Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Net zoals je verteld dat vannacht sinterklaas komt en je ook een slapeloze nacht hebt? :)

Ik denk dat we dat gewoon niet meer gaan zeggen lol want om 5 uur 's morgens in de zetel zitten Peppa Pig kijken is niet mijn meest favoriete tijdsbesteding.

Kijk veel liever Bluey

Twas hier weer de moeite in bed.

Vanwaar komt kaka en pipi?
Alles wat je eet en dan maakt be buik kaka en pipi.

Maar dan wordt mijn buik toch vuil met kaka aan de randen? En mijn pipi wordt dan vuil met kaka en mijn kaka wordt dan vuil met pipi in me buik.

Ja … leg het maar uit he 🤣

Maar dan wordt mijn buik toch vuil met kaka aan de randen? En mijn pipi wordt dan vuil met kaka en mijn kaka wordt dan vuil met pipi in me buik.

"Nee hoor, dat zijn 2 aparte buisjes. Het pipibuisje loopt naar jouw plasser en het kakabuisje naar jouw poep."

Hoe schattig is dat kind van ons toch. Als ik haar knuffelkonijndoek (of hoe ik het moet noemen) af neem voor te spelen, pakt ze hem af en komt hem daarna terug geven aan mij. Daarna komt ze mij ook nog de tut geven zodat ik echt kan knuffelen :love: .

Volgende week (3 augustus) wordt ze al 1 jaar. Hoe snel gaat het toch maar.

Had net de vriendin wat koud zweet bezorgt 😝.

Ergens gelezen dat je eigenlijk 10 jaar hebt met uw kinderen. 10 jaar waar jij als ouders alles voor hun zal zijn, hun held bent en waar ze alles met jou willen doen. Had die wijsheid eens even gedeeld en als je dan beseft dan onze oudste dus al 5 is (en het anno 2023 misschien zelfs geen 10j meer is) dan kan je maar beter beginnen genieten van al die momenten dan ze door vermoeidheid/geen zin/… aan je laten voorbijgaan.

"Nee hoor, dat zijn 2 aparte buisjes. Het pipibuisje loopt naar jouw plasser en het kakabuisje naar jouw poep."
Dat gesprek ook ooit met mijn dochter gehad, en uitgelegd dat er allemaal tuinslangen in ons lichaam zitten die dat regelen.
Haar antwoord: "En bij mama en mij hebben ze die goed gestoken, maar bij jou papa hebben ze een stukje vergeten en hangt dat er nog uit".

Euh, ja schatteke.

Even mezelf quoten:
Vandaag de oudste uitgelegd dat mensen die slecht met de auto rijden een gele nummerplaat krijgen.
We zijn 2 jaar later, en ze onthouden blijkbaar de belangrijkste dingen in het leven.

Zomaar opeens in de auto: “Papa, ik heb op de tablet een filmpje gezien van iemand die een nieuwe auto kreeg met een gele nummerplaat, en die was daar trots op. Dat is toch kei raar?”

Op reis in Ibiza en we liggen in de kliniek met de dochter. Acute mastoiditis, zeer urgent blijkbaar want er is ook een zwelling bij haar klieren. Woensdagochtend is normaal de terugvlucht maar ik betwijfel of we die gaan halen. En donderdag ga ik normaal terug aan het werk. Great day.

Had net de vriendin wat koud zweet bezorgt 😝.

Ergens gelezen dat je eigenlijk 10 jaar hebt met uw kinderen. 10 jaar waar jij als ouders alles voor hun zal zijn, hun held bent en waar ze alles met jou willen doen. Had die wijsheid eens even gedeeld en als je dan beseft dan onze oudste dus al 5 is (en het anno 2023 misschien zelfs geen 10j meer is) dan kan je maar beter beginnen genieten van al die momenten dan ze door vermoeidheid/geen zin/… aan je laten voorbijgaan.

Dat houd ik mezelf veel voor. Ik ben al een nostalgisch persoon van natuur en ondanks dat ik wel goed in het heden kan leven, denk ik toch (te) veel terug aan de goeie dingen van vroeger. Mijn (stief)zoontje is nu al 10 en ge ziet al dat het geen kindje meer is en dan hebben we de dochter van een half jaar. Ik kies dikwijls om bij hen te zijn op momenten dat ik het normaal niet zou doen omdat ik nu al weet hoe hard ik mijn kindjes ga missen wanneer ze ouder zijn.

Net ontdekt dat ik opnieuw zwanger ben. Na mijn miskraam eind april is dit uiteraard zeer goed nieuws, maar ik merk dat ik gewoon bang ben en nog niet durf blij te zijn.
Dat de eerste weken maar snel passeren, heb gelukkig de eerste 7 weken geen verlof dus werk zal wel voor afleiding zorgen.

Net ontdekt dat ik opnieuw zwanger ben. Na mijn miskraam eind april is dit uiteraard zeer goed nieuws, maar ik merk dat ik gewoon bang ben en nog niet durf blij te zijn.
Dat de eerste weken maar snel passeren, heb gelukkig de eerste 7 weken geen verlof dus werk zal wel voor afleiding zorgen.
Gefeliciteerd! Hopelijk verloopt alles vlot! :support:

Die van ons is sinds gisteren voorzichtig haar eerste stapjes aan het zetten. Weer een mooie/leuke mijlpaal.

Ze is wel enorm vervelend de laatste dagen op restaurant. Opeens is ze heel kieskeurig en ze wordt echt "kwaad" als ze haar zin niet krijgt. Echt frustrerend. Geen idee of het door de vakantie komt, waar we al dat lakser waren om het ons wat makkelijker te maken. Het opvoeden kan beginnen :unsure:

Vandaag de stap gezet in het definitief afsluiten van het "nog een 3e baby vraagstuk" (vooral de vragen van vrienden en familie dan). 3 en 5j zijn aangename leeftijden aan het worden (met momenten) en voorlopig valt the aftermath mee.

Of de verdoving is nog altijd aan het werken, benieuwd naar morgen 😂

Pfff we zijn hier echt slecht in het vinden van activiteiten en het weer helpt ook niet.

Hoe vullen jullie de dagen met kleine kinderen?

Hoe vullen jullie de dagen met kleine kinderen?
Gisteren met mijn 1 jarige een industriële zonnepanelen installatie gaan maken in een keukenfabriek 🫣.
Vond die leuk

Wat hier deze week nog op de planning staat is zwembad, speeltuin en provinciaal domein.

Vorige zondag zijn we naar de kinderboerderij geweest en komende zondag zijn het dorpsfeesten met kindernamiddag

Terug
Bovenaan