Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Many more to comezoon heeft zijn eerste bult. Hij zat gewoon op de grond en hij viel voorover, net op de ijzeren poot van de stoel (die zo plat op de grond ligt, dus niet gewoon verticaal).
Kvoel me wel beetje schuldig
![]()

Hier was het vlak boven haar neus, tussen haar ogen nadat ze met haar hoofd op de tafel geslagen was. Gelukkig heeft het niet te blauw gezien.zoon heeft zijn eerste bult. Hij zat gewoon op de grond en hij viel voorover, net op de ijzeren poot van de stoel (die zo plat op de grond ligt, dus niet gewoon verticaal).
Kvoel me wel beetje schuldig
![]()
De truck bij ons om het "haalbaar" te maken, was de introductie van "het grondbed".Onze dochter (1j4maanden) komt nu iedere nacht rond tussen 1 en 3 u 's nachts wakker en wilt niet meer in haar bed slapen. Ze valt enkel in slaap of ze a) vastgehouden wordt b) bij de mama en papa in bed ligt. Indien ze wordt teruggelegd in haar eigen bed blijft ze huilen/krijsen... na telkens 1 uur poging gedaan te hebben om haar in slaap te krijgen, geven we uiteindelijk toe omdat we de volgende dag moeten werken. deze nacht heeft ze in m'n armen geslapen terwijl ik in haar kamer zat op de stoel...
Ze slaapt sinds na onze reis (begin augustus) pas alleen op haar kamer, ervoor sliep ze in onze kamer naast ons bed. Daar werd ze soms wel wakker, maar ze viel snel terug in slaap omdat er nabijheid was.
Iemand wat tips? Ik las dat je kan slapen in haar kamer (bv op een luchtbed) om zo aan te geven dat ze niet alleen, iemand al geprobeerd?
De truck bij ons om het "haalbaar" te maken, was de introductie van "het grondbed".
Samenvatting: lattenbodems en matras van IKEA die daar op de grond ligt. Wij liggen er dus bij tot ze daar in slaap valt, en gaan dan de kamer uit.
Momenteel (2 jaar en 7 maand oud) is dat 's middags 10 minuten ('s middags valt ze zelf in slaap), en 's avonds ongeveer een uur dat ge kwijt zijt aan "bedtijdroutine".
Nadelen:
1) Elke avond een uur kwijt om ze in slaap te krijgen (kan bij uw kind minder zijn natuurlijk)
2) Ze gaat vrij zeker niet meer in een babybed willen slapen, dus ergens laten logeren wordt moeilijk.
3) Het wil niet persé zeggen dat ze niet meer gaan wakker worden 's nachts
4) Je gaat als koppel vaak niet samen slapen
5) Je bouwt de "afhankelijkheid" niet af, imo is het ook gewoon vrij normaal dat kinderen op die leeftijd niet alleen in slaap vallen.
Voordelen:
1) De stap "wegleggen" valt weg, waardoor ze makkelijker in slaap vallen (veel kinderen schieten wakker bij die beweging om ze in bed te leggen)
2) Je ligt zelf een pak aangenamer dan op ne stoel
3) Je moet 's nachts geen uur proberen, je gaat er gewoon bij liggen en slaapt daar verder. Ipv uren wakker te liggen gaat dat naar minuten.
.Ja, hier gewoon nog niet geprobeerd. Maar om dezelfde reden hetzelfde dus beginnen doen. Je hebt de keuze tussen elke nacht misschien 5x te moeten opstaan met het idee dat ze in "eigen bed" slapen, of het uzelf makkelijk te maken en er bij te liggen. Ik had het na een tijdje echt wel gehad met heel de nacht slecht te slapen door de stress over wanneer ze ging wakker worden etc dat het optie 2 geworden is.Mijn oudste heeft nooit problemen gehad om alleen de slapen. De jongste, nu 4, wel. Wij hebben een dubbel bed in de bureau. Toen hij een jaar of twee was zijn we begonnen met bij hem te liggen om in te slapen. Als hij s nachts roept, kruip ik gewoon bij hem. Hij heeft al ergens anders geslapen en slaapt daar gewoon een hele nacht in een babybed, zonder wakker te worden. Hier dus geen problemen met elders slapen...
Allez, tot daar dan héAlé tickets voor Camille in het Sportpaleis zijn in de pocket, een maand geleden was dat nog een ver van m'n bed show, nu hangen de posters al op en liggen de Camille-brooddozen al in de kast
Ze is vier jaar, wanneer kan ik mij aan Taylor Swift en Billie Ellish verwachten?![]()
.Herkenbaar, bij de eerste 2 was het bij ons "opgelost" doordat er telkens een nieuwe baby was, waardoor ik niet bij hun in bed kon liggen. (de mama werkt 's avonds).Onze dochter (1j4maanden) komt nu iedere nacht rond tussen 1 en 3 u 's nachts wakker en wilt niet meer in haar bed slapen. Ze valt enkel in slaap of ze a) vastgehouden wordt b) bij de mama en papa in bed ligt. Indien ze wordt teruggelegd in haar eigen bed blijft ze huilen/krijsen... na telkens 1 uur poging gedaan te hebben om haar in slaap te krijgen, geven we uiteindelijk toe omdat we de volgende dag moeten werken. deze nacht heeft ze in m'n armen geslapen terwijl ik in haar kamer zat op de stoel...
Ze slaapt sinds na onze reis (begin augustus) pas alleen op haar kamer, ervoor sliep ze in onze kamer naast ons bed. Daar werd ze soms wel wakker, maar ze viel snel terug in slaap omdat er nabijheid was.
Iemand wat tips? Ik las dat je kan slapen in haar kamer (bv op een luchtbed) om zo aan te geven dat ze niet alleen, iemand al geprobeerd?
Allez, tot daar dan hé.
Kinderen vanvoor dumpen en dan afspraak aan de bar?
Zeker als ze al dat vuurwerk afsteekt, hopelijk gaat dat goed en moeten we gene sos sturen en tegen onze kleintjes zeggen dat er geen tranen meer nodig zijn.Dat wordt een MamamamaMagische avond
Zeker als ze al dat vuurwerk afsteekt, hopelijk gaat dat goed en moeten we gene sos sturen en tegen onze kleintjes zeggen dat er geen tranen meer nodig zijn.
Ow god ik ben uit de losse pols Camille woorspelingen aan het maken, het is ver gekomen. Ik ga nu even in ne put kruipen en sterven.
Ge kunt onder elkaars parapluutje schuilen danIk heb het hele gehad met je woordspelingen, ik zou liever gaan kijken naar Rihannana om eerlijk te zien, liefst niet in de regen.
i'll see myself out...

Ja, inderdaad. Ik hanteer het motto: hoe krijgt iedereen het meeste slaap? En da's als ik bij hem kruip als hij wakker wordt. Hij slaapt meteen weer in en ik kan ook snel doorslapen. Dat was veel beter dan elke nacht elk uur te moeten opstaan. Ik ben er ook gerust in dat hij zelf wel zal aangeven wanneer het genoeg is geweest. We kunnen nu al met hem bespreken dat ik niet bij hem lig om in te slapen, maar wel zal komen als hij het nodig heeft. Vroeger moest ik ook bij hem liggen tot hij sliep. Nu kan hij al alleen inslapen. Al lig ik ook vaak nid bij hem omdat het gewoon gezellig isJa, hier gewoon nog niet geprobeerd. Maar om dezelfde reden hetzelfde dus beginnen doen. Je hebt de keuze tussen elke nacht misschien 5x te moeten opstaan met het idee dat ze in "eigen bed" slapen, of het uzelf makkelijk te maken en er bij te liggen. Ik had het na een tijdje echt wel gehad met heel de nacht slecht te slapen door de stress over wanneer ze ging wakker worden etc dat het optie 2 geworden is.
En ik denk ook echt niet dat een andere aanpak bij onze dochter ging gewerkt hebben. De meeste slaapgidsen die het hebben over "gecontroleerd huilen" etc vermelden ergens dat kinderen het na een kwartier opgeven ofzo. We hebben het een week geprobeerd: 2u aan een stuk wenen voor we er toch bij kropen...