Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik denk dat we hier toch iets verkeerd aan het doen zijn. De kleine wordt steeds vaker wakker 's nachts en wil ook steeds minder weer slapen.
Vannacht om 3u30 wakker en de nacht zat er op.

internet smijt je dood met 1000 en 1 manieren om je kind zelfstandig te leren slapen. Maar als hij niet wil slapen is dat toch duidelijk.

De manier van telkens wat te laten huilen en dan terugkomen was ook geen succes. Op 2 minuten zit hij makkelijk in de hysterische mode.

Probleem is dat als ik niet goed slaap ik verander in een kwade mens zonder geduld. Ook niet fijn voor mijn medemensen 😐

Ik denk dat we hier toch iets verkeerd aan het doen zijn. De kleine wordt steeds vaker wakker 's nachts en wil ook steeds minder weer slapen.

internet smijt je dood met 1000 en 1 manieren om je kind zelfstandig te leren slapen. Maar als hij niet wil slapen is dat toch duidelijk.

De manier van telkens wat te laten huilen en dan terugkomen was ook geen succes. Op 2 minuten zit hij makkelijk in de hysterische mode.

Probleem is dat als ik niet goed slaap ik verander in een kwade mens zonder geduld. Ook niet fijn voor mijn medemensen 😐
Toevallig geen sprongetje waarbij een fles melk de uitkomst zou zijn? Als hij zo snel in hysterisch gebrul gaat, zou het dat wel eens kunnen zijn.

Verder geen tips, hier maanden lang van 2 tot 5 met een heel vrolijke, klaarwakkere peuter opgezeten. 😬

Toevallig geen sprongetje waarbij een fles melk de uitkomst zou zijn? Als hij zo snel in hysterisch gebrul gaat, zou het dat wel eens kunnen zijn.

Verder geen tips, hier maanden lang van 2 tot 5 met een heel vrolijke, klaarwakkere peuter opgezeten. 😬
Goh, da's een half uurtje nadat hij 210ml melk binnen had. Dus dat zal het vast niet zijn.

Ik denk dat we hem slechte gewoontes hebben aangeleerd en hij totaal niet zelfstandig kan slapen.
Imo komen we ook te veel structuur tekort in de dagen. We gaan er ons moeten bij neer leggen dat onze oude levensstijl toch niet meer haalbaar is.

Kinderen zijn een radicale breuk in je levensstijl en vroeg of laat ga je toch compromissen moeten maken en bepaalde doelen moeten bijstellen, tenzij je personeel hebt rondlopen die de zorgende taak van je overneemt maar dat is vandaag enkel voorbehouden voor mensen met enorm veel geld (en wil je dat ook?). Ik heb het daar soms ook moeilijk mee en ik denk dat ik mijn rol als vader in een later stadium beter kan spelen dan nu het geval is met een kleuter. Ik kijk enorm uit naar samen uitstappen maken naar museau en misschien zelfs een vader-dochter citytrip en in de diepte te gaan met discussies, maar dan over andere zaken dan uit te leggen waarom 5 bananen als ontbijt géén goed idee is.

Aan de andere kant: die ongelofelijke schattigheid van een kleuter versus een humeurige en door hormonen geplaagde tiener, da's ook wel een markant verschil.

kijk enorm uit naar samen uitstappen maken naar museau en misschien zelfs een vader-dochter citytrip en in de diepte te gaan met discussies, maar dan over andere zaken dan uit te leggen waarom 5 bananen als ontbijt géén goed idee is.
Dat lijkt me ook altijd prachtig al denk ik dat we het door een te roze bril zien.

Je bedoelt dat voor hetzelfde geld je een puber hebt die in niets geïnteresseerd is buiten TikTok, en daar allerlei onzin uit opsteekt?

Ja, daar maak ik me ook zorgen over :unsure:
Dat dus. In mijn ideale wereld gaan we leuke dingen samen doen, maar in haar ideale wereld zit ze dan vooral op haar kamer. Ik wil er niet aan denken :)

Papa klimrek. En dan vooral die ellebogen en knieën extra hard gebruiken. En een herinnering dat die nagels eens dringend moeten worden geknipt.

Aan welke leeftijd zit je?

Onze dochter sliep tot 4 maand geleden nooit door de nacht. Wij hadden dus al van de geboorte tot dan geen volle nacht rust.

Sinds een 4 maand doet ze dat wel maar slaapt ze pas rond 21 u en wordt ze vaak al wakker rond 5 u. Troost u. Ge zijt niet alleen. Haar dutjes zijn ook de hel, want ze wordt hysterisch wakker en dan duurt het een uur alvorens ze gekalmeerd is.

Gvd de kleinste is hier nen bijter geworden, elke keer iets hem niet aanstaat bijt hij. Iemand tips hoe je 1,5 jaar oud kind straft voor zo iets?

Aan welke leeftijd zit je?
Nu 10 maand en half.

Als hij een jaar en half zal zijn arriveert de tweede. Ik heb me al af gevraagd waar we aan begonnen zijn maar da's natuurlijk omdat het even moeilijk is.

Als hij terug in zijn oud slaapregime raakt zal dat veel schelen.

Onze dochter sliep tot 4 maand geleden nooit door de nacht. Wij hadden dus al van de geboorte tot dan geen volle nacht rust.

Sinds een 4 maand doet ze dat wel maar slaapt ze pas rond 21 u en wordt ze vaak al wakker rond 5 u. Troost u. Ge zijt niet alleen. Haar dutjes zijn ook de hel, want ze wordt hysterisch wakker en dan duurt het een uur alvorens ze gekalmeerd is.

Rond 4 maand sliep de onze van rond 8 a 9 u 's avonds in in zijn park. Om 22u30 een flesje en die ging al slapend zijn bedje in en sliep tot 7-8 u.

Sedert we dat veranderden naar om 20u eten en gaan slapen zijn we gezien.

Respect dat je zo lang zonder een volle nacht kunt.

Ik ben na mijn rookie numbers van 2 weken al vrij brak.

Gvd de kleinste is hier nen bijter geworden, elke keer iets hem niet aanstaat bijt hij. Iemand tips hoe je 1,5 jaar oud kind straft voor zo iets?
Hier ook een tijdje gebeten. Ook uit frustratie of gewoon als hij heel opgewonden was, dan beet hij ook.
Herhaaldelijk blijven zeggen dat het niet mocht en dat het pijn deed. Ook altijd luid au geroepen, het deed ook echt pijn, en één keer heb ik eens terug gebeten. 🙈 Dat had precies wel direct effect.

Hier ook een tijdje gebeten. Ook uit frustratie of gewoon als hij heel opgewonden was, dan beet hij ook.
Herhaaldelijk blijven zeggen dat het niet mocht en dat het pijn deed. Ook altijd luid au geroepen, het deed ook echt pijn, en één keer heb ik eens terug gebeten. 🙈 Dat had precies wel direct effect.

Gezien het inderdaad echt pijn doet, roep ik ook zeer duidelijk au :laugh:

Die van ons lacht ons vierkant uit als we au roepen. :unsure:

Alhoewel het wel betert, nu komt ze een knuffel geven als ze ons in haar enthousiasme pijn doet.

In de hoek zetten gaat nog niet als ze zo jong zijn. Wij proberen haar uit haar spel te halen als ze ons pijn doet/iets doet wat ze niet mag en zetten haar desnoods even alleen op het einde van de gang (wij zijn in de buurt hé). Ze blijft daar niet zitten maar da's ook niet de bedoeling, ze moet gewoon beseffen dat er iets mis was.

@Visenya ik denk dat idd gewoon herhaaldelijk blijven zeggen en tonen dat het ongewenst gedrag is nog het beste werkt. Zonder dat je daarom moet beginnen roepen en straffen. Zeker op die leeftijd.

In de hoek zetten was hier ook op latere leeftijd geen succes. Dan mispeuterde hij iets en ging hij al uit zichzelf in de hoek staan. 🙄

Terug
Bovenaan