Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Gisteren met de familie ons zoontje zijn eerste verjaardag gevierd. Ik zag er wat tegenop met al het volk en de drukte, maar het was uiteindelijk wel plezant. Hij (en paar andere koters) moesten wat wennen, maar eens dat voorbij was hij ook gewoon happy en kon hij zijn nieuwste kunstje voortonen: klappen in de handjes :D

Verder gestage progress qua motoriek. Duwt zichzelf nu toch ook regelmatig op en begint naar achter te shufflen. Neefje van 6 weken jonger zit intussen al overal rond te kruipen en zich op te trekken. Tkomt wel in orde.

Binnen paar weken dan wel een frenectomie laten uitvoeren en dat wordt allicht echt afzien.

IMG-20230806-094158.jpg

Onze kleine dino toch maar wat nieuwe lectuur gekocht. Zijn er nog aanraders qua boekjes over op het potje gaan?

IMG-20230806-094158.jpg

Onze kleine dino toch maar wat nieuwe lectuur gekocht. Zijn er nog aanraders qua boekjes over op het potje gaan?
Van dezelfde auteur heb je ook "mag ik eens in je potje kijken". Is eigenlijk voor naar groot toilet te gaan, maar heeft hier ook wel geholpen.
Ook "van wie is dit potje" en "Fien gaat op het potje" hebben wij liggen.

Hier voor het eerst een plasje op het potje :clap: Geen idee of dit gewoon een lucky shot was of dat ze er toch mee zal beginnen. Het potje staat hier eigenlijk al een maand of 2 bij de speelmat en als ze pipi/kaka zegt, zeggen wij altijd 'ja op het potje'. De laatste dagen haar dan als ze het zei met kleren en al op potje en daarnet voor het slapen en de laatste pamperwissel van de dag, op potje zonder en ja hoor :D Benieuwd hoe het verder zal gaan :p We hebben nog een week verlof dus kunnen we nog oefenen. Ze is net 19 maand :o

Onze kleinste (6j) hebben we vandaag afgezet op kamp met de KSA. Eerste keer dat er eentje langer dan een dag weg is en dat niet bij oma of opa is (de oudste gaat ook naar de KSA maar door zijn diabetes gaat hij niet mee). Hij was van de eerste moment echt wel zeker dat hij wou gaan dus mocht hij gaan. Daar toegekomen was het gewoon: dag he mama en papa (nog net geen: en maakt nu dat ge weg zijt).
Zelf nooit zenuwachtig geweest over dat vertrek in tegenstelling tot mijn vrouw. Nu hij weg is en ik vandaag op dat kamp rond gelopen heb en mijn ogen de kijk gegeven heb, ben ik toch wel wat zenuwachtiger en kijk ik uit om hem eind deze week terug te zien.

Hier voor het eerst een plasje op het potje :clap: Geen idee of dit gewoon een lucky shot was of dat ze er toch mee zal beginnen. Het potje staat hier eigenlijk al een maand of 2 bij de speelmat en als ze pipi/kaka zegt, zeggen wij altijd 'ja op het potje'. De laatste dagen haar dan als ze het zei met kleren en al op potje en daarnet voor het slapen en de laatste pamperwissel van de dag, op potje zonder en ja hoor :D Benieuwd hoe het verder zal gaan :p We hebben nog een week verlof dus kunnen we nog oefenen. Ze is net 19 maand :eek:
Laat u vooral niet afschrikken door de "dat is veel te vroeg" verhalen. Hier draagt ze sinds 18 maanden al geen pamper meer. Er zullen ongelukjes gebeuren, maar als uw kind fysiek kan aanvoelen wanneer ze moet gaan, kan je gewoon starten op 19 maanden hoor.

Eindelijk eens wat droog vandaag. Mijn vrouw (onderwijzeres, dus nu zeer vaak met de dochter op sleeptouw) werd gek van dat slechte weer en een opgedraaide kleuter in huis. Ze zijn nu naar de speeltuin waar de dochter zich kan uitleven en die is megagelukkig. En het gaat nog beter worden.

Laat u vooral niet afschrikken door de "dat is veel te vroeg" verhalen. Hier draagt ze sinds 18 maanden al geen pamper meer. Er zullen ongelukjes gebeuren, maar als uw kind fysiek kan aanvoelen wanneer ze moet gaan, kan je gewoon starten op 19 maanden hoor.
Vandaag opnieuw een paar keer met succes op het potje. Maar het is toch omdat we haar er dan opzetten op bepaalde tijden, ze vraagt er niet zelf om en tussendoor doet ze het nog altijd in de pamper. Maar we hebben geen haast, en gaan zo verder doen, ze moet er natuurlijk ook aan wennen en het leren.

Mijn grootvader is enkele weken geleden gestorven en ik heb me verrassend sterk kunnen houden.

Maar te pas en te onpas zegt onze vierjarige dochter dat ze hem mist en dat ze hem nooit zal vergeten. Dan loopt mijn gemoed toch vol hoor :hug: :cry:

Onzen oudsten is een natuurtalent. 2x moeten ondersteunen met zijn eerste fiets en meneer is er mee weg. Is hier in de hof aant rondkachelen op zijn mtb :love:

Nooit gefietst, ook geen loopfiets gehad, wel es gestepped.

Laatst bewerkt:
Onzen oudsten is een natuurtalent. 2x moeten ondersteunen met zijn eerste fiets en meneer is er mee weg. Is hier in de hof aant rondkachelen op zijn mtb :love:

Nooit gefietst, ook geen loopfiets gehad, wel es gestepped.
Sterk. Hier wel loopfiets. 2x ondersteunen en was er dan ook mee weg aan 3,8 jaar zoiets.

Hier geen natuurtalent :'). Volgende maand wordt hij er 5, en vandaag voor het eerst echt een beetje alleen gereden. Is zo'n schrikkepuit. Het lukt hem wel best goed, alleen vertrekken is moeilijk. Ik heb wel het gevoel dat we geen goede fiets hebben gekocht voor hem, veel te zwaar en hij kan niet goed zijn benen strekken (zonder het zadel zo hoog te zetten dat hij er niet op geraakt).

Hier heeft ze voor haar 5de verjaardag haar 3de fiets ondertussen al gekregen. Weg zijwieletjes, enkel nog zo een stok aan bevestigd. Ze heeft er mss al 5x100-200m mee gereden. Het interesseert haar gewoon niet hard genoeg. 🤷‍♀️

Hier heeft ze voor haar 5de verjaardag haar 3de fiets ondertussen al gekregen. Weg zijwieletjes, enkel nog zo een stok aan bevestigd. Ze heeft er mss al 5x100-200m mee gereden. Het interesseert haar gewoon niet hard genoeg. 🤷‍♀️
Waarom fietsen als je later gewoon met twee op de step tegen de grond kan gaan? Tweemaal het plezier.

Mijne wordt 4 in oktober. Op zijn loopfietsje crost hij vlot rond, met zijn stepje begint hij nu langzaamaan zijn plan te trekken. Hij heeft ook een skateboard (🙄 kermis) waar hij wel veel op wil maar nog weinig op kan.
Fietsje zonder zijwieltjes is denk ik nog te vroeg. Hij trapt niet zo graag. 😆

Terug
Bovenaan