlotter binnen.

Laatst bewerkt:
Mijn dochter zou op elk moment van de dag pasta willen eten.

Diezelfde dochter wou daarstraks naar 't wc toen we naar de bibliotheek gingen. Ik pakte haar op en na twee stappen voelde ik een warme gloed aan mijn hand en een bruingele substantie die eruit kwam geperst. Diarree. Explosief. Have kids they say. It'll be fun they say.

Mijn dochter zou op elk moment van de dag pasta willen eten.

Diezelfde dochter wou daarstraks naar 't wc toen we naar de bibliotheek gingen. Ik pakte haar op en na twee stappen voelde ik een warme gloed aan mijn hand en een bruingele substantie die eruit kwam geperst. Diarree. Explosief. Have kids they say. It'll be fun they say.
Hier daarnet in bad ineens "papa, ik moet kaka doen". Ik denk niet dat ik al ooit zo snel uit bad ben geweest...

Iemand tips om een tweejarige peuter pasta te laten eten? :unsure:
Als het echt de structuur is die tegensteekt kan het nog wel even duren voordat dat vlotter gegeten gaat worden denk ik.
De pasta hier wordt alleen gegeten met de saus erlangs. Of wat geraspte kaas erover. Zo gauw het gemengd is met saus of groenten wordt het ook niet gegeten.

Hier heb ik een dochter die vroeger ALTIJD kakte in bad. Ik ergerde me blauw aan, maar de laatste tijd houdt ze haar poep nu dagen op. Nu ben ik in de fase waarop ik ze in bad stop in de hoop dat ze dus een hoopje zal leggen. :')

Die van ons haar billen liggen helemaal open. Echt schreeuwen bij het verversen van de pamper. Nog nooit zo erg geweest. Gisteren ook heel veel diarree gehad. Vannacht ook een keer of 2/3, maar daarna tot vanmorgen (zover ik weet) niks meer. Vraag me af of het zo erg kan zijn door tandjes? Moest het vandaag nog zo erg zijn, gaan we misschien wel eens langs de dokter. In ieder geval wel al probiotica gegeven.

Die van ons haar billen liggen helemaal open. Echt schreeuwen bij het verversen van de pamper. Nog nooit zo erg geweest. Gisteren ook heel veel diarree gehad. Vannacht ook een keer of 2/3, maar daarna tot vanmorgen (zover ik weet) niks meer. Vraag me af of het zo erg kan zijn door tandjes? Moest het vandaag nog zo erg zijn, gaan we misschien wel eens langs de dokter. In ieder geval wel al probiotica gegeven.
Inotyol hielp bij ons heel goed in zo gevallen.
Ik gaf dan ook al eens wat afgekoeld rijstwater om te drinken.

Inotyol hielp bij ons heel goed in zo gevallen.
Ik gaf dan ook al eens wat afgekoeld rijstwater om te drinken.
Merci voor de tip, maar we hebben al vanalles thuis liggen voor te spuiten of te smeren (schoonouders hebben een apotheek). Misschien zit Inotyol ook al erbij.

Wat doet het rijstwater eigenlijk?

Merci voor de tip, maar we hebben al vanalles thuis liggen voor te spuiten of te smeren (schoonouders hebben een apotheek). Misschien zit Inotyol ook al erbij.

Wat doet het rijstwater eigenlijk?
Dat zou ook helpen tegen de diarree. Mijn huisarts had die tip gegeven toen ik voor de eerste keer daar stond met een baby met diarree. (Voor de dokter wel geen echte diarree, die sprak pas van diarree bij minstens 10-12 diarree luiers per dag).
En met rijstwater bedoel ik echt het water waarin een portie rijst gekookt is. (Niet lekker ze)

Wij gaven Enterol bij diarree. Kan inderdaad wel zijn van de tandjes dat haar billen open liggen.
Edit: En om de billekes wat te herstellen ook Inotyol en Daktozin (crème dus wat inwrijven).

Hier is juffrouw opgestaan met 38,9° koorts en ze is zo lief geweest om haar beestjes met mij te delen, voel ik.

Laatst bewerkt:
+1 voor Inotyol.

Lijkt me wel serieus voor tandjes (ik dacht eigenlijk dat er geen link was tussen tandjes krijgen en diarree, dat het meer was omdat ze op dat moment zowat alles in de mond steken), ik zou naar de dokter gaan. Tot hiertoe was het antwoord wel altijd om de dochter Enterol te geven (wat gewoon een gist is), en de apotheker raadde dan nog Tasectam aan.

Terug
Bovenaan