Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik was deze namiddag met zoonlief in het bos gaan wandelen. We passeren daar altijd een paar veeroosters en dat heeft nog niet eerder problemen gegeven.
Nu zette hij vandaag zijn voet fout en hij zakte met zijn beentje erdoor. 🙈
Dadelijk wenen/krijsen en roepen dat het pijn deed. Ik mocht zijn beentje in eerste instantie niet eens aanraken, zo pijn en paniek had hij.
Toen hij wat kalmeerde mocht ik toch proberen zijn been eruit te trekken maar dat ging zo vlot nog niet. Ik kreeg even visioenen van de brandweer die mijn zoon ging moeten redden. (knappe brandweermannen in ontbloot bovenlijf en zo).
Uiteindelijk na wat trekwerk dat beentje los gekregen. Schoen wel los geraakt en in dat rooster gevallen wat natuurlijk onder water stond.
Opnieuw drama omdat zijn Spiderman schoen in dat water lag. Mama weer kunnen prullen met een stok om die schoen daaruit te vissen.
Uiteindelijk een kilometer naar huis kunnen wandelen met een huilende kleuter in de ene arm en zijn fietsje aan mijn andere arm.
Eind goed al goed wel.

Dochterlief is altijd extreem enthousiast over de vuilkar en gaat dan buiten vol enthousiasme zwaaien. Die mannen zijn dan altijd terugzwaaien en toeteren enzo.
Vandaag hadden ze een verrassing mee voor haar, een IOK-pet en een bedankt kaartje. Haar dag is echt helemaal goed gemaakt :D Dat zijn echt van die herinneringen dat haar héél lang gaan bijblijven!

Dochterlief is altijd extreem enthousiast over de vuilkar en gaat dan buiten vol enthousiasme zwaaien. Die mannen zijn dan altijd terugzwaaien en toeteren enzo.
Vandaag hadden ze een verrassing mee voor haar, een IOK-pet en een bedankt kaartje. Haar dag is echt helemaal goed gemaakt :D Dat zijn echt van die herinneringen dat haar héél lang gaan bijblijven!
Leuk!

Is je afantasie eigenlijk erfelijk?
Zou je dat nu al kunnen herkennen bij je dochtertje?

Leuk!

Is je afantasie eigenlijk erfelijk?
Zou je dat nu al kunnen herkennen bij je dochtertje?
Er is geen "bewijs" van erfelijkheid, maar ook nog geen deftig onderzoek. Maar, het lijkt wel vaak binnen families voor te komen. Dus vermoedelijk is het wel gewoon erfelijk inderdaad.
Ik heb het al een paar keer getest, en ze kan heel fel "in verbeelding" spelen, maar daar bewijs je weinig mee. Ik kan namelijk ook doen alsof een poppetje leeft omdat ik dat poppetje voor mijn neus zie staan :p. De tests die officieus gebruikt worden, zijn allemaal gebasseerd op zo een beeld voor ogen halen en dan een "onverwachte" vraag te stellen erover, maar dat is iets dat met een 2-jarige nog niet lukt.

Deze week even niet aan het opletten en mijn vrouw was boven. Zat die kleine bengel al halverwege de trap naar boven te klimmen :unsure:

Ne switch gekocht

Beste tip ooit maar hoe krijg ik m'n kinderen er dan af zodat ik ook eens kan?

Daarnet Ridder Muis Doe-Expo gedaan in Bonheiden, wat een lauwe bedoening was dat zeg. De clou van het verhaal kwam je bij de ingang al tegen en onze vierjarige heeft alles in 20min afgehandeld. Geen idee hoe je daar een uur over doet.

Daarnet Ridder Muis Doe-Expo gedaan in Bonheiden, wat een lauwe bedoening was dat zeg. De clou van het verhaal kwam je bij de ingang al tegen en onze vierjarige heeft alles in 20min afgehandeld. Geen idee hoe je daar een uur over doet.
Oh lap ik heb die expo ook net geboekt. Deze week is het wel moeilijk om de kinderen goed bezit te houden. Lego discovery center vond ik wel leuk om te doen.

Over twee weken gaan de kinderen met mijn schoonouders op verlof, en ga ik er een paar dagen tussenuit met de mijne. Zal wel zo een 6 jaar geleden zijn dat we dat nog gedaan hebben. Tis wel eens nodig want wij worden toch altijd vies gezind op elkaar in de zomervakantie 😂

Oh lap ik heb die expo ook net geboekt. Deze week is het wel moeilijk om de kinderen goed bezit te houden. Lego discovery center vond ik wel leuk om te doen.

Over twee weken gaan de kinderen met mijn schoonouders op verlof, en ga ik er een paar dagen tussenuit met de mijne. Zal wel zo een 6 jaar geleden zijn dat we dat nog gedaan hebben. Tis wel eens nodig want wij worden toch altijd vies gezind op elkaar in de zomervakantie 😂
misschien proberen combineren met Planckendael of Technopolis zo haal je het maximum uit je verplaatsing.

De dochter vond het wel ok hoor maar uiteindelijk hebben we 2 keer veertig minuten gereden voor 20-30 min afleiding.

Hmm Merci voor de info, ik was van plan daar met die van mij ook naartoe te gaan omdat het dichtbij is, maar mss toch beter iets anders zoeken 🤔

misschien proberen combineren met Planckendael of Technopolis zo haal je het maximum uit je verplaatsing.

De dochter vond het wel ok hoor maar uiteindelijk hebben we 2 keer veertig minuten gereden voor 20-30 min afleiding.
Ah das het probleem niet, ik woon redelijk dichtbij. Technopolis denk ik dat ze nog net iets te jong voor zijn (3 en 6j)

Ah das het probleem niet, ik woon redelijk dichtbij. Technopolis denk ik dat ze nog net iets te jong voor zijn (3 en 6j)

We gaan al een paar jaar naar technopolis, denk sinds de oudste 4 is. Er is een groot stuk gericht op echt jonge kinderen, een soort speelzone. Je kan ook veel experimentjes samen doen of samen bekijken (en ik vind technoplis zelf ook gewoon leuk :p).

Ah, ge moet uw kinderen daarop laten spelen? :unsure:

Wat @Limpi zegt, technopolis is de shit !! :love:.
Wij gaan regelmatig er naartoe sinds onze dochter 3j is. Zowat 1/4e à 1/5e is toepasselijk voor die leeftijd.
Voor die van 6j is het absoluut de moeite.

Vandaag tussen de buien door naar een maïsdoolhof in Peer geweest.
Buiten het doolhof is er ook een fietsparcours, diertjes om te aaien, gigantische pyramide van strobalen...
Voor 3€ inkom is hij heel de voormiddag zoet geweest.

Net gedweild voor ik de dochter ging halen...
-Mama, ik wil in de zandbak!
-Maar zoeteke, het zand is nat!
- Joepie, zandkasteel bouwen!

😑

Hier ook super random weer. Na de middag wat spetters en grijs. Maar dan 5 min later stralende zon dus toch maar naar het bos & speelplein vertrokken

Terug
Bovenaan