Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik ga er dan vanuit dat je die riem zo mag aanspannen, dat je die stoel nog kunt draaien? Dus met andere woorden, niet heel strak.

Merci voor de informatie allemaal!

filmpje legt uit waarvoor het dient. Normaal is uw stoel voorzien om te kunnen draaien, ookal is die riem bevestigd.

Laatste dag kleuterschool voor de oudste. Heel cliché maar 't gaat godverdomme toch snel.
Op drie jaar tijd van een klein ukkie naar een grote meid die al wat kan lezen en schrijven. Voor lezen is ze zot op. Hopelijk houdt ze het goed vol.

Ook nog complimenten gekregen over de zoon. Da's blijkbaar de lijm van de klas. Heel grappig, da's een hele bescheiden jongen. Zoekt niet echt aandacht op maar blijkbaar ieders dikke vriend en dikwijls ook voortrekker in van alles en nog wa.

Laatste dag kleuterschool voor de oudste. Heel cliché maar 't gaat godverdomme toch snel.
Op drie jaar tijd van een klein ukkie naar een grote meid die al wat kan lezen en schrijven. Voor lezen is ze zot op. Hopelijk houdt ze het goed vol.

Ook nog complimenten gekregen over de zoon. Da's blijkbaar de lijm van de klas. Heel grappig, da's een hele bescheiden jongen. Zoekt niet echt aandacht op maar blijkbaar ieders dikke vriend en dikwijls ook voortrekker in van alles en nog wa.
Daar smelt uw vaderhart toch van, als ze je kinderen zo bejubelen denk ik dan.

Straks mijn dochter afhalen bij mijn schoonzus, die mag haar grote vakantie ook beginnen. In september moet ik afscheid nemen aan de schoolpoort in plaats van ze af te zetten in de klas, dat zal ook wennen worden voor ons alletwee. Mijn vrouw kan die helaas nooit op school afzetten, want die staat zelf in het onderwijs op een andere school.

Hier nog een jaar kleuter te gaan voor de oudste, maar idd zot hoe snel ze ontwikkelen.
Ze kon al in het peuter tellen tot 20 (zelfs in het engels, blame it on Blippi enzo :D ) dus is altijd wel al een rappe geweest maar toch. Lezen begint met kleine woordjes, schrijven ook al een beetje als ze het voorbeeld heeft, en zelfs kloklezen enzo al basic... :crazy:

Ik verschiet ook altijd als ze met iets afkomen wat ze volgens mij nog niet zouden moeten kennen. Gisteren was ze plots bezig over de planeten "aarde en mars". Denk niet dat ik dat aan mijn 5 jaar al wist...

Hier was het deze ochtend weer prijs, weer overgegeven in de auto :( Sinds ze niet meer in de maxi cosi zit maar in de autostoel (sinds maart/april). Is ze er al 3x in geslaagd om dit te doen :( Telkens omdat ze een infectie heeft met hoesten en slijm, en dan haar melk overgeeft. :headshake: Heel die bekleding van die autostoel is dus al 3x gewassen. Gelukkig bijna niets op de autozetel zelf, maar toch.

Net bevestiging gekregen dat onze dochter een klasje van maar 16 kindjes zal hebben. Ik ben daar persoonlijk heel blij om, hoe persoonlijker de begeleiding hoe liever!
Wel gek, de 2 scholen met de typische wachtlijsten zijn niet volzet voor het coronababyboom-jaar.

Net bevestiging gekregen dat onze dochter een klasje van maar 16 kindjes zal hebben. Ik ben daar persoonlijk heel blij om, hoe persoonlijker de begeleiding hoe liever!
Wel gek, de 2 scholen met de typische wachtlijsten zijn niet volzet voor het coronababyboom-jaar.
Met hoeveel leerkrachten?

Met hoeveel leerkrachten?
LOL, je woont niet in België, dat is duidelijk :p. 16 leerlingen voor 1 leerkracht (het andere klasje zijn er 17).
Dat is echt een uitzonderlijk kleine klas. Het ging normaal 22 zijn.

De andere school zijn er 23 voor 1 leerkracht geworden (normaal 27)

Zitten daar de kindjes al bij die in de loop van het schooljaar gaan instappen?
Als het zo blijft is dat wel fijn ja!

Zitten daar de kindjes al bij die in de loop van het schooljaar gaan instappen?
Als het zo blijft is dat wel fijn ja!
Jaja, het is 16 op het einde van het jaar. Ze starten met 3 nieuwe, maar de 5 van het einde van het vorige schooljaar blijven ook nog even bij de instappers. Dus een klasje van 8 op 1 september.
En normaal wordt die klas tot in het 6e leerjaar doorgetrokken.

LOL, je woont niet in België, dat is duidelijk :p. 16 leerlingen voor 1 leerkracht (het andere klasje zijn er 17).
Dat is echt een uitzonderlijk kleine klas. Het ging normaal 22 zijn.

De andere school zijn er 23 voor 1 leerkracht geworden (normaal 27)

Ik wou gewoon eens vergelijken met de onze. Want die zitten nu met 43 in het eerste studiejaar ( en jij bedoelt waarschijnlijk ook wel kleuterklas) maar dat is met 3,5 leerkrachten.

Maar ja voor die kleuterklas leeftijd was het hier 1 volwassene per 7/8 kinderen

Als je mijn dochter haar zin zou geven voor haar ontbijt, at ze niet enkel boterhammen maar ook chipjes, snoepjes, chocolaaaaaaa en spaghetti.

Ik wou gewoon eens vergelijken met de onze. Want die zitten nu met 43 in het eerste studiejaar ( en jij bedoelt waarschijnlijk ook wel kleuterklas) maar dat is met 3,5 leerkrachten.

Maar ja voor die kleuterklas leeftijd was het hier 1 volwassene per 7/8 kinderen
Ahja, het is dan dus 2 leerkrachten voor 33 kinderen eigenlijk. Maar hier is dat ook fysiek opgesplitst in 2 klassen.

Toch content dat ze de jongste zijn klas ook kunnen splitsen hebben. Laatste kleuterklas dit jaar was gesplitst, volgend jaar zouden ze allemaal samenzitten met het aantal dat ze zouden hebben. Op het laatste moment hadden ze nog paar inschrijvingen oa een tweeling waardoor ze net de grens gehaald hebben om toch te kunnen splitsen. Wel beter voor de kleinste want hij zal wat begeleiding nodig hebben volgend jaar in het eerste leerjaar.

Geen idee meer met hoeveel ze hier in het klasje zaten, maar dit jaar was dat in de 2e kleuterklas toch wel maximaal 15. Het is een klein kleuterschooltje met maar 4 klasjes ofzo.

Begonnen aan het doopsuiker (en varianten) en geboortekaartje. We zien door het bos de bomen niet meer, er zijn gewoon te veel mogelijkheden. Ik krijg er stress van. 🙈

Terug
Bovenaan